onderdeel telescoop

Gestart door willemxd, juni 30, 2016, 15:18:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

willemxd

Hallo allemaal,

Ik heb een Leica apo televid 77 voor vogels te spotten, sinds een tijd is bij het oculair het bovenste rubbertje weg waar je je oog op legt. Het is er een keer afgevallen tijdens het vogelen en ik heb het helaas niet meer terug kunnen vinden. Weet iemand hoe zo'n rubbertje heet en/of ik die ergens zo kan bestellen. Het is niet heel erg noodzakelijk maar met dat rubbertje kijkt toch niet iets fijner.

Groetjes
Willem Hendriks

Dirk van Opheusden

Dat is de eye cup en dat moet wel te bestellen zijn. Je kan het eens proberen via de winkel van Vogelbescherming of een van de bekende zaken: Foto Rooijmans in Budel, House of Outdoor in Maarssen etc.
Dirk van Opheusden


Jurgen Rotteveel

#3
Bij Camtech zijn ook onderdelen van Leica telescopen en verrekijkers te koop: http://www.bestellenmaar.nl/Webwinkel-Category-940830/Leica--accessoires-en-onderdelen.html
En anders via de importeur Transcontinenta http://www.transcontinenta.nl/ .

Groeten, Jurgen Rotteveel

Jeroen Nagtegaal

Bij zulk soort zaken en gebreken is het altijd handig om contact op te nemen met de verkopende partij, 9 van de 10 keer wordt dit kostenloos geleverd voor wat betreft de duurdere merken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

willemxd

Bedankt iedereen voor de reacties! Zo zal het wel lukken :duim:
Groetjes

Dirk van Opheusden

En, (hoe) is het gelukt destijds? Ik heb ook zo'n telescoop en heb ook een onderdeel nodig (uitdraaibare eye cup).
Dirk van Opheusden

willemxd

Citaat van: Dirk van Opheusden op juni 09, 2017, 17:04:06 PM
En, (hoe) is het gelukt destijds? Ik heb ook zo'n telescoop en heb ook een onderdeel nodig (uitdraaibare eye cup).

Hoi Dirk,
Ik lees je bericht nu pas..
Ik heb toen contact opgenomen met foto Rooijmans in Budel, hier heb ik de scoop destijds ook gekocht. Deze is toen kosteloos besteld en er ter plekke opgezet. Erg nette winkel.