Nikon Monarch HG verrekijker

Gestart door Wilfred, juni 13, 2017, 11:03:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Wilfred

Afgelopen zaterdag was ik op de kijker- scoop- en telelensdag van Kamera Express in de Dordse Biesbosch.
Omdat ik langzaamaan toe ben aan vervanging van mijn verrekijker heb ik eens wat uitgetest.
Het meeste wow-effect had toch wel de Swarovski EL maar zoveel geld wil ik er beslist niet aan uitgeven.
Op de Nikon stand kreeg ik de relatief nieuwe Monarch HG in handen en was aangenaam verrast. 
Optisch nagenoeg op de top en met een prijs van circa 900 euro nog aanvaardbaar voor mij.
Ook licht van gewicht en met een mooi, strak design, zeker vergeleken met de oudere Monarch en EDG series.
Ze zijn er vooralsnog alleen in 8x42 of 10x42.
Eenmaal thuis ontdekte ik ook lovende recensies en tests op internet.
Iemand al ervaring met deze verrekijkers ? 

Overigens zonde dat het kijker en scope programma van Nikon er maar een beetje bij bungelt. Ofschoon hun design voor verrekijkers en telescopen doorgaans niet heel erg aanspreekt en het dealernetwerk daarvoor ook wat krakkemikkig is worden de optische eigenschappen en de gunstige prijzen al jarenlang geroemd en gewaardeerd. Toch vreemd dat zo’n groots merk, wat alles op marketinggebied in huis heeft, deze assortimentsgroep zo verwaarloosd.       
In mooie produktvideo's zijn ze wel goed: https://www.youtube.com/watch?v=gyRh0DkiMnQ