Welke bij of wesp is dit?

Gestart door Babs2017, juni 12, 2017, 09:37:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

Babs2017

Beste lezer,

Als leek hoop ik deze vraag te mogen stellen. In ons insectenhotel zijn dit jaar vele diertjes aktief. En nu zou ik graag willen weten welk insect het is. Via een kenner ben ik op dit forum terechtgekomen. Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg. (de foto's zijn in aparte berichtjes gepost) Vorig jaar was er een enkeling in het hotel, dit jaar velen. Alvast bedankt.

Babs2017


Babs2017


wilde

#3
Welkom hier.
Ik heb de foto's bekeken. Op foto 1 denk ik een graafwesp te zien, maar te onduidelijk voor een soort of zelfs een genus .
Het is de bedoeling om foto's te plaatsen in het zelfde bericht (dit item dus) en niet per stuk apart. En dan liefst 1 (soort) insect per item.
Vragen over wespen ook niet hier in de verzamelgroep plaatsen, maar bij 'Overige wespen' als het geen bladwesp is.
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

Babs2017

#4
Hallo Albert,

Dank je voor je reactie en welkomsgroet. Ik heb geprobeerd de foto's in het berichtje te plaatsen maar kreeg steeds het bericht dat het bericht te groot was. De foto's zijn maximaal 125 Kb dus mij leek dat niet te groot. Desalniettemin lukte het niet. Vandaar dat ik de foto's apart heb gepost.
Ik zal het berichtje nu plaatsen bij de overige wespenafdeling.

wilde

Je moet niets opnieuw plaatsen. Een admin verplaatst een eventueel verkeerd geplaatst item.
Bij opnieuw invoeren wordt het te ingewikkled met 2 items over hetzelfde onderwerp.
Foto's liefst op formaat 800 pixels breed (liggend) plaatsen en 125 Kb is ver beneden het maximale. Wat er fout gaat kan ik zo niet zeggen.
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

Babs2017

Dank je wel, ik had nog even gewacht met plaatsen dus dat komt mooi uit.

jack_windig

Ik heb de berichtjes even samengevoegd, en zal het verplaatsen. Wat betreft de wesp, misschien een Trypoxylon soort?

Babs2017

Dank je wel, met mijn lekenoog lijkt deze soort inderdaad erg op wat ik in de tuin gezien heb. Trypoxylon figulus lijkt er aan de hand van afbeeldingen op Google het meeste op. Dank je!