Hoofdmenu

Foto van de dag

Gestart door Gert Veurink, november 11, 2007, 20:47:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

Dit onderwerp is misschien geen lang leven beschoren, maar getriggered door deze foto, dacht ik dat het misschien leuk is om een dagwinnaar uit te roepen...

Vandaag is het voor mij deze, genmaakt door Peter Soer... maar hé smaken verschillen dus ik hoor graag andere (of dezelfde) meningen

groet!
Gert Veurink



bob2

Op het forum van waarneming.nl tref ik mooie foto's van vogels aan.
Of moet ik zeggen foto's van mooie vogels ?

Met een vluchtige blik zie ik een witte band zoals een scholekster die heeft.

Ben vooral benieuwd wat voor vogel dit is ... ?

Thijs Udo

Juveniele Vorkstaartmeeuw.

Kaja

CiteerBen vooral benieuwd wat voor vogel dit is ... ?
een vorkstaartmeeuw :duim:  

peter123

Dank je Gert maar ikzelf vind deze net iets mooier.

Groetjes Peter

http://waarneming.nl/fotonew/9/253079.jpg


Gert Veurink

CiteerDank je Gert maar ikzelf vind deze net iets mooier.

Groetjes Peter

http://waarneming.nl/fotonew/9/253079.jpg
wie heeft die gemaakt?  ;)

ook prachtig, maar vind de vorkstaart toch mooier.  De jager is erg strak vastgelegd, maar is vooral 'geregistreerd'. Dat is onwijs moeilijk, niet voor niets vraagt Chris van Rijswijk om een exemplaar tp, ik wil er dus ook echt niets aan afdoen!  Maar niettemin, de vorkstaart zou ik posterformaat afdrukken en ophangen als ik m zelf gemaakt had... gewoon helemaal goed wat mij betreft. Hij is te determineren op basis van de foto maar heeft ook iets extra's. Maar ik zei al, smaken verschillen...  
groet!
Gert Veurink



vuurvlinder

#6
Hele mooie foto's! Met wat voor camera maak je zoiets? Met mijn kiekjestoestel kom ik niet veel verder dan dit.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

of dit...
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

of dit...
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

CiteerOverigens zijn de met jouw kiekjestoestel gemaakte foto's wel mooi, maar is het niet onomstreden om nestfoto's te maken.
na de discussie die ik heb gestart over het vangen van libellen op het libellenforum zal ik hier echter niet weer beginnen... dit was een positief topic...
Ik moest er toch al zijn om die nesten te markeren. Lijkt mij geen punt om er dan snel even een foto van te maken.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

BramtK

CiteerIk moest er toch al zijn om die nesten te markeren.

Ik denk dat het probleem er meer in zit dat de bekijker van jouw foto's dat niet weet en wellicht denkt dat hij/zij dat ook wel kan doen.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

vuurvlinder

Citeer
CiteerIk moest er toch al zijn om die nesten te markeren.

Ik denk dat het probleem er meer in zit dat de bekijker van jouw foto's dat niet weet en wellicht denkt dat hij/zij dat ook wel kan doen.

Bram
Dat is zo, maar daarom heb rondom die weilanden borden opgehangen. Verboden toegang, vogelbroedterrein.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Christian

#12
Citeer
Citeer
CiteerIk moest er toch al zijn om die nesten te markeren.

Ik denk dat het probleem er meer in zit dat de bekijker van jouw foto's dat niet weet en wellicht denkt dat hij/zij dat ook wel kan doen.

Bram
Dat is zo, maar daarom heb rondom die weilanden borden opgehangen. Verboden toegang, vogelbroedterrein.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de weilanden met nesten die jij markeerd, er zijn immers wel meer weilanden waar Kievitten en Grutto's broeden.
Christian Brinkman

vuurvlinder

#13
Daarom is het ook zo belangrijk om duidelijk te maken dat er vogels broeden en het terrein niet vrij toegankelijk is. Die borden werken hier wel degelijk. Sinds ze er hangen zie ik zelden nog iemand door het land sjouwen.

Edit: Ik maak deze foto's uitsluitend voor educatieve doeleinden. Handig om beginnende weidevogelbeschermers te kunnen laten zien, hoe zo'n nest er uit ziet. Nest 2 was trouwens een Tureluur.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

frankmeer

Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Alleen jammer van die vinger,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

Frank van der Meer

Christian

CiteerNest 2 was trouwens een Tureluur.
Had ik die 1e dus goed  :lol:  
Christian Brinkman

Pim

Dag Astrid,

Toch zien we liever op Waarneming.nl geen nestfotografie op deze manier.
Dit omdat het andere fotografen kan aanmoedigen om ook zo'n plaatje te schieten. Ik hoop dat je hiervoor begrip hebt.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Ben Wielstra

Die jager is fantastisch! Vorkstaartmeeuw ook trouwens.

peter66

http://waarneming.nl/foto_details.php?id=253681

http://waarneming.nl/foto_details.php?id=253682

Misschien niet de mooiste kwaliteit, maar 's morgens tegen zonsopkomst bij een striemende noordoostenwind blijven dit mooie herinneringen aan Texel in de herfst. De tweede doet het erg leuk als achtergrond op je pc.
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

frankmeer

Frank van der Meer

Gert Veurink



Tot nu toe in elk geval... leuk plaatje!
groet!
Gert Veurink



frankw

hmm dan plug ik mijn foto ook maar ff:





edit: ohja zijn niet van vandaag...



petermeer

De Lepelaar zou zeker niet misstaan op Birdpix.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Dorine

Weet niet of zoiets hier is toegestaan.

In onze tuin woont al een tijdje dit roodborstje.
Hij/zij is nogal hyper en daardoor heb ik nog nooit een leuke foto kunnen maken.
Wel hyper maar gelukkig niet schuw, het komt vaak heel dichtbij als ik in de tuin bezig ben.
Vanmorgen bleef ie even stilzitten op de zinken gieter.


Dorine van Asten
peregrines.nl

Arnoud Wilbrink

Ziet iedereen deze prachtige foto (van een prachtige soort) dan over het hoofd?  ^_^
http://waarneming.nl/fotonew/6/253576.jpg
Groet,
Arnoud Wilbrink

Hans Bossenbroek

CiteerZiet iedereen deze prachtige foto (van een prachtige soort) dan over het hoofd?  ^_^
http://waarneming.nl/fotonew/6/253576.jpg
Die staat gewoon op de DB-site. Je kan daar kijken hoe vaak mensen hem gezien hebben ;-).

RWester

Gelukkig is er een foto, want niet terug gevonden begrijp ik...
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


ronald nuiver

Ik vind dit ook wel een gave plaat.
Foto van Guido Meeuwissen