Hoofdmenu

Foto van de dag

Gestart door Gert Veurink, november 11, 2007, 20:47:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bram Rijksen

CiteerIk ga mijn waarnemingen en foto's wel voor mijzelf bijhouden en er plezier aan beleven. Ik hoef niet zo nodig ergens bij te horen.
Ben je gek! Lekker in blijven voeren. Ik lees het misschien anders, maar ik tref nergens echt een sarcastische of diep grievende opmerking aan..

Die foto's zijn bijzaak hier; sommige springen er wat meer uit en daar wordt iets van gevonden. Niks meer en niks minder.

Dus: laat je niet kennen en blijf je waarnemingen gewoon invoeren joh..

BramtK

#121
Prachtige Waterspreeuw!

Bram  


[size=8](Trek je a.j.b. niets aan van mijn 'prietpraat'-opmerking hierboven.)[/size]
Groeten,

Bram ter Keurs

Rinie van Reenen

#122
Mooi ja! (Op www.birdpix staan ook zéér gave Waterspreeuwen. De 'Hoogst gewaardeerde foto van de week' is echt de moeite waard! Die beestjes in Rozendaal zijn dankbare vogels!)
Groet, Rinie van Reenen

Dorine

Jammer Inge dat je afhaakt,
ik heb genoten van je foto van de bultrug,
ook al is de kwaliteit niet zoals je die graag wilt,
het is een unieke foto en daarom is ie zo mooi.

Het zou zo leuk zijn als in dit topic foto's geplaatst zouden worden,
die misschien dan wel allesbehalve perfect zijn,
maar voor de maker ervan van grote waarde zijn.
Voor kwalitatief perfecte foto's ga ik wel op andere sites neuzen,
alhoewel ik me dan wel vaak afvraag hoe de foto er origineel uitziet.

groetjes
Dorine van Asten
peregrines.nl

peter66

Ik doe ook gewoon nog mee, al vind ik wel het leuktst als hier alleen foto's van degene zelf worden geplaatst en niet foto's van anderen. Maar ja, dat mag een ieder zelf weten.
Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

Jelle Aalders

#125
Die waterspreeuw is van mijn vader. Ik zal even vragen waar hij naar keek of hij toonde gewoon interesse.
Hij weet niet waar de spreeuw naar keek omdat hij onder zijn schuilnetje zat.
Met vriendelijke groet,

Jelle Aalders

twitter.com/jelleaalders

Jos Welbedacht

Ik zal het dan toch nog even verpesten door weer terug te komen op de "Winnaar van de week".
Ik ben het helemaal met Inge eens, het is zoals Gert Veurink eerder in dit topic  al ongeveer zei: Wat is er zo fout aan een dergelijk idee?.

Mensen denken wijs te zijn ofzo door een dergelijk leuk idee af te slaan, omdat het vast niet reeel is, of haalbaar is.
Prima, als het idee niet haalbaar of gewoon te veel werk is, dan doen we het niet, maar kom dan niet met van die slappe argumenten als: "Dit topic gaat niet genoeg over vogels".
Een topic als dit lijkt mij nuttiger dan zeldzaamheden in de WP.
Mensen kunnen het leuk vinden foto's te bekijken van vogels, of hun eigen foto's laten zien. WP-topic is compleet nutteloos voor de meeste mensen, behalve voor die schaarse WP-twitchers.
Ik bedoel gewoon te zeggen, wat is er zo fout aan een dergelijk idee?
Ik erger mij aan commentaren van mensen die wel zo reageren alsof het haast een "dom" idee is.

Met dat Blauwstaart-topic was het leuk, daar werden de foto's langzaam aan beter, totdat er een winnaar was.
Ik zie niet waarom mensen hier iets tegen hebben.

Ook moet je dit vooral niet met Birdpix gaan vergelijken, want dat is echt compleet anders hoor. Als je bij Birdpix opvallend wil zijn moet je een camera en een lens van meer dan 2000 euro hebben. Ook is de groep daar veel te groot om er echt lol in te hebben, vergeleken met zo'n klein groepje als op het waarneming-forum.

Aldus de verpester van het topic, volgens sommigen :angry: .
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Leon Olsthoorn

Voor mij is dit de mooiste foto van vandaag:

http://waarneming.nl/fotonew/4/258654.jpg

En ik kan niet eens goed uitleggen waarom. Die kleine meeuwtjes zijn gewoon erg mooie beestjes en vooral die sobere kleuren vind ik echt iets hebben. Het lijkt wel een zwart-wit foto.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

vuurvlinder

CiteerIk zal het dan toch nog even verpesten door weer terug te komen op de "Winnaar van de week".
Ik ben het helemaal met Inge eens, het is zoals Gert Veurink eerder in dit topic  al ongeveer zei: Wat is er zo fout aan een dergelijk idee?.

Mensen denken wijs te zijn ofzo door een dergelijk leuk idee af te slaan, omdat het vast niet reeel is, of haalbaar is.
Prima, als het idee niet haalbaar of gewoon te veel werk is, dan doen we het niet, maar kom dan niet met van die slappe argumenten als: "Dit topic gaat niet genoeg over vogels".
Een topic als dit lijkt mij nuttiger dan zeldzaamheden in de WP.
Mensen kunnen het leuk vinden foto's te bekijken van vogels, of hun eigen foto's laten zien. WP-topic is compleet nutteloos voor de meeste mensen, behalve voor die schaarse WP-twitchers.
Ik bedoel gewoon te zeggen, wat is er zo fout aan een dergelijk idee?
Ik erger mij aan commentaren van mensen die wel zo reageren alsof het haast een "dom" idee is.

Met dat Blauwstaart-topic was het leuk, daar werden de foto's langzaam aan beter, totdat er een winnaar was.
Ik zie niet waarom mensen hier iets tegen hebben.

Ook moet je dit vooral niet met Birdpix gaan vergelijken, want dat is echt compleet anders hoor. Als je bij Birdpix opvallend wil zijn moet je een camera en een lens van meer dan 2000 euro hebben. Ook is de groep daar veel te groot om er echt lol in te hebben, vergeleken met zo'n klein groepje als op het waarneming-forum.

Aldus de verpester van het topic, volgens sommigen :angry: .
Ik vond het in ieder geval geen dom idee. Juist leuk om die mooie plaatjes te bekijken, van de doorsnee natuurgenieter, zoals ik, die zelden een aardige foto schiet. Ik vind het leuker om de pret te delen met andere amateurs, vogelaars, vlinderaars of wat dan ook. Het gaat er in de eerste instantie om, wat je ziet en al dit moois wilt delen met anderen, niet of jouw foto Birdpix waardig is.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

CiteerVoor mij is dit de mooiste foto van vandaag:

http://waarneming.nl/fotonew/4/258654.jpg

En ik kan niet eens goed uitleggen waarom. Die kleine meeuwtjes zijn gewoon erg mooie beestjes en vooral die sobere kleuren vind ik echt iets hebben. Het lijkt wel een zwart-wit foto.
En ook deze foto vind ik prachtig!  :duim:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

vuurvlinder

CiteerHa ja, die is ook leuk: zie
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=40138
Volgens mij is dat dezelfde.  :D  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Guus Peterse

Bedoel ik ook. Maar zie de hele discussie die eraan is vastgeknoopt.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jos Welbedacht

Wel een prachtige foto inderdaad!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

ratje

Hallo, na al deze discussies gelezen te hebben, wil ik ook nog een duit in het zakje doen. Ik vind dat je bij Waarneming niet moet tornen aan de kwaliteit van een foto die geplaatst wordt, het gaat om de lol van de vogel die je hebt kunnen fotograferen.

Voorbeeld: ik heb altijd graag gefotografeerd (ook nu nog). Tot ik vorig jaar getroffen werd door een lichte beroerte en rechts uitval had. Door constant te blijven oefenen kan ik gelukkig nog steeds fotograferen, hoewel mijn foto's soms toch enigszins bewogen zijn door de uitval van mijn rechterarm.

Hoe graag ik ook foto's zou plaatsen bij Birdpix of Nederpix wordt ik nu afgerekend op mijn handicap en neem van mij aan dat dit zeer frustrerend is. Dus laten we op deze site ook de mensen in hun waarde laten die gewoon lol aan het fotograferen hebben.

:grin:  :duim:

Jaap Denee

CiteerHallo, na al deze discussies gelezen te hebben, wil ik ook nog een duit in het zakje doen. Ik vind dat je bij Waarneming niet moet tornen aan de kwaliteit van een foto die geplaatst wordt, het gaat om de lol van de vogel die je hebt kunnen fotograferen.

Voorbeeld: ik heb altijd graag gefotografeerd (ook nu nog). Tot ik vorig jaar getroffen werd door een lichte beroerte en rechts uitval had. Door constant te blijven oefenen kan ik gelukkig nog steeds fotograferen, hoewel mijn foto's soms toch enigszins bewogen zijn door de uitval van mijn rechterarm.

Hoe graag ik ook foto's zou plaatsen bij Birdpix of Nederpix wordt ik nu afgerekend op mijn handicap en neem van mij aan dat dit zeer frustrerend is. Dus laten we op deze site ook de mensen in hun waarde laten die gewoon lol aan het fotograferen hebben.

:grin:  :duim:
Een prima argument om er dus geen competitie van te maken, Hannie. En je hebt de Admins aan je kant:

[size=8]Hisko de Vries[/size]
CiteerDames en Heren,
Jullie mogen zoveel foto`s bespreken als je wilt.
dat is leuk voor de fotograaf (denk ik) maar we gaan geen competitie houden. Dat hoort niet bij het karakter van dit forum.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jos Welbedacht

#137
http://waarneming.nl/fotonew/9/258839.jpg

Staat er ook mooi op!
Van Erik de Waard.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Tim de Boer

CiteerHallo, na al deze discussies gelezen te hebben, wil ik ook nog een duit in het zakje doen. Ik vind dat je bij Waarneming niet moet tornen aan de kwaliteit van een foto die geplaatst wordt, het gaat om de lol van de vogel die je hebt kunnen fotograferen.

Voorbeeld: ik heb altijd graag gefotografeerd (ook nu nog). Tot ik vorig jaar getroffen werd door een lichte beroerte en rechts uitval had. Door constant te blijven oefenen kan ik gelukkig nog steeds fotograferen, hoewel mijn foto's soms toch enigszins bewogen zijn door de uitval van mijn rechterarm.

Hoe graag ik ook foto's zou plaatsen bij Birdpix of Nederpix wordt ik nu afgerekend op mijn handicap en neem van mij aan dat dit zeer frustrerend is. Dus laten we op deze site ook de mensen in hun waarde laten die gewoon lol aan het fotograferen hebben.

:grin:  :duim:
positief bedoeld hoor maar heb je wel eens aan een statief gedacht?
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

Christian

CiteerHoe graag ik ook foto's zou plaatsen bij Birdpix of Nederpix wordt ik nu afgerekend op mijn handicap en neem van mij aan dat dit zeer frustrerend is.
Je word niet afgerekend omdat je een handicap hebt maar omdat je foto's niet goed (genoeg) zijn.
Christian Brinkman

heuvelsdoorn

Citeerratje Geplaatst op Nov 27 2007, 11:55 AM
  Hallo, na al deze discussies gelezen te hebben, wil ik ook nog een duit in het zakje doen. Ik vind dat je bij Waarneming niet moet tornen aan de kwaliteit van een foto die geplaatst wordt, het gaat om de lol van de vogel die je hebt kunnen fotograferen.

Voorbeeld: ik heb altijd graag gefotografeerd (ook nu nog). Tot ik vorig jaar getroffen werd door een lichte beroerte en rechts uitval had. Door constant te blijven oefenen kan ik gelukkig nog steeds fotograferen, hoewel mijn foto's soms toch enigszins bewogen zijn door de uitval van mijn rechterarm.

Hoe graag ik ook foto's zou plaatsen bij Birdpix of Nederpix wordt ik nu afgerekend op mijn handicap en neem van mij aan dat dit zeer frustrerend is. Dus laten we op deze site ook de mensen in hun waarde laten die gewoon lol aan het fotograferen hebben.


Als je je linkerarm wel stil kan houden zou ik een afstandsbediening overwegen.
Liefst draadloos (infrarood, camera afhankelijk), maar een kabeltje voldoet al vaak.
In het ergste geval: statief + afstandbediening.

ps. Beeldstabilisatie is in dit geval GEEN optie. (kost alleen handen vol geld en het resultaat zal tegenvallen!!)
Met vriendelijke groet,

Astrid & Gerard

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ratje

Fijn dat er zoveel suggesties aangedragen worden, uit bovenstaande reacties echter blijkt voor mij hoe men over een handicap denkt. Moet ik telkens als ik een foto instuur zeggen dat ik een handcap heb? Dit maakt me toch even aan het lachen, sorry :lol:  :D
Helaas heb je na een beroerte meestal geen volledige controle over je lijf.  :angel:
Maar laat ieder gerust verder gaan met hun "wedstrijdjes". Volgens mij laat de naam van de site weten dat het om WAARNEMINGEN gaat.
:duim:  :duim:  

Bram Rijksen


Leon Olsthoorn

#144
Dit is mijn nominatie voor dinsdag:

http://waarneming.nl/foto_details.php?id=259151
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

frankmeer

Voor vandaag: http://waarneming.nl/foto_details.php?id=259229
Het duurde even voordat ik doorhad hoe het allemaal in elkaar zit.
Frank van der Meer

Kaja

CiteerHet duurde even voordat ik doorhad hoe het allemaal in elkaar zit.

Haha bij mij ook :D  

Gert Veurink



Ik vind deze wel gaaf.

foto van Leon Olsthoorn
groet!
Gert Veurink



Rein Genuït

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Arnoud Wilbrink

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=3229810

Wel gave serie. Vooral die laatste, die ekster staan er maar bij te kijken..
Groet,
Arnoud Wilbrink