Advies aanschaf statief voor scope

Gestart door arnoniehof, juni 07, 2017, 10:26:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

arnoniehof

Goedemorgen,

Enkele maanden geleden heb ik een swarovski ats 80hd aangeschaft. Ik had nog een hama statief met vrij dunne pootjes en daar begin ik me nu wat aan te irriteren. Hij is niet stabiel en met wat wind heb ik last van trilling.
Nu heb ik al diverse merken bekeken en uiteraard de daarbij behorende prijzen. Mijn budget is rond de €300,-. Heeft iemand voor mij advies/ervaring welk statief erg geschikt zal kunnen zijn? Beetje gewicht maakt mij niet direct heel veel uit, dus aluminium mag ook. Ik ben 1,93cm dus een beetje lengte mag het statief ook wel hebben om rugpijn te voorkomen.

Alvast hartelijk dank

vr gr Arno
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

snwja3

kijk bij Benro, die hebben voor die prijs kwalitatief goede modellen.
Wietze Janse

arnoniehof

vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Jaofik

Beste Arno,

Kijk eens op berlebach.de

Topstatieven, al zeg ik hetzelf! Bijvoorbeeld de Report-serie. Enfin, neus maar ns rond,

groet,

Herman van Oosten.

Jaap van Steensel

Citaat van: arnoniehof op juni 26, 2017, 13:56:47 PM
Hoi Wietse en andere lezers,

Ben nu in de onderhandeling voor deze. Is dit een goede set te gebruiken met mijn scope?
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/professionele-audio-tv-en-video-apparatuur/m1170574112-carbon-camera-statief-met-manfrotto-504hd.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

Vr gr Arno
Lijkt mij een mooi hoog en stevig statief. Alleen het mechanisme om de poten te vergrendelen moet je liggen. Zelf vind ik zo'n draaimechanisme niet zo prettig, maar dat is persoonlijk. Een kliksysteem of met een soort vleugelmoeren (zoals Manfrotto) vind ik handiger. Maar nogmaals dat is persoonlijk en misschien goed om in je overweging mee te nemen.

M. Hoogteijling

beste Arno,

Ik heb even geen alternatief voor je maar vroeg me wel af of je budget inclusief statiefkop is of niet en of de kop van de marktplaatsaanbieding wel geschikt is voor je scope.
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

arnoniehof

#6
Goedenavond,

Ik heb de set gisteren toch gekocht. Qua budget kon het net en het is een zeer stevig statief.
De kop is inderdaad vrij fors maar de scope zit er lekker stevig op en ik kan nu rustig de omgeving afturen.
Net in de wind op een bult gestaan en dat ging perfect.

Tevens kan ik het blokje ook onder mijn 500mm lens plaatsen en dan kan ik m ook gebruiken om te fotograferen.
Ik ben er erg blij mee :)
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

arnoniehof

vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Jaap van Steensel

Dat ziet er zeker stevig uit. En als je er ook 500mm op wilt schroeven is het zeker een goede aanschaf. Veel plezier ermee!

arnoniehof

Dank je Jaap, ik ben er zeer blij mee. De 500mm ligt er ook heerlijk rustig op.

Ik ben er zeker wel op vooruit gegaan :)
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper