Hoofdmenu

Superstorm!

Gestart door Thijs Fijen, november 05, 2007, 18:37:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

http://pietpaulusma.sbs6.nl/piets-blog-alg...n-november.html

Indrukwekkend!

Kijken wat dit voor de vogels kan opleveren :)
Thijs Fijen

slangen

#1
Spannend!!!!
Hopelijk brengt het wat leuks aan vogels hiernaartoe.
Groet
Kyle Grotens[size=8]




www.waarnemingen.web-log.nl

Jan Harteman

Ik moet toch het eerste denken aan de dakpannen die hier vorig jaar bij een matige storm van het dak waaiden... ik moet er niet aan denken wat die superstorm hier teweeg zal brengen.
Nee, laat die papegaaiduikers maar waar ze nu zitten... van mij mag hier de boel rechtop blijven staan  :mellow:  

Student85

#3
CiteerSpannend!!!!
Hopelijk brengt het wat leuks aan vogels hiernaartoe.
Spannend? Ik vind gevaarlijk een betere woordkeuze. Taferelen zoals januari 2007 of oktober 2002 waarbij diverse doden vielen (veelal doordat mensen ondanks waarschuwingen toch naar buiten ging - en zelfs de kust), maak ik toch niet graag al te vaak mee. Weersextremen, waaronder deze stormen dan vallen, zullen gezien de (toekomstige) klimaatveranderingen echter steeds vaker voorkomen... Dan maar geen Papduiker in het binnenland ;)  

P1234

Helemaal mee eens. Als er echt zo'n superstorm zou komen, zal die heel wat leed veroorzaken. Als ik mag kiezen; laat de Papduikertjes maar lekker op zee.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

teunvankessel

Vorstenbosch aan Zee, klinkt wel stoer  ^_^  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Student85

CiteerVorstenbosch aan Zee, klinkt wel stoer  ^_^
'Elk voordeel heb z'n nadeel'  :D

BWoets

#7
Vorig jaar op 1 november (de dag van de NW10) ben ik naar de telpost gelopen bij Den Oever. Voor de mensen die de ligging niet kennen: je moet eerst een stuk afsluitdijk aflopen over het fietspad over de sluizen voor je er bent. Je zit dan eigenlijk midden in zee. Het waaide zo extreem hard en het stuwde het water zo tegen de Afsluitdijk aan dat het werkelijk over de dijk het ijsselmeer in sloeg! Alle auto's op de dijk werden bedolven onder zout water. Het was geweldig om te zien maar als dat jaarlijks gaat gebeuren kan het veel problemen opleveren.

Achteraf was het misschien wel TE gevaarlijk om over de sluizen te lopen..!

Op de telpost zaten we heerlijk uit de wind op een onrustig zeetje te kijken.
De volgende dag wel diverse stormvogeltjes.. dus ik ben benieuwd!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jos Welbedacht

#8
Hadden we begin dit jaar niet windvlagen met kracht 11 bij Wierum?
Ik vond het wel spannend!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Predator

geenstijl lezers zie ik? :P

piet, ik geloof je niet
Groet, Maarten

Ben Wielstra

Foei wat een egocentrisch denken! Doe die Papduikers inderdaad maar gewoon aan de kust (de Katwijkse).

Edwin Russer

CiteerAchteraf was het misschien wel TE gevaarlijk om over de sluizen te lopen..!

Precies, en dat is maar nog over de sluizen. Zo lag ik ooit op mijn buik aan de onderkant op de basaltblokken van de zuidpier. Het had niet veel gescheeld of ik had in het water gelegen en dan had ik wellicht dit stukje niet meer kunnen schrijven. We waren die bewuste septemberdag 1983 op de punt van de pier en werden volledig overvallen door de toenemende wind en opkomend tij. Ik zal nooit vergeten dat ik door zo'n golf van een paar meter hoog zo over de rand van de pier werd gesmeten en ik dus bijna in het water lag. Nee, dan maar geen superstorm. Het veroorzaakt alleen maar een hoop ellende met alle dramatische gevolgen vandien.

Trouwens, ik hecht niet zoveel waarde aan die zeer lange termijnvoorspellingen. Ze roepen wel vaker dat we b.v een hele hete zomer of een uiterst strenge winter krijgen. Die weerprofeten hebben soms al de moeite om een dag vooruit te voorspellen. Hoe vaak heb ik niet de heer Krol zijn excuses op de televisie horen verkondigen. Maar de tijd zal het leren.  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Bas vd Burg

De heer Piers Corbijn (de voorspeller in kwestie) schijnt vaker extreme weersvoorspellingen te hebben gedaan, die niet uitkwamen. Zie http://www.weathernews.nl/nieuws/artikel.asp?id=1602

Ben benieuwd wat er dus van waar is
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

michel.wissink

CiteerSpannend!!!!
Hopelijk brengt het wat leuks aan vogels hiernaartoe.
Als het echt zo'n superstorm wordt als voorspeld, vrees ik eerder voor overvliegende koeien e.d.  :o
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Thijs Fijen

#14
Aah natuurlijk brengt het ellende met zich mee (als het al uitkomt). Maar spannend is het wel hoor. Ik vind het het mooiste wat er is, natuurgeweld! Het doet je als mens beseffen hoe klein en nietig je eigenlijk wel niet bent!! We winnen het toch nooit van de aarde.

Tot nu toe de 5 dagen voorspelling (NW 5 en W5) klinkt wel erg goed voor de Papegaaiduikers (aan het katwijkse als het dan echt moet  ;) )

Superstorm zal wat betreft vogels kijken alleen maar na de storm leuk zijn voor ons.

Thijs
Thijs Fijen

eline1234

Hmm Thijs,
misschien dat je het geweld van een superstorm aan de kust mee wil maken? Windkrachtje 12 over de dijk? Je bent welkom, maar ik blijf binnen  ;)  
Eline

frankmeer

CiteerIk vind het het mooiste wat er is, natuurgeweld! Het doet je als mens beseffen hoe klein en nietig je eigenlijk wel niet bent!! We winnen het toch nooit van de aarde.
Een beetje cliché, maar er zit wel wat in, ja.
Frank van der Meer

Thijs Fijen

CiteerHmm Thijs,
misschien dat je het geweld van een superstorm aan de kust mee wil maken? Windkrachtje 12 over de dijk? Je bent welkom, maar ik blijf binnen  ;)
Oh mooi ik kom langs ;)

Nee, maar vind je het dan zelf niet leuk/mooi/indrukwekkend/spannend (als je lekker warm en droog binnen zit) om naar buiten te kijken en naar de bomen die heen en weer zwiepen en de golven die metershoog zijn?

Thijs Fijen

Rinie van Reenen

Golven die metershoog zijn? In de Dommel, zeker?
Kijk, het heeft zeker wel wat ('s avonds in pikkedonker op een dijk, 40 graden uit het lood hangen, of rechtstandig springen en twee meter verder landen, of op dak van bakhuisje de pannen die er dreigen af te waaien recht leggen). Maar misschien is windkracht 12 toch wel wat veel, Thijs...
Groet, Rinie van Reenen

GijsB

CiteerAah natuurlijk brengt het ellende met zich mee (als het al uitkomt). Maar spannend is het wel hoor. Ik vind het het mooiste wat er is, natuurgeweld! Het doet je als mens beseffen hoe klein en nietig je eigenlijk wel niet bent!! We winnen het toch nooit van de aarde.

Tot nu toe de 5 dagen voorspelling (NW 5 en W5) klinkt wel erg goed voor de Papegaaiduikers (aan het katwijkse als het dan echt moet  ;) )

Superstorm zal wat betreft vogels kijken alleen maar na de storm leuk zijn voor ons.

Thijs
ik ben het eens
al hoop ik dat er niet te veel bomen omwaaien achter ons huis
(eerste november storm vorig jaar ging de grootste boom in het bos naar de vlakte, weg boomgaart(van de 10 appelbomen staan er nog maar 5 overeind, de rest is verplettert door de woudreus die omviel))

maar het is inderdaad geweldig om te zien maar gevaarlijk
maar zolang je binnen blijft is het ook een stuk minder gevaarlijk
maar als je tegen advies in toch naar buiten gaat en gewond raakt is het gewoon je eigen schuld
Gijs

Thijs Fijen

CiteerGolven die metershoog zijn? In de Dommel, zeker?
Kijk, het heeft zeker wel wat ('s avonds in pikkedonker op een dijk, 40 graden uit het lood hangen, of rechtstandig springen en twee meter verder landen, of op dak van bakhuisje de pannen die er dreigen af te waaien recht leggen). Maar misschien is windkracht 12 toch wel wat veel, Thijs...
Tuurlijk is dat veel, verwacht ook niet dat het dat gaat worden.

Maar toch, stel dat het windkracht 12 wordt. Dan is het toch indrukwekkend waartoe de natuur allemaal in staat is!
Thijs Fijen

eline1234

Ik vind eerlijk gezegd windkracht 8 wel genoeg hier aan de kust, dan vliegt er al van alles in het rond! Ik heb ook zo het vermoeden dat je je met windkracht 12 niet staande gaat houden... Een beetje storm is inderdaad wel leuk, maar het moet niet te gek worden.
Eline

garryb

#22
'Ha leuk, storm!' Dus op 27 oktober 2002 de hele dag vertoefd op de Pretpier, Scheveningen. Op een gegeven moment West 11! Vogeltechnisch iets minder, al dat schuim en zand door de lucht. Wel spannend, de strandtenten vlogen om je oren! Plus naieve toeristen die bijna de zee in werden geblazen. Ook een containerschip kwam op een zeker moment wel erg dichtbij de kust.. Naar huis duurde ook iets langer (...) dan gebruikelijk... de meeste tramleidingen hingen helaas niet meer boven maar óp de weg!  Een zeventje is hard zat ... :grin:

Hans Bossenbroek

The day after is misschien wel beter - en veiliger!

Jeroen Nagtegaal

Tja met de Jeugdbond hebben we STORM weekend, Na jaren rustig weer dan eindelijk een storm, Das ook niet verkeerd.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

RWester

CiteerTja met de Jeugdbond hebben we STORM weekend, Na jaren rustig weer dan eindelijk een storm, Das ook niet verkeerd.
Dat begint dus al met de veerboot naar Vlieland te pakken en op Texel aan te komen  :twisted:  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Jeroen Nagtegaal

Naja we zitten in Beverwijk,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

RWester

CiteerNaja we zitten in Beverwijk,
Ook goed  :grin:

Veel plezier in IJmuiden dan :duim:  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


BWoets

Enkele hoogepuntjes van de Waddenzee bij Den Oever van de afgelopen anderhalf uur..
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?t...&datum=20071106
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

ronald nuiver

Ben benieuwd of de tocht vanuit Lauwersoog zaterdag wel doorgaat.
Lijkt mij niet erg prettig met NW7-8 voor de kust van Terschelling op de Dageraad stil te liggen. Daar helpt geen enkel zeeziektemiddeltje tegen.