Géén Brandgans X Indische gans ??

Gestart door jacobs43, november 03, 2007, 13:20:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

jacobs43

Voerde 31-10-2007 een nieuwe waarneming in van Brandgans x Indische gans (linkerfoto) waarvan ik inmiddels heb begrepen dat het Brandgans x Keizergans zou moeten zijn.
In verband met twijfel achteraf voegde ik ook rechterfoto (gemaakt 23-05-2007 in zelfde gebied) met toentertijd door mij als 'zeker'gedetermineerde Brandgans x Indische gans.
Kreeg inmiddels suggesties voor mogelijk andere kruisingen. Wie weer meer ?

PS: eerste bezoek aan forum. Weet niet hoe ik foto's moet toevoegen. Daarom verwijzing naar waarneming 31-10-2007 met beide foto's

Theo Jacobs

ADMIN: Ik heb de foto's er even voor je bijgeplaatst
Dit is de rechterfoto:


en dit hieronder is de linkerfoto:

jacobs43

NB: Haalde links en rechts weer eens door elkaar.
Het gaat mij om de linkerfoto (de rechterfoto is de brand x keizer)

Theo Jacobs

Jeroen Nagtegaal

Mischien kun je link van de waarnemong erbij zetten? Verder kun je de door op de foto te klikken bij de waarneming en dan er nog eenmaal op te klikken en dan de link te knippen. Die je dan met het knopje IMG dat boven het vak staat waar je tekst tikt een foto toevoegn,

Hopelijk duidelijk genoeg,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Rinie van Reenen

Allereerst: ik neem aan dat het verschil duidelijk is?

De determinatie van de rechtervogel lijkt me afdoende, zie ook http://waarneming.nl/soort.php?id=21005&wn...um_tm=&tab=foto.

De linkervogel: suggestie van Wouter zou kunnen, ik kan daar niet enorm veel over zeggen. In elk geval schijnt het me toe, dat er wel bloed van het geslacht anser in zit, en niet alleen van branta.
Groet, Rinie van Reenen

gjcaspers

De linkervogel is in ieder geval een hybride tussen een Anser (roze poten) en een Branta-species (zwarte hals). De scheiding tussen zwart en bruin zit onder aan de hals, niet over de borst, dus Canadese en geen Brand. Korte roze snavel en witte bles suggereert Kol (of Dwerg?).
Groet,
Gert-Jan Caspers