(water-)rietzanger

Gestart door kajana, mei 04, 2017, 17:28:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

kajana

Dag allen,

Heb ik op Tiengemeten een rietzanger of waterrietzanger op de foto gezet? Ik dacht aan de laatste door deduidelijke strepen op de rug, maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Wie helpt?

Alvast bedankt

OJGoreng

Citaat van: kajana op mei 04, 2017, 17:28:05 PM
Ik dacht aan de laatste door deduidelijke strepen op de rug, maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

Als je denkt dat de rug op de foto staat, zit je er in elk geval naast...
Met vriendelijke groet, Zainal

kajana

Rug / bovenkant, maar welk vogeltje is het? Kun je me daar bij helpen?

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

OJGoreng

Citaat van: kajana op mei 05, 2017, 15:12:39 PM
Kun je me daar bij helpen?

De hulp zat 'm in de hint dat je misschien naar de verkeerde plek keek. Dat wel of geen zware streping op de rug is op zich een goed onderscheidend kenmerk, maar als je de vleugel voor rug aanziet gaat het niet op.
Met vriendelijke groet, Zainal

OlivierO

Citaat van: OJGoreng op mei 05, 2017, 19:15:20 PM
Citaat van: kajana op mei 05, 2017, 15:12:39 PM
Kun je me daar bij helpen?

De hulp zat 'm in de hint dat je misschien naar de verkeerde plek keek. Dat wel of geen zware streping op de rug is op zich een goed onderscheidend kenmerk, maar als je de vleugel voor rug aanziet gaat het niet op.

Staat dat dan ergens dat hij/zij de vleugel voor de rug aanziet? Dat zou je eruit kunnen concluderen, maar het is evengoed mogelijk dat hij/zij de vogel ook in het veld gezien heeft en nu enkel aangeeft dat de rug gestreept is en daarbij de beste foto laat zijn, zonder dat daar de rug op staat.

Dit gezegd zijnde is dit een Rietzanger.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OJGoreng

Citaat van: OlivierO op mei 05, 2017, 19:50:36 PMmaar het is evengoed mogelijk dat hij/zij de vogel ook in het veld gezien heeft en nu enkel aangeeft dat de rug gestreept is

Als dat zo was, was dit geen rietzanger.
Met vriendelijke groet, Zainal