Nu breekt mijn klomp

Gestart door JohnvR, oktober 31, 2007, 22:44:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tim de Boer

Citeer
CiteerBlijft lastig, zo dichtbij en toch geen fatsoenlijke foto van kunnen maken.
Altijd handig, zo'n collega fotograaf bij de hand.

Twee weken geleden tijdens een wandeling door de bossen bij Apeldoorn kom ik op de plaats van bestemming aan, een poeltje met de naam Salamendergat, zo leerde ik. Want wat schets mijn verbazing? Aldaar nog drie mij bekende libellenliefhebbers, Tim de B., bekend van waarneming.nl en al eerder tegen gekomen in mei op het Kootwijkerveen en Marian S. en Lies W. die ik in juni op libellenweekend in Limburg had ontmoet.

Op een gegeven moment kijken we met zijn allen naar een eiafzettend vrouwtje Venglazenmaker. Nog even een discussie of het er echt een is, maar inderdaad. Niet lang daarna vliegt het vrouwtje op om even verderop weer door te gaan met ei afzetten, op de trui van Marian S.!, zie foto. Dat leverde overigens geen voor ons zichtbare eitjes op, maar wel een mooi moment.

ik wilde een van hetzelfde beest net uploaden :P
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

Sticht

#31
CiteerDeze Zwarte was lastig vast te leggen omdat hij op mijn schouder zat. ( op goed geluk genomen met omgekeerde camera )
Houtpantser op dezelfde schouder en op dezelfde wijze genomen, helaas niet scherp kunnen stellen.

JohnvR

Citeerik wilde een van hetzelfde beest net uploaden :P
Ha Tim,

Ik hoorde dat jullie nog een jong mannetje Zwervende heidelibel hadden gevonden. Ik heb die helaas gemist, maar het was evengoed een mooie middag.

Groeten,

JohnvR

Deze ging voortdurend op mijn rug en schouder zitten. Raar gehoor dat geflapper zo vlak bij je oor. Foto over de schouder genomen zonder op mijn lcd-scherm te kunnen kijken om scherp te stellen. Hier staat tenminste nog een deel van de libel scherp op. Op de andere drie foto's is het resultaat toch minder. Gelukkig was ie ook best bereid om op mijn hand te komen zitten.




Goyatlah

CiteerDeze ging voortdurend op mijn rug en schouder zitten. Raar gehoor dat geflapper zo vlak bij je oor. Foto over de schouder genomen zonder op mijn lcd-scherm te kunnen kijken om scherp te stellen. Hier staat tenminste nog een deel van de libel scherp op. Op de andere drie foto's is het resultaat toch minder. Gelukkig was ie ook best bereid om op mijn hand te komen zitten.

Mooi, en zo heeft een compact toch zijn voordelen, met een DSLR was dit je waarschijnlijk niet gelukt.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohnvR

Citeer
CiteerDeze ging voortdurend op mijn rug en schouder zitten. Raar gehoor dat geflapper zo vlak bij je oor. Foto over de schouder genomen zonder op mijn lcd-scherm te kunnen kijken om scherp te stellen. Hier staat tenminste nog een deel van de libel scherp op. Op de andere drie foto's is het resultaat toch minder. Gelukkig was ie ook best bereid om op mijn hand te komen zitten.

Mooi, en zo heeft een compact toch zijn voordelen, met een DSLR was dit je waarschijnlijk niet gelukt.
Maar helaas kan ik ook geen echt mooie macro-opnames maken.

Goyatlah

Valt wel mee toch? Meen toch wel een aantal goeie foto's van je te hebben gezien. En daarnaast, 8 uur sjouwen met 2 kilo om je nek door moeilijk begaanbaar terrein is ook niet alles.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohnvR

CiteerEn daarnaast, 8 uur sjouwen met 2 kilo om je nek door moeilijk begaanbaar terrein is ook niet alles.
D'as ook waar, mijn camera is wel allround. Meestal zit er echter veel ruis in en de scherpte/diepte valt tegen.

Stijn

#38
Hoi,

Medio augustus zat deze vrouw Bruine Winterjuffer een aantal dagen bij ons in de achtertuin. Op een gegeven moment landde ze op mijn arm en kon ik enkele foto's maken.  
Groeten,

Hans

Stijn

Hierbij de foto van de Bruine Winterjuffer.

Groeten,

Hans

margriet

ben eens meegeweest met een inventarisatie, er werd een libel bekeken> aan mij werd gevraagd wil je hem zien?

en prompt had ik hem op mijn neus zitten, leuk voor de anderen die een shot konden maken, maar zo dichtbij valt er echt niets te zien dan de ogen van de libel, ik kijk er ook enigszins scheel van..
groetjes,

Margriet