Welke vogel. Hij was veel groter dan een buizerd.

Gestart door wim52, april 26, 2017, 00:06:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

wim52

Welke vogel. Hij was veel groter dan een buizerd.

Guido Klerk

Beetje vage foto's. Ik vermoed een blauwe reiger? Ben benieuwd wat anderen hier in zien.

OJGoreng

De meeste rovers (want dat is het) die veel groter zijn dan een buizerd, zijn uiteindelijk toch een buizerd die dichterbij vliegt dan het lijkt. Dit lijkt me er ook een; er zijn niet zoveel locale rovers veel groter dan een buizerd (extreme dwaalgasten daargelaten eigenlijk alleen zee- en slangenarend en vale gier), en die zijn het allemaal niet als je kijkt naar wat er nog van de tekening op de vleugel te zien is (zwarte vingers, lichte basis) en naar de lichaamsproporties kijkt. Op de meest linkse is zelfs de lichte buizerd-borstband te zien.
Met vriendelijke groet, Zainal

ArjenDrost †

Ik ga hier toch ook 'gewoon' voor een buizerd eigenlijk.

frankneijts

Als je bij de linker foto de 'missende' vingers optelt bij de 3 zichtbare kom je op 5 en gevoegd bij wat de anderen hier noemen maakt dat een Buizerd. Immers heeft vrijwel elke rover die "veel groter is dan Buizerd" ook veel grotere 'handen' met daaraan duidelijk ook méér vingers (6 of 7) ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

BramtK

Eens met Buizerd. Naast de door Zainal en Frank genoemde kenmerken, is Zeearend subiet uitgesloten op basis van de door Zainal aangehaalde lichaamsbouw. Die staart is te lang, de vleugels zijn veel te smal, die hand is inderdaad niet breed genoeg en ik zie nauwelijks een snavel.

Vergelijk dat laatste eens met het plaatje dat je inmiddels bij je waarneming heb gezet, Wim: https://waarneming.nl/waarneming/view/137085945

En dan nog even ons stokpaardje: of je nu een ervaren waarnemer bent of niet, het inschatten van grootte is notoir lastig.
Groeten,

Bram ter Keurs

Rob Koelman

Citaat van: wim52 op april 26, 2017, 00:06:14 AMWelke vogel. Hij was veel groter dan een buizerd.

Uit dit en eerdere topics op dit forum blijkt dat een goed kenmerk van buizerd is dat deze veel groter is dan een buizerd...
Met vriendelijke groet, Rob

gbeersma

Dan zijn er dus ook buizerden die veel kleiner zijn dan een buizerd, die worden meestal vergeten...  :blink:
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

BJHM Possen

Formaat inschatten tegen de lucht is -hier ook- moeilijk en vaak misleidend. Proporties, vinger, zelfs jizz werken dan beter.
Fijne dag,

B.J.H.M. Possen

"Birding is something we do for enjoyment;
so if you enjoy it, you're a good birder.
If you enjoy it a lot, you're a great birder."

Kenn Kaufman

Guido Klerk

Citaat van: Rob Koelman op april 26, 2017, 10:46:19 AM
Citaat van: wim52 op april 26, 2017, 00:06:14 AMWelke vogel. Hij was veel groter dan een buizerd.

Uit dit en eerdere topics op dit forum blijkt dat een goed kenmerk van buizerd is dat deze veel groter is dan een buizerd...

:-D

ArjenDrost †


wim52

#11
Ik ga uit van jullie expertise, dus geen zeearend, die hier toch afgelopen jaren regelmatig langskomt.
Trouwens, mijn telelens is ongeveer 1200mm. Dus had ik hem wel behoorlijk dichtbij getrokken.

Allemaal bedankt. (Y)