Hoofdmenu

Zilvermeeuwen

Gestart door RogiervanV, september 21, 2004, 15:04:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

RogiervanV

Hoe vaak kom je Zilvermeeuwen tegen in het binnenland en als je zoiets ziet hoe groot is de kans dan dat het een bv Geelpootmeeuw is ofzo op doortrek. Ik zie nooit Zilvermeeuwen (en heb nog nooit Geelpoot oid gezien  :huh: ) langs de Rijn of IJssel.

Ik hoop dat mensen hier wat van weten....

Rogier van Viegen

Thijs Fijen

Nou de kans dat je een zilvermeeuw ziet in het binneland is best aanwezig. vooral langs de grotere rivieren. Geelpootmeeuw is wat minder algemeen daar. dus als je twijfelt zou ik er altijd een zilvermeeuw van maken.

groetjes thijs
Thijs Fijen

jasper

Een Geelpootmeeuw is alleen goed te determineren door er heel lang naar te kijken, en dan moet je maar afwachten of het niet gewoon een Kleine mantelmeeuw is  ;)

Jasper

BWoets

Hoe kom je dat dan te weten als je afwacht?
Gaat hij roepen dat hij een Kleine Mantelmeeuw is
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

jasper

CiteerGaat hij roepen dat hij een Kleine Mantelmeeuw is
Humor!!!!!  :angry:
Heb jij ooit dat artikel uit volgens mij de DBA over dat Geelpootmeeuwen die niet geheel raszuiver zijn gelezen, dan begrijp je wat ik bedoel.

Maar goed als jij het anders vind, vind ik het best   :duim:

Jasper

Rick van der Weijde

Kijk bij voorbeeld eens op deze site, wordt een klein beetje het verschil tussen Zilvermeeuw en Geelpootmeeuw uitgelegd. Ook aan de hand van een aantal foto's.
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

RogiervanV

Bedankt, ik ga mn zoektocht weer verder vervolgen...

Ik hoorde dat Geelpootmeeuwen wel met grote regelmaat in deze tijd van het jaar in Zeeland gezien worden, weet iemand daar misschien meer van?

Rogier van Viegen

Rick van der Weijde

Zou ik eigenlijk niet durven zeggen. Ik weet wel dat er nu al enkele weken een exemplaar rondom de Vogelplas Starrevaart, Leidschendam rondvliegt. Heb ze zelf trouwens ook wel in het binnenland gezien, langs de Waal tussen Nijmegen en Millingen.
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

RogiervanV

Dat treft, dan zullen ze langs Meinerswijk (Arnhem) en de IJssel ook wel langs kunnen komen...  
Rogier van Viegen

Rick van der Weijde

Diegene die ik daar gezien heb, waren uitgerust met vleugels. Zouden ze dus moeten kunnen halen... :P  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

Tom

let er wel op dat herkenning van deze meeuwen erg lastig is.

als je zo'n meeuw in het vizier heb is het goed op alle(in elk geval zoveel mogelijk) kenmerken te letten en deze te vergelijken met andere aanwezige meeuwen.

zo komen er bijvoorbeeld ook geelpotige zilvermeeuwen voor.

succes ermee.

jasper

Citeerzo komen er bijvoorbeeld ook geelpotige zilvermeeuwen voor.
z'n soort voorbeeld heb je ook  :duim:

Jasper