Hoofdmenu

Informatie nodig.

Gestart door )_uctor@emr.go, september 21, 2004, 11:16:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

)_uctor@emr.go

Is het mogelijk om op internet te vinden wat de interessante observatielocaties (in een bepaald gebied) zijn, rekening houdend met de tijd van het jaar, het weer/de weersverwachting van de komende dagen, en evt. wat er de laatste dagen zoal aan waarnemimgen geweest is?

Reden van de vraag:
Ik kruis regelmatig -beroepsmatig- door het land, en neem dan altijd mijn kijker en/of scoop mee. Nu vind ik het nogal lastig om een keuze te maken waar te stoppen. Is het mogelijk om de ervaring van vogelaars te publiceren/raadplegen, zodat het makkelijker wordt voor beginners als ik om zo'n keuze te maken? Nu lees ik telkens weer de boekjes door om een gebeidsomschrijving te vinden die bij de tijd en het weer een grotere kans op mooie waarnemingen biedt. Laat iemand dat eens automatiseren!

Veel kijk- en wandelplezier :wacko:
)_uctor@emer.go

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

)_uctor@emer.go

Lijkt er niet op.

Ik zou graag via m'n browser wat willen invoeren (provincie/streek/regio dag/tidstip). Dan zou het antwoord moeten zijn dat ik gezien de tijd van het jaar en de verwachte/huidige weersomstandigheden het beste :
- thuis kan blijven, of
- gebied A kan nemen alwaar ik watervogels kan verwachten zoals....., of
- gebied B moet nemen indien ik kick op steltlopers als de Xloper en de Ypoot, of
- bij het puntjepuntjemeer een goede kans heb op keizelibellen, of
- etc.

Misschien krijg ik als tip dat gebruiker Z. er die dag ook heengaat, en graag opgehaald zou willen worden (zou ik dus niet voor kiezen  :)

Veel kijk- en wandelplezier   :wacko:
)_uctor@emer.go  

hiskodevries

Dat soort geg. zouden uit waarneming.nl gehaald kunnen worden,  als de hoevelheid ingevoerde waarnemingen vele malen groter zou zijn. Het probleem is dat op te veel internet eilandjes waarnemingen worden ingevoerd zodat jouw vraag door geen enkele site te beantwoorden is.

Overigens zou dat met sms wel kunnen werken. Stel je wilt deze week een paar soorten steltlopers zien, die stel je in als alert. Je wacht rustig af of ze gepiept worden en kijkt of die op een door jouw te rijden route zijn waargenomen.
Of als je de routes een paar dagen vooruit weet is het nog mooier. Je kiest een gebied wat ongeveer in het midden van de route ligt stelt de omtrek in met aantal kilometers doe dit voor de diersoorten die je wilt zien en wacht af.

(dit is fictief want echte sms jes worden nog niet aangemaakt)
Overigens zou ik het leuker vinden als ik weet tegen wie ik communiceer
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

RogiervanV

En als je echt niet kan wachten tot iedereen hier zn waarnemingen invult, zoek je op www.sovon.nl toch gewoon naar werkgroepen?. Deze zijn door het hele land verspreid en hebben vaak een waarnemingensectie.  
Rogier van Viegen