Goudoogje?

Gestart door Rayan Majoor, maart 02, 2017, 10:42:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/135005760
onzeker Goudoogje - Chrysoperla carnea s.l. gezien op 2016-12-14 Barneveld - Vliegersveld / de Vaarst
Foto's:


















Toelichting:
In een scheikundelokaal op school zaten hier en daar van dit soort gaasvliegen...
bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Rayan Majoor

Top, bedankt!
Is het goed om hem als 'overwinterend' in te voeren? Het was immers toen winter en hij heeft al wel de overwinteringskleuren volgens mij
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

arpwifi

Ja, het was winter hè, dus dat is vrij evident ;)

Die vlekken zijn inderdaad pigmentophopingen voor de winterkleur. Heel vaak worden die om de één of andere reden kennelijk niet verder over het lichaam verspreid (warme plek gevonden??) maar het precieze mechanisme daarachter is me nog niet bekend.
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Rayan Majoor

Citaat van: arpwifi op maart 02, 2017, 12:07:17 PM
Ja, het was winter hè, dus dat is vrij evident ;)
:rolleyes:

Citaat van: arpwifi op maart 02, 2017, 12:07:17 PM
Die vlekken zijn inderdaad pigmentophopingen voor de winterkleur. Heel vaak worden die om de één of andere reden kennelijk niet verder over het lichaam verspreid (warme plek gevonden??) maar het precieze mechanisme daarachter is me nog niet bekend.
Zou inderdaad kunnen doordat hij toch weer een warmer plekje heeft gevonden... misschien ga ik dan het precieze mechanisme erachter maar eens ontdekken, mocht ik later wetenschapper worden ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl