Zoogdier onbekend

Gestart door Joskert, februari 27, 2017, 15:37:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Joskert

Vorig jaar door een kennis gezien, zou het een jonge boommarter kunnen zijn of gewoon een jong poesje?
https://waarneming.nl/waarneming/view/134930314
Met vriendelijke groet, CJ kees

Rob Koelman

Nogal vage foto, maar ik zou hier een jonge huiskat van maken...


Met vriendelijke groet, Rob

Oenanthe

Vage foto, wat je zegt, maar duidelijk een onvolwassen pieremachochel.  ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Joskert

Met vriendelijke groet, CJ kees

maurice_tijm

#4
Is marterachtige - onzeker niet gewoon een goede typering van deze waarneming?

De foto is slecht maar de waarnemer heeft drie van deze diertjes bij elkaar gezien en de moeite genomen dit te uploaden.
Wie weet heeft hij ze veel beter gezien dan deze foto?
Ik vind best veel kloppen aan de foto voor een jonge boommarter/bunzing (staart, vachtkleur, korte pootjes en waar vind je een kat met deze kleur en staart?) + de plek

Vriendelijke groet,

Maurice Tijm 

Joskert

De waarnemer vond het zelf 100% geen katjes.
En ze hadden een golvend loopje.
Ik weet het niet en laat het daarom op onzeker staan
Met vriendelijke groet, CJ kees

maurice.lahaye

Hmm, gezien de locatie en de beschrijving zouden het beste jonge bunzingen kunnen zijn geweest. Ik zou die soort ervan maken, met de waarneming op onzeker.

Groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Rob Koelman

Citaat van: maurice.lahaye op februari 28, 2017, 16:14:22 PMHmm, gezien de locatie en de beschrijving zouden het beste jonge bunzingen kunnen zijn geweest. Ik zou die soort ervan maken, met de waarneming op onzeker.

ALS het om een marterachtige gaat zou jonge bunzing een goede gok zijn. De foto spreekt dit niet gelijk helemaal tegen. Bezwaar is en blijft dat de foto te vaag is om echt iets te zeggen over welke soort er nou op staat afgebeeld.

Ik noemde zelf huiskat als vermoedelijke soort. Dit met name omdat de kop van het dier op de foto nogal groot lijkt (met de nadruk op LIJKT). Dat past weer niet bij een marterachtige en wel op jonge huiskat.

Zoogdier spec. is naar mijn mening het meest haalbare op grond van de foto's...
Met vriendelijke groet, Rob

Frank van de Putte

Op zo'n kleine afstand (max 5 meter?) zal toch niemand jonge katjes kunnen aanzien voor marters, lijkt mij. :rolleyes:
Als die persoon zegt dat het 100% geen katjes zijn dan zou ik daar niet aan twijfelen.
Anders had die persoon wel "poes poes" geroepen en dan waren ze vast gekomen. (Marters niet waarschijnlijk B))

groetjes,
Groetjes,

Frank van de Putte

Rob Koelman

Citaat van: Frank van de Putte op februari 28, 2017, 20:11:20 PMOp zo'n kleine afstand (max 5 meter?) zal toch niemand jonge katjes kunnen aanzien voor marters, lijkt mij. :rolleyes:
Als die persoon zegt dat het 100% geen katjes zijn dan zou ik daar niet aan twijfelen.
Anders had die persoon wel "poes poes" geroepen en dan waren ze vast gekomen. (Marters niet waarschijnlijk B))

Tja, er zijn met enige regelmaat waarnemingen waarbij een melder 100% zeker! is van wat hij/zij gezien heeft, terwijl de bij de waarneming behorende foto toch echt een heel andere soort laat zien...
Met vriendelijke groet, Rob