Hoofdmenu

twee dode vogels

Gestart door klesman, februari 21, 2017, 14:41:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

klesman

Dag forum,

Op 15 mei jl In een weiland 20 meter vanaf de bosrand in Boijl zag ik een dode vogel, duidelijk ten prooi gevallen aan een roofvogel, waarschijnlijk buizerd die daar leeft. Ik ben geen vogelaar en aan de veren kan ik niet zien om welke vogel het hier gaat, wellicht een houtduif? 
10 meter verder lag het restant van een reiger, ik neem aan dat het een blauwe reiger was omdat ik die vaak aan de slootkant zie foerageren.
Misschien kan iemand dat bevestigen.
Met dank en groet,

Rudy
Groeten oma Rudy

De Vlinder maakt zich niet druk om de fouten die de Rups ooit heeft begaan

Maarten Hotting

Ik vermoed dat zowel de veren als de overige restante van dezelfde vogel is, namelijk een Blauwe Reiger.
Groet,
Maarten

Cygnus

Citaat van: klesman op februari 21, 2017, 14:41:38 PM
Dag forum,

Op 15 mei jl In een weiland 20 meter vanaf de bosrand in Boijl zag ik een dode vogel, duidelijk ten prooi gevallen aan een roofvogel, waarschijnlijk buizerd die daar leeft. .....

Ben wel benieuwd hoe jij tot de conclusie komt dat deze dode vogel duidelijk ten prooi gevallen is aan een roofvogel.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

klesman

Als het om een en dezelfde vogel gaat, een blauwe reiger en ik denk nu dat je gelijk hebt, dan is hij waarschijnlijk een natuurlijke dood of hongerdood gestorven.
En wellicht daarna opgegeten ?

Groeten Rudy
Groeten oma Rudy

De Vlinder maakt zich niet druk om de fouten die de Rups ooit heeft begaan

BramtK

Goede mogelijkheid inderdaad. Het zijn met de vorst best zware tijden geweest voor reigers en jonge vogels halen het dan niet altijd. Er zijn daarbij niet veel predatoren in Nederland die een Blauwe reiger aan kunnen.
Groeten,

Bram ter Keurs

Oenanthe

Citaat van: BramtK op februari 22, 2017, 14:31:12 PM
Goede mogelijkheid inderdaad. Het zijn met de vorst best zware tijden geweest voor reigers en jonge vogels halen het dan niet altijd.
Op 15 mei zullen er niet veel vogels meer zijn die de gevolgen van vorst ondervinden. Zeker niet na de milde winter van 2015-2016.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

klesman

het was op 15 februari uiteraard.....
Groeten oma Rudy

De Vlinder maakt zich niet druk om de fouten die de Rups ooit heeft begaan