Hoofdmenu

Onbekende plant

Gestart door Erik van Dijk, februari 18, 2017, 22:00:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Dijk

Heeft iemand een idee welke plant dit is in stedelijk gebied in het oosten van Nederland?

https://waarneming.nl/waarneming/view/97681145

Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Rien Ondersteijn

Ik dacht ook direct aan Reigersbek,maar niet aan 'Muskus'-ik ben daar zelf een keer mee ingestonken[bij een tweede bezoek],terwijl ie al was goedgekeurd ..
Deze plant heeft diverse vormen en ik zou 'm op deze manier niet durven benoemen.
Groene groe[n]tjes.Rien.

René Bult

De waarneming is goedgekeurd als "Plant onbekend".  :huh:
met vriendelijke groet,
René

nielseimers

Citaat van: René Bult op februari 19, 2017, 13:49:57 PM
De waarneming is goedgekeurd als "Plant onbekend".  :huh:

Klopt, als een waarneming na enkele jaren nog steeds niet op naam gebracht is (of wanneer direct blijkt dat de waarneming niet op naam te brengen is), worden de waarnemingen ofwel goedgekeurd, ofwel als "nog niet te beoordelen" gezet. Dit is enkel zodat de waarnemingen niet eindeloos open blijven staan. Ik denk persoonlijk dat "nog niet te beoordelen" beter is, maar in de praktijk komt dit op hetzelfde neer natuurlijk.

Erik van Dijk

Citaat van: nielseimers op februari 19, 2017, 13:54:23 PM
Citaat van: René Bult op februari 19, 2017, 13:49:57 PM
De waarneming is goedgekeurd als "Plant onbekend".  :huh:

Klopt, als een waarneming na enkele jaren nog steeds niet op naam gebracht is (of wanneer direct blijkt dat de waarneming niet op naam te brengen is), worden de waarnemingen ofwel goedgekeurd, ofwel als "nog niet te beoordelen" gezet. Dit is enkel zodat de waarnemingen niet eindeloos open blijven staan. Ik denk persoonlijk dat "nog niet te beoordelen" beter is, maar in de praktijk komt dit op hetzelfde neer natuurlijk.


En op zich is goedgekeurd terecht het is een plant! :angel:
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

René Bult

#5
Citaat van: nielseimers op februari 19, 2017, 13:54:23 PM
Citaat van: René Bult op februari 19, 2017, 13:49:57 PM
De waarneming is goedgekeurd als "Plant onbekend".  :huh:

Klopt, als een waarneming na enkele jaren nog steeds niet op naam gebracht is (of wanneer direct blijkt dat de waarneming niet op naam te brengen is), worden de waarnemingen ofwel goedgekeurd, ofwel als "nog niet te beoordelen" gezet. Dit is enkel zodat de waarnemingen niet eindeloos open blijven staan. Ik denk persoonlijk dat "nog niet te beoordelen" beter is, maar in de praktijk komt dit op hetzelfde neer natuurlijk.
Voor zover mij bekend gaan alle goedgekeurde  waarnemingen in de bulk-leveringen (dwz alle waarnemingen goedgekeurd of niet) van waarneming.nl rechtstreeks als goedgekeurd de NDFF in.
Ik weet niet of bij de NDFF een of andere voorziening is getroffen om  een dergelijke "vervuiling" van de database te voorkomen, want anders wordt men daar vast niet echt blij van.

En is wat is dan het criterium voor goedkeuren of "nog niet te beoordelen"?
met vriendelijke groet,
René

Sipke Gonggrijp

Citaat van: René Bult op februari 20, 2017, 00:08:59 AM
Citaat van: nielseimers op februari 19, 2017, 13:54:23 PM
Citaat van: René Bult op februari 19, 2017, 13:49:57 PM
De waarneming is goedgekeurd als "Plant onbekend".  :huh:

Klopt, als een waarneming na enkele jaren nog steeds niet op naam gebracht is (of wanneer direct blijkt dat de waarneming niet op naam te brengen is), worden de waarnemingen ofwel goedgekeurd, ofwel als "nog niet te beoordelen" gezet. Dit is enkel zodat de waarnemingen niet eindeloos open blijven staan. Ik denk persoonlijk dat "nog niet te beoordelen" beter is, maar in de praktijk komt dit op hetzelfde neer natuurlijk.
Voor zover mij bekend gaan alle goedgekeurde  waarnemingen in de bulk-leveringen (dwz alle waarnemingen goedgekeurd of niet) van waarneming.nl rechtstreeks als goedgekeurd de NDFF in.
Ik weet niet of bij de NDFF een of andere voorziening is getroffen om  een dergelijke "vervuiling" van de database te voorkomen, want anders wordt men daar vast niet echt blij van.

En is wat is dan het criterium voor goedkeuren of "nog niet te beoordelen"?

Alle waarnemingen met foto moeten ook in de NDFF worden beoordeeld, dat dan weer wel.

Hinko

alle waarnemingen gaan de NDFF in. Goedgekeurd of niet, dat maakt niets uit. En ook uit Verspreidingsatlas.nl komen waarnemingen van 'Plant onbekend' goedgekeurd en wel in de NDFF.
mvgr, Hinko