Hoofdmenu

Rood kevertje...

Gestart door MikoNumeroUno, februari 08, 2017, 16:28:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

MikoNumeroUno

Is dit Cantharis rufa ? Ik dacht eerst aan Rhagonycha fulva maar de dekschilduiteinden zijn niet zwart en het achterlijf vind ik ook veel te donker...  De foto is van 11 juli. Alvast dank :-)  Mike
Voor determinatievragen wordt ik automatisch omgeleid naar Waarneming.nl (W) , invoeren doe ik echter via Telmee.nl (T).
Van origine ben ik een amfibieën/reptielen mens en Ravon gebruikt nu eenmaal T .Beide programma's werken wél samen qua gegevensverzameling en uitwisseling richting de belanghebbende organisaties.

jck

Ik neem aan dat de waarneming in NL is...Zij zit hier tussen -

https://waarneming.nl/familie/view/303

Het is een dame.

James

MikoNumeroUno

#2
Oh ja, de locatie. Gewoon in m'n N'Geinse achtertuin.

Gewone Smalboktor - Stictoleptura rubra dan ?
Voor determinatievragen wordt ik automatisch omgeleid naar Waarneming.nl (W) , invoeren doe ik echter via Telmee.nl (T).
Van origine ben ik een amfibieën/reptielen mens en Ravon gebruikt nu eenmaal T .Beide programma's werken wél samen qua gegevensverzameling en uitwisseling richting de belanghebbende organisaties.

Frank van de Putte

Lijkt me ook Stictoleptura rubra, een vrouwtje, al zou ik dat zelf geen "kevertje" noemen, dat is toch best een forse kever. :blink:
Groetjes,

Frank van de Putte

MikoNumeroUno

Haha, dat ligt eraan wat je als groot definieert. Maar inderdaad, ongeveer 2 cm was het dier wel.  :duim:
Voor determinatievragen wordt ik automatisch omgeleid naar Waarneming.nl (W) , invoeren doe ik echter via Telmee.nl (T).
Van origine ben ik een amfibieën/reptielen mens en Ravon gebruikt nu eenmaal T .Beide programma's werken wél samen qua gegevensverzameling en uitwisseling richting de belanghebbende organisaties.