Hoofdmenu

Scholekster

Gestart door Oenanthe, februari 05, 2017, 20:56:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Oenanthe

Ik zoek me een slag in de rondte op cr birding maar iets vinden ho maar. Kent iemand deze combi? Vanmiddag geknipt in Zeeland. Mocht de foto na uploaden niet meer duidelijk zijn: op de groene ring staat een A, op de rode een Y.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Oenanthe

Hoi Marleen,

ik heb de ring op die site ingevoerd. Benieuwd of ze hem herkennen en reageren. Ik houd je op de hoogte. Bedankt voor de tip!
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Oenanthe

Citaat van: Marleen op februari 05, 2017, 21:37:47 PM
P.S. De zwarte ring, boven de Y-ring had je wel ook gezien, neem ik aan?
Zeker. Ik heb een foto bijgevoegd maar wat er op die ring staat was niet te lezen en of er aan de andere poot ook nog een ring boven het loopbeen zat weet ik ook niet. Afwachten nu maar.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Ted van der Knaap

Citaat van: Oenanthe op februari 05, 2017, 21:35:06 PM
ik heb de ring op die site ingevoerd. Benieuwd of ze hem herkennen en reageren. Ik houd je op de hoogte. Bedankt voor de tip!

Als je 'm invoert als RB-LARY zie je direkt z'n levenslijst door op het Scholekstericoontje te klikken
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Oenanthe

Dank voor de tips allemaal. Ted zal niet verbaasd zijn over de resultaten want hij is een van de 76 eerdere aflezers van deze ring. Ik ben dus extra trots dat ik ook een bijdrage aan de wetenschap heb mogen leveren  ;D. De vogel is als kuiken geringd bij Houten in juni 2013 en hangt sindsdien rond aan de Zeeuwse kust.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Oenanthe

Scholeksters kunnen als ze eenmaal volwassen zijn wel 20 jaar leven. Maar dat doen er niet veel. Bijna vier is voor een scholekster waarschijnlijk niet uitzonderlijk.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips