Hoofdmenu

Beta-testen voor ObsMapp

Gestart door Alex Kwak, januari 30, 2017, 08:59:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

met een action headsetje lukt het ook.
misschien is het mogelijk een kort geluidje in te bouwen wanneer de microfoon aan/ uit staat? nu is het niet duidelijk wanneer de telefoon in de jas zak zit.

Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op april 15, 2018, 15:47:25 PM
Ook het "delen met" is onder water aangepast, zowel voor mp3's als jpg's. Als je dat eens zou willen proberen: graag!

Iemand?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

Citaat van: Alex Kwak op april 17, 2018, 08:56:29 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 15, 2018, 15:47:25 PM
Ook het "delen met" is onder water aangepast, zowel voor mp3's als jpg's. Als je dat eens zou willen proberen: graag!

Iemand?
waar kan ik dat vinden?  :-[
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op april 17, 2018, 09:07:42 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 17, 2018, 08:56:29 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 15, 2018, 15:47:25 PM
Ook het "delen met" is onder water aangepast, zowel voor mp3's als jpg's. Als je dat eens zou willen proberen: graag!

Iemand?
waar kan ik dat vinden?  :-[

Vanuit een willekeurige app een mp3 en/of jpg selecteren en kiezen voor "Delen met..."
In de lijst met app's die dan worden getoond moet ook ObsMapp staan.
Kies voor ObsMapp en er moet een waarneming aangemaakt worden met daarin meteen al de mp3 of jpg .
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

ok. helder. ik zat in de app zelf te zoeken.
korte 1e test:
vanuit de samsung gallery.
wel de optie delen met obsmapp aanklikbaar

de app wordt geopend in het invoerscherm maar de foto is niet gekoppeld. ook niet de vraag om de locatie vanuit de foto over te nemen.
Na uploaden is de foto niet meegenomen in de waarneming.
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op april 17, 2018, 09:46:01 AM
de app wordt geopend in het invoerscherm maar de foto is niet gekoppeld. ook niet de vraag om de locatie vanuit de foto over te nemen.
Na uploaden is de foto niet meegenomen in de waarneming.

Ok, da's niet goed.
Ik ga wat logging toevoegen en jou straks vragen het nog een keer te testen.  :rolleyes:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op april 17, 2018, 09:48:01 AM
Citaat van: Johan op den Dries op april 17, 2018, 09:46:01 AM
de app wordt geopend in het invoerscherm maar de foto is niet gekoppeld. ook niet de vraag om de locatie vanuit de foto over te nemen.
Na uploaden is de foto niet meegenomen in de waarneming.

Ok, da's niet goed.
Ik ga wat logging toevoegen en jou straks vragen het nog een keer te testen.  :rolleyes:

Over een half uurtje zal 7.19b3 beschikbaar zijn. Dan graag nog een keer hetzelfde testen (zal weer fout gaan), en daarna de logfiles (via de geavanceerde instellingen) naar mij mailen: info@alexkwak.nl
Bij voorbaat dank!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Weet niet of dit een beta foutje is of ook in productieversie... (ik gebruik nu 7.19b7 (6042)).

Bij zoeken in reeds ingevoerde waarnemingen, reageert de zoekfunctie niet helemaal fijn bij zoeken naar soorten met bijv. 2 of meer woorden.... "g b" geeft nul waarnemingen terwijl "grote bonte specht" in de lijst staat. (als ik mij niet vergis was dit probleem ook aanwezig in het zoeken naar een soort in het invoerscherm vlak na de grote lijst wijziging... vermoedelijk zelfde soort oplossing nodig).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op april 21, 2018, 22:59:12 PM
Bij zoeken in reeds ingevoerde waarnemingen, reageert de zoekfunctie niet helemaal fijn bij zoeken naar soorten met bijv. 2 of meer woorden.... "g b" geeft nul waarnemingen terwijl "grote bonte specht" in de lijst staat. (als ik mij niet vergis was dit probleem ook aanwezig in het zoeken naar een soort in het invoerscherm vlak na de grote lijst wijziging... vermoedelijk zelfde soort oplossing nodig).

Ik heb dat zelf ook een keer gehad, en toen was het verholpen met het opnieuw downloaden van de soorten. Heb jij toevallig ook verschillende vogellijsten gedownload?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op april 22, 2018, 17:25:44 PM
Ik heb dat zelf ook een keer gehad, en toen was het verholpen met het opnieuw downloaden van de soorten. Heb jij toevallig ook verschillende vogellijsten gedownload?

Ok dan gaan we dat even proberen...
Nee, ik heb (op dit moment) alleen 'Vogels Nederland (nl)' (ja en alle andere nl-soortgroepen, maar geen andere vogelgroepen).

EDIT: zojuist alle soortgroepen weggegooid en opnieuw gedownload, blijf hetzelfde houden...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Johan op den Dries

Citaat van: SlechtValk op april 22, 2018, 22:09:54 PM
Citaat van: Alex Kwak op april 22, 2018, 17:25:44 PM
Ik heb dat zelf ook een keer gehad, en toen was het verholpen met het opnieuw downloaden van de soorten. Heb jij toevallig ook verschillende vogellijsten gedownload?

Ok dan gaan we dat even proberen...
Nee, ik heb (op dit moment) alleen 'Vogels Nederland (nl)' (ja en alle andere nl-soortgroepen, maar geen andere vogelgroepen).

EDIT: zojuist alle soortgroepen weggegooid en opnieuw gedownload, blijf hetzelfde houden...
in de beta gaat het bij mij ook fout
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Ik zit twee weken in de Extremadura, dus het verhelpen zal even moeten duren  :(
Overigens heb ik het probleem dus niet... Is er nog een systeem in te ontdekken wat wel en wat niet goed gaat?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

ik heb cache en soortgroepen weggegooid maar het probleem is er nog steeds. ik heb oude waarnemingen vanaf 1 febr in de app staan. kan het iets zijn met waarnemingen vanuit een oude versie? Heb jij bijv er nog oude waarnemingen in Alex?
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op april 23, 2018, 15:36:27 PM
Ik zit twee weken in de Extremadura, dus het verhelpen zal even moeten duren  :(
Overigens heb ik het probleem dus niet... Is er nog een systeem in te ontdekken wat wel en wat niet goed gaat?

Geniet vooral ook van je vakantie! ;)

Systeem... euh... wat ik nu merk als ik "g " (g, spatie) typ, krijg ik wel "Winding Cisticola" en een aantal keer "Groenling (Chloris chloris)" maar geen "Grote bonte specht" die ik zou verwachten...
Als ik "w " (w, spatie) typ krijg ik GEEN Winding cisticola... (zoals ik dat in het invoerveld wel krijg).
Als ik "e b" (e, spatie, b) typ krijg ik WEL de Grote bonte specht (en Grote barmsijs en Kleine bonte specht etc...).
M.a.w. hij zoekt alleen naar de exacte string '*g *' ipv 'g* *' zoals dat binnen het invoerveld gebeurt.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op april 21, 2018, 22:59:12 PM
Bij zoeken in reeds ingevoerde waarnemingen

Ik was inderdaad aan vakantie toe. In dít scherm is dat inderdaad altijd zo geweest.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op april 27, 2018, 08:44:06 AM
Citaat van: SlechtValk op april 21, 2018, 22:59:12 PM
Bij zoeken in reeds ingevoerde waarnemingen

Ik was inderdaad aan vakantie toe. In dít scherm is dat inderdaad altijd zo geweest.

Opgelost in 7.19b8, beschikbaar over een uurtje.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

#198
ik weet niet of het hier wel hoort,maar ik heb gisteren een aantal planten vanuit obsidentify planten naar obsmapp gestuurd. Nu, na het uploaden, zie ik dat de soort niet is meegekomen in de app zelf en in het verstuurde mailtje. op de site staan ze wel weer goed.
https://observation.org/user/view/307


Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op april 29, 2018, 19:55:53 PM
ik weet niet of het hier wel hoort,maar ik heb gisteren een aantal planten vanuit obsidentify planten naar obsmapp gestuurd. Nu, na het uploaden, zie ik dat de soort niet is meegekomen in de app zelf en in het verstuurde mailtje. op de site staan ze wel weer goed.
https://observation.org/user/view/307

Dit heeft inderdaad niet met de beta te maken.
Helaas ben ik niet meer bij de ontwikkeling van ObsIdentify betrokken. En dan gebeuren er dus dit soort zaken...  :-\
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

oké  :duim: zoek ik het andere forumonderdeel op.
Johan op den Dries
Sneek

Johan op den Dries

Citaat van: Alex Kwak op april 29, 2018, 20:40:25 PM
Citaat van: Johan op den Dries op april 29, 2018, 19:55:53 PM
ik weet niet of het hier wel hoort,maar ik heb gisteren een aantal planten vanuit obsidentify planten naar obsmapp gestuurd. Nu, na het uploaden, zie ik dat de soort niet is meegekomen in de app zelf en in het verstuurde mailtje. op de site staan ze wel weer goed.
https://observation.org/user/view/307

Dit heeft inderdaad niet met de beta te maken.
Helaas ben ik niet meer bij de ontwikkeling van ObsIdentify betrokken. En dan gebeuren er dus dit soort zaken...  :-\

2 andere zaken die mij opvallen tussen deze 2 apps. Denk dat dit wel in obsmapp zit..

-Na het doorsturen vanuit obsidentify wordt bij mij het invoerscherm geopend. Waarschijnlijk door de standaard instelling die ik daarop heb ingesteld.  Is dit handig of zou je in het tegelscherm terecht moeten komen?

-Na het automatisch openen van obsmapp door de geuploadde waarnemingen vanuit obsidentify sluit ik obsmapp en dan wordt automatisch iedere keer de "herken de bij-app" geopend.  Dit is niet het geval bij het normaal openen van obsmapp om waarnemingen in te voeren.
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op mei 01, 2018, 15:34:34 PM
-Na het doorsturen vanuit obsidentify wordt bij mij het invoerscherm geopend. Waarschijnlijk door de standaard instelling die ik daarop heb ingesteld.  Is dit handig of zou je in het tegelscherm terecht moeten komen?

Daar heb je wel een punt. Niet de hoogtste prio, maar iets wat ik wel een keer oppak.

Citaat van: Johan op den Dries op mei 01, 2018, 15:34:34 PM
-Na het automatisch openen van obsmapp door de geuploadde waarnemingen vanuit obsidentify sluit ik obsmapp en dan wordt automatisch iedere keer de "herken de bij-app" geopend.  Dit is niet het geval bij het normaal openen van obsmapp om waarnemingen in te voeren.

Geen idee, dit doet in ieder geval ObsMapp niet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Johan, als je vanuit obsidentify data naar obsmapp stuurt krijg je de vraag of je deze app altijd wilt gebruiken voor deze aktie. Het nut ontgaat mij, maar dat heb jij vast een keer bevestigd waardoor jouw beschreven route is ontstaan.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Johan op den Dries

ik heb de bijenapp eraf gegooid en krijg nu weer de vraag welke obsidentify app ik wil openen. Dat zal het geweest zijn ..
Johan op den Dries
Sneek

Tim Asbreuk

Ha Alex,

Echt geweldig die speech via de knop op de headset! Hij werkt bij mij met de s5 en s7 (orginele headphones). Is het mogelijk om ook met het scherm uit in te voeren?
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Jitze Terpstra

Sinds de nieuwe update van obsmapp heb ik problemen met de gps.
Krijg melding: ongeldige coördinaten, terwijl gps wel aanstaat.
Kan daardoor geen waarnemingen meer invoeren/opslaan
Andere apps met gps werken normaal.
Heb Obsmapp ook al een keer opnieuw geïnstalleerd.
Maak gebruik van One+ mobiel
Wat is hieraan te doen?

Vriendelijke groet, Jitze Terpstra.

Alex Kwak

Citaat van: Jitze Terpstra op mei 05, 2018, 22:41:31 PM
Sinds de nieuwe update van obsmapp heb ik problemen met de gps.
Krijg melding: ongeldige coördinaten, terwijl gps wel aanstaat.
Kan daardoor geen waarnemingen meer invoeren/opslaan
Andere apps met gps werken normaal.
Heb Obsmapp ook al een keer opnieuw geïnstalleerd.
Maak gebruik van One+ mobiel
Wat is hieraan te doen?

Vriendelijke groet, Jitze Terpstra.

Bericht verplaatst omdat dit over de beta zal gaan.
Heb je dit al bekeken: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1360899#msg1360899
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Tim Asbreuk op mei 04, 2018, 13:12:14 PM
Echt geweldig die speech via de knop op de headset! Hij werkt bij mij met de s5 en s7 (orginele headphones). Is het mogelijk om ook met het scherm uit in te voeren?

Nee, nog niet. Ben ik wel mee bezig.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

De app 7.19b12 crasht wanneer ik via "omgeving" binnen de waarneming op "routekaart" druk.
heb het rapport verzonden.
Johan op den Dries
Sneek