wijziging eigen waarneming

Gestart door Henk Postma, januari 23, 2017, 19:10:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henk Postma

Vandaag zag ik tussen enkele koolmezen een lichtgeel gekleurde mees die ik als koolmees betiteld heb. Er kwam terecht commentaar op dat dit een pimpelmees is. Ik heb enkele vragen:
1- Hoe kan ik mijn waarneming aanpassen?
2-Als ik de waarneming gewijzigd heb, wordt de waarneming dan wel geplaatst?
3-Het is toch een bijzondere verschijning zo'n nagenoeg geel exemplaar? Zodra ik een betere foto kan maken voeg ik die toe. Dit exemplaar vliegt hier al enige weken rond.
4-Hoe kan iemand commentaar geven als de waarneming niet geplaatst is?

Met vriendelijke groet,
Henk Postma

Henri van Dodeweerd

Ha Henk,

Welkom op het forum en op waarneming.nl!!

Als je je waarneming opent kun je rechts in het scherm klikken op de optie 'wijzig soort'. Je kunt dan de nieuwe soortnaam intikken. Als je dat doet, wordt de waarneming automatisch aangepast en opgeslagen.

Een geel exemplaar zou inderdaad bijzonder zijn. Al lijkt deze me wel normaal. De foto is behoorlijk overbelicht, waardoor de kleuren niet goed te zien zijn.

Je waarneming is al wel geplaatst, vandaar dat je al reactie hebt. Overigens kunnen alleen admins en jij een commentaar geven op de waarneming. De overige gebruikers kunnen de waarneming alleen zien.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Henk Postma

Ja, het lijkt hier een overbelichte foto, maar hij is echt lichtgeel, als een bleke kanarie. Als het door de tuin zwerft zit ie maar een fractie van een seconde stil, dus moeilijk te fotograferen. Ik doe mijn best voor een betere foto.

Groeten Henk

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Henk Postma op januari 23, 2017, 19:50:43 PM
Ja, het lijkt hier een overbelichte foto, maar hij is echt lichtgeel, als een bleke kanarie. Als het door de tuin zwerft zit ie maar een fractie van een seconde stil, dus moeilijk te fotograferen. Ik doe mijn best voor een betere foto.

Groeten Henk

Dat zou leuk zijn. Als het je lukt kun je bij het invoeren dan ook het kleed 'afwijkend' invullen..
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd