cantharel of??

Gestart door knabenkraut, november 25, 2005, 20:24:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

knabenkraut

Hallo allemaal,

Deze paddestoel vond ik in een gemengd bos met veel beuk.
Hij had een diameter van 6 cm. Na veel zoeken kom ik op de trechtercantharel, maar ik zit er regelmatig naast, dus als iemand anders nog een suggestie heeft, hoor ik het graag.
groetjes,
Dini

knabenkraut

groetjes,
Dini

han.endt

De Dennenslijmkop. Een heel late soort, vaak na de eerste nachtvorst.

knabenkraut

Tja, nu ik hem zie in het boek is het hem helemaal.
Die vergeet ik dus ook niet weer.

Bedankt Han voor je snelle reaktie.
groetjes,
Dini

Corryabbink

Hallo Dini,

Heb je je boek teruggebracht :o Ik kan haar morgen ophalen bij de bieb. Hoe moet dat nu met je verder :( of gaat zonder boek het paddogedoe aan je voorbij?
Ik heb geluk gehad. Vandaag kreeg ik bericht, terwijl ik nergens meer op gerekend had, of ik het Vlaamse boek maar even wou betalen :o  Nu dat heb ik met plezier gedaan en het wachten is nu op de post vanuit BelgiĆ«. Het was het laatste exemplaar. :(

Groetjes,
:) Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

knabenkraut

Ha Corry,

Ja ik heb hem vorige week vrijdag terug gebracht en afgelopen maandag heb ik hem weer opgehaald :D. Verlengen mocht ik niet meer dus heb ik hem voor 2 dagen ingeleverd :lol:
Heb je  de Gerhardt nog via Belgie gekregen? Heb jij even geluk en ik pech. Johan A. had hem nog wel in het duits, maar ned. lijkt me toch iets handiger.
Ik heb de parasolzwammen van limburg besteld en nog een boekje met hout en stekelzwammen. Of het een goede keuze is weet ik niet, maar als je toch verder wil met paddestoelen dan is het altijd handig.
Nou heel veel plezier er mee  :)  
groetjes,
Dini

Corryabbink

#6
Hoi Dini,
De Gerhardt niet maar de Vermeulen. Je weet wel Paddestoelen, schimmels en slijmzwammen van Vlaanderen. Kost een boel porto want het schijnt nogal een dik boek te zijn. Maar ik heb het nog nooit gezien dus dat is een verrassing.
Ze hebben er dus meer in Zwolle of heeft Nijverdal het boek zelf? Heb jij even geluk dat je het boek zo weer kon ophalen. Je zou eventueel van de determineertabellen een copie kunnen maken. Dan heb je altijd nog iets bij de hand.
:rolleyes: Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"