Hoofdmenu

Reset sd-kaart-locatie

Gestart door Alex Kwak, december 08, 2016, 12:25:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Met ingang van ObsMapp 7.6.1 kan je de sd-kaartlocatie 'resetten'. Daardoor wordt deze op de (op dit moment) standaard locatie gezet. Met name voor de iets modernere toestellen is dit een goede oplossing.
Je data komt dan te staan op: [sdcard]/Android/data/org.obsmapp/files/obsmapp/

Bestaande data wordt verplaatst en blijft daardoor dus behouden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hjkrajenbrink

Hallo Alex,

Ik begrijp deze optie niet helemaal. Als ik er op klik, wordt er inderdaad een 'standaard-locatie' ingesteld. Echter, het weergegeven pad betreft een locatie in het interne geheugen van mijn telefoon (Sony Xperia Z3 compact).

Ook met de laatste versie (Obsmapp 7.7) houd ik nog steeds het probleem dat ik mijn SD-kaart niet kan gebruiken voor Obsmapp, bijvoorbeeld voor OSM-kaarten. Ik heb dit probleem eerder gemeld en het lijkt nog steeds te spelen (lijkt een conflict met de laatste Android-versie op sommige telefoons). Waarschijnlijk heeft mijn probleem met de functie 'Reset SD-kaart' ook hiermee te maken, dat de app geen rechten krijgt om de SD-kaart te benaderen.

De vorige keer heb ik begrepen dat dit conflict lastig te verhelpen is binnen Obsmapp, maar ik wilde toch laten weten dat het probleem nog steeds speelt.
Groeten,
Henk

Alex Kwak

Beste Henk,

De betreffende functie zet de sd-kaart-locatie op wat Android meldt als de sd-kaart.
Deze locatie zal zoiets zijn als /sdcard/Android/data/org.obsmapp/files/

Als dat bij jou anders is wil ik graag weten wat het pad bij jou geworden is, en welk toestel je gebruikt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hjkrajenbrink

Hallo Alex,
Bij mij is het geworden: /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/
De SD-kaart zou bij mij iets van '0000-0000' moeten zijn (onhandige weergave, maar dat is zo sinds de laatste Android-update).

Toestel: Sony Xperia Z3 compact.

Groeten,
Henk

Alex Kwak

Citaat van: hjkrajenbrink op januari 29, 2017, 14:43:25 PM
Bij mij is het geworden: /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/

Al kan ik niks met zekerheid zeggen (diegene die het geheugenbeheer van Android verzonnen heeft zou straf moeten krijgen...), waarom denk je dat dit pad niet naar de sd-kaart verwijst? Die 0000-directory, is dat niet gewoon een andere verwijzing naar dezelfde sd-kaart?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hjkrajenbrink

#5
Volgens mij verwijst 'storage/emulated/0/' naar de interne opslag van mijn telefoon.

Die 'straf' ben ik ook voor trouwens, het is er erg onduidelijk op geworden, in ieder geval op mijn telefoon! Ik heb een tijdje terug al eens gemerkt dat als ik de opslaglocatie had veranderd naar SD-kaart en dan weer terug wilde veranderen naar de interne opslag, ik het juiste pad niet terugkreeg in Obsmapp. Opnieuw installeren was dan de enige optie. Zoals je begrijpt heb ik het recentelijk niet meer getest :)

Misschien moet ik eens overgaan tot het volledig formatteren van m'n telefoon, wellicht dat dat de boel weer wat opschoont...

Groeten,
Henk

marcel123

#6
Citaat van: hjkrajenbrink op februari 05, 2017, 14:35:36 PM
Volgens mij verwijst 'storage/emulated/0/' naar de interne opslag van mijn telefoon.
Bij mij wel.
De SD-kaart ziet obsmap iets van 'storage/0123-4567'.