Audiorecorder + microfoon, welke combinaties en betaalbaar

Gestart door Berrian, februari 24, 2017, 21:13:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Berrian

Heb een vraag:
Heb al veel van de andere topics doorgelezen met min of meer zelfde vraag, maar deel van topics zijn al wat verouderd.

Ik ben op zoek naar geluidsrecorder en naar wat ik over lees voor betere en met name gerichtere opnames ook een microfoon.

Het hoeven ook geen perfecte opnames te zijn. Dus geen apparatuur van duizenden euro's.

Welke combinaties van recorder + microfoon zijn te adviseren, maar liefst rond max 250€, of is dit niet haalbaar.

Alvast bedankt,

Berrian

Jacob Molenaar

Dag 'Berrian',

Welkom op het forum! Het is gebruikelijk om met de echte naam te ondertekenen. Dit is één van de huisregels van het forum.

Om op je vraag terug te komen: Ik ben ook bezig geweest met dezelfde vraag de afgelopen tijd, en ik heb uiteindelijk gekozen voor de Olympus LS12 en de Olympus ME31. Deze combinatie kostte €237. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar de verhalen hierover zijn prima.

Succes met je keuze en als ik zal zsm mijn ervaringen met deze set delen!
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Berrian

Bedankt voor je reactie Jacob. Deze combinatie valt inderdaad binnen budget.
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Zijn er ook nog andere combinaties beschikbaar in deze prijsklasse, Die ik kan vergelijken met LS-12 en ME-31.

Groeten Berrian

Douwe van der Ploeg

Misschien is het handig als je ook aangeeft wát je precies wilt opnemen. Vogels? Vleermuizen? Sprinkhanen? Het baltsgedrag van gaasvliegen?
Douwe van der Ploeg

Berrian


Jacob Molenaar

Mijn eerste opnames zijn binnen:
Pestvogel
Europese kanarie
Grote pieper
Kortsnavelboomkruiper
Middelste bonte specht

Ikzelf ben best tevreden over deze opnames. De recorder werkt heel simpel. Ik heb hem voorlopig altijd op de quickstand staan. Klik op recorder (rode knopje), en het zwarte knopje voor stoppen daar links van en je hebt een opname. Het maakt behoorlijk wat verschil of je de microfoon gebruikt of niet. Maar het effect van de microfoon is ook weer niet zo goed als van een schotel.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)