kleine waterkevertjes, Hygrotus +> H. confluens

Gestart door Frank van de Putte, oktober 25, 2016, 18:30:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank van de Putte

Vorige week vond ik in de duinen enkele van deze kleine waterkevertjes, ik had er eentje verzameld, die is 3.5mm groot.
Ik kwam zelf niet verder dan een mogelijke Hygrotus confluens, maar ik heb er werkelijk geen verstand van.

Op de foto's staan overigens 2 verschillende exemplaren, de eerste foto heb ik ter plaatse genomen, de andere foto's zijn van het verzamelde exemplaar, maar dat is dus een andere kever, deze zijn genomen met een USB microscoopje.

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/125861174
Hygrotus spec. gezien op 2016-10-15 Veerse Meer - Schotsman Noord
Foto's:










Toelichting:
3.5mm, gemeten

bij voorbaat dank,  Frank van de Putte
Groetjes,

Frank van de Putte

hoven

Beste Frank, ik weet helaas niet om welk kevertje het gaat, maar ben wel geïnteresseerd in het usb-microscoopje dat je gebruikt. Ik zoek namelijk zelf iets dergelijks. Welk apparaat gebruik jij?

Bvd,
Alrik
Mvg,
Alrik

Ton van Haaren

Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Frank van de Putte

Groetjes,

Frank van de Putte

Frank van de Putte

Citaat van: hoven op oktober 25, 2016, 19:23:44 PM
Beste Frank, ik weet helaas niet om welk kevertje het gaat, maar ben wel geïnteresseerd in het usb-microscoopje dat je gebruikt. Ik zoek namelijk zelf iets dergelijks. Welk apparaat gebruik jij?

Hoi Alrik, ik gebruik al jaren een VEHO VMS-001, maar inmiddels is dit wel m'n tweede, de eerste ging na 4 jaar kapot, maar die kostte toen volgens mij nog geen 30 euro..
Er zijn meer waarnemers die dit model gebruiken, zie o.a. dit topic; http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=135523.0

Ik heb pas een nieuwe gekocht, zelfde model, wel iets duurder, inmiddels. Maar pas vooral op met andere nog goedkopere merken, want er zit rommel tussen waar je echt helemaal niks mee kunt!
En natuurlijk is het geen echte microscoop/binoc, het is in feite niet meer dan een webcam met een macrolens, maar als je er mee om kunt gaan is het best een handig speeltje :blink: 

Ik heb er zelf best wat spinnen, wantsen en kevers mee kunnen determineren :blink:

groetjes,
Groetjes,

Frank van de Putte

hoven

Mvg,
Alrik

hoven

Hoi Frank, ik heb gezocht, maar kan het apparaat niet online vinden. Weet je nog waar je hem hebt gekocht?
Mvg,
Alrik

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

hoven

Hoi Arp, dank, interessante artikelen, maar ook hier helaas geen webwinkel... :-(
Mvg,
Alrik

Frank van de Putte

Citaat van: hoven op oktober 26, 2016, 21:37:59 PM
Hoi Frank, ik heb gezocht, maar kan het apparaat niet online vinden. Weet je nog waar je hem hebt gekocht?

Dan heb je toch niet echt goed gezocht B) Hier staat deze voor 20 euro; https://www.cdromland.nl/product/0/181711/Nieuw/Veho-VMS-001-microscoop
Groetjes,

Frank van de Putte

hoven

hmm, die zat niet in mijn zoekresultaten. Maar goed, de microscoop is onderweg! Dank Frank!!
Mvg,
Alrik

Frank van de Putte

Nog een tip; zorg voor een extra lampje, de verlichting op het microscoopje is soms onvoldoende.
Bijvoorbeeld zo'n flexibel LED bureaulampje wat je kunt richten.

succes ermee!
Groetjes,

Frank van de Putte

hoven

Mvg,
Alrik

hoven

Prima apparaatje! Nogmaals Dank voor de tip Frank!
Mvg,
Alrik