kleine waterkevertjes, Hygrotus +> H. confluens

Gestart door Frank van de Putte, oktober 25, 2016, 18:30:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank van de Putte

Vorige week vond ik in de duinen enkele van deze kleine waterkevertjes, ik had er eentje verzameld, die is 3.5mm groot.
Ik kwam zelf niet verder dan een mogelijke Hygrotus confluens, maar ik heb er werkelijk geen verstand van.

Op de foto's staan overigens 2 verschillende exemplaren, de eerste foto heb ik ter plaatse genomen, de andere foto's zijn van het verzamelde exemplaar, maar dat is dus een andere kever, deze zijn genomen met een USB microscoopje.

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/125861174
Hygrotus spec. gezien op 2016-10-15 Veerse Meer - Schotsman Noord
Foto's:










Toelichting:
3.5mm, gemeten

bij voorbaat dank,  Frank van de Putte
Groetjes,

Frank van de Putte

hoven

Beste Frank, ik weet helaas niet om welk kevertje het gaat, maar ben wel geïnteresseerd in het usb-microscoopje dat je gebruikt. Ik zoek namelijk zelf iets dergelijks. Welk apparaat gebruik jij?

Bvd,
Alrik
Mvg,
Alrik

Ton van Haaren

Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Frank van de Putte

Groetjes,

Frank van de Putte

Frank van de Putte

Citaat van: hoven op oktober 25, 2016, 19:23:44 PM
Beste Frank, ik weet helaas niet om welk kevertje het gaat, maar ben wel geïnteresseerd in het usb-microscoopje dat je gebruikt. Ik zoek namelijk zelf iets dergelijks. Welk apparaat gebruik jij?

Hoi Alrik, ik gebruik al jaren een VEHO VMS-001, maar inmiddels is dit wel m'n tweede, de eerste ging na 4 jaar kapot, maar die kostte toen volgens mij nog geen 30 euro..
Er zijn meer waarnemers die dit model gebruiken, zie o.a. dit topic; http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=135523.0