Zomertaling (vrouwtje)

Gestart door zwanziger22, oktober 05, 2016, 14:17:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

zwanziger22

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/124280348
onzeker Zomertaling - Anas querquedula gezien op 2016-09-09 Zevenhoven - Groene Jonker
Foto's:


bij voorbaat dank Matthijs Zwanziger

pdeknijff

Nee, maar koptekening heeft er wel wat van weg.
Gelet op de kleur van de onderdelen en de fraaie randjes van de vleugeldekveren vermoed ik dat dit een jong mannetje Kaneeltaling is welke van juveniel naar volwassen (winter)kleed aan het ruien is.

Als dit blijkt te kloppen (heb relevante literatuur hier niet bij de hand), dan moet je nog bewijzen dat dit geen ontsnapte vogel is. Documentatie van ringen (of niet), en gave vleugelpunten en staart, is dan cruciaal.

Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Guus Peterse

Citaat van: pdeknijff op oktober 05, 2016, 14:31:24 PM
Als dit blijkt te kloppen (heb relevante literatuur hier niet bij de hand), dan moet je nog bewijzen dat dit geen ontsnapte vogel is.
Lijkt me bij kaneeltaling niet zo relevant.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Morten

Vanwaar is de foto verwijderd? Was een leerzaam plaatje...
Groet, Morten


pdeknijff

Geen idee, is juist een hele leuke waarneming, maar misschien wil Matthijs geen escapes op zijn lijst?
Ik zou hem laten staan.

Guus, waarom niet zo relevant?
Altijd alert zijn, en open staan voor onverwachte waarnemingen.

Peter
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Guus Peterse

Natuurlijk, altijd, maar ook als je geen enkele ring vindt en het verenkleed is puntgaaf, zal deze nog niet als wild worden aanvaard.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

zwanziger22

Ik heb de foto weer verwijderd omdat de eend gedetermineerd was. Maar er is een interessante discussie ontstaan. Ik zal de afbeelding morgen weer terug plaatsen.

Groetjes, Matthijs

ArjenDrost †

Citaat van: zwanziger22 op oktober 05, 2016, 22:30:00 PM
Ik heb de foto weer verwijderd omdat de eend gedetermineerd was. Maar er is een interessante discussie ontstaan. Ik zal de afbeelding morgen weer terug plaatsen.

Groetjes, Matthijs
Je hebt de hele waarneming verwijderd (volgens mij). Is jammer, ook dit soort waarnemingen zijn een mooie aanvulling voor de database.

Groeten, Arjen

zwanziger22

De afbeelding er weer bij geplaaatst voor de liefhebber(s).

Groetjes, Matthijs

adriaens

Prima Zomertaling toch?
De onderdelen (en staart) zijn bevuild.