Hoofdmenu

Opmerkingenveld

Gestart door Nick Peeters, augustus 22, 2016, 18:55:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nick Peeters

Hoi,

Had laatst een 'probleempje' met Obsmapp. Dit lag niet aan de app maar bij mijzelf, maar dit gaf me wel een idee.

Ik had die avond nachtvlinders gevangen, en in het toelichtingenveld ''*gevangen met vlindernet'' ingevoerd, zodat dat bij alle ingevoerde soorten zou komen te staan.

Echter, hoorde ik een moment later een bosuil roepen en deze heb ik ook ingevoerd. Niet nadenkend over dat ''*gevangen met vlindernet'' ook bij deze waarneming zou komen te staan... Een beetje raar natuurlijk om dat bij de roepende bosuil te hebben staan.

Vaak als ik een waarneming invoer scroll ik niet helemaal naar beneden (meestal hoogstens tot ''kleed''), waardoor het 'onthouden toelichtingenveld' niet opvalt. Is het misschien een idee dat er bovenaan je beeld een klein gekleurd tekentje (een * bijvoorbeeld) komt staan, waardoor je in een oogopslag ziet dat er nog tekst staat in de toelichtingenbalk? Heb vorige keer ruim 30 waarnemingen moeten aanpassen  :(

Mvg
Nick Peeters
Vogels - Dagvlinders - Nachtvlinders - Libellen - Zoogdieren

Alex Kwak

Oeps, sorry, onterecht afgesplitst  :-X
Ik heb 'm maar even een nieuwe titel gegeven...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Het sterretje rechtsboven in het menu van ObsMapp 7.3+ is daar wel een mogelijkheid voor denk ik.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Nick Peeters

Helaas loop ik nog erg achter met de app dus heb ook geen idee hoe 7.3 er uit ziet. Zit nog op 6.6.8 maar heb geen ruimte op telefoon om te updaten...
Vogels - Dagvlinders - Nachtvlinders - Libellen - Zoogdieren

Alex Kwak

Hup, al het andere er af gooien  ;)
Zonder gekheid: versies vóór 7.x worden niet meer doorontwikkeld.
Meestal kan je door cache e.d. te verwijderen nog wel voldoende ruimte maken om nog wat app's te updaten. Kijk bijvoorbeeld eens of de foto's niet op het toestelgeheugen gezet worden, en zo ja verplaats ze naar de sd-kaart.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Nick Peeters

SD-kaart-lezer (als dat zo heet) is kapot dus ben gesteld op mijn interne geheugen. Heb er maar 5 apps op staan (die ik ook dagelijks gebruik) en amper foto's. Toestel is niet helemaal 100, gelukkig binnenkort een nieuwe (werd tijd)...

Kan niet wachten op Obsmapp te opdaten  :P
Vogels - Dagvlinders - Nachtvlinders - Libellen - Zoogdieren