Verspreidingskaarten Restall "Birds of Northern South America"

Gestart door redmar_woudstra, augustus 20, 2016, 15:22:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

redmar_woudstra

Ik heb voor een reis naar Colombia "Birds of Northern South America" van Restall et al. aangeschaft. Ik heb de verspreidingskaarten niet heel nauwkeurig bekeken, maar wat mij in ieder geval opviel is dat bij de Red-billed Scythebill (p. 323) de verspreidingskaart alleen voorkomen ten oosten van de Andes aangeeft. Zelf heb ik de soort gezien in de westelijke foothills van de Ecuadoriaanse Andes, wat ook overeenkomt met de verspreidingskaarten in "Birds of Ecuador" (voorkomen in Tumbes en Chocó-laaglanden). Ook Birds of Peru geeft voorkomen in het piepkleine Tumbes-stukje in NW-Peru aan (wat over het algemeen betekent dat in westelijk Ecuador het verspreidingsgebied doorloopt).

Zijn er meer ervaringen met enigszins foutieve kaarten in dit boek? Ik heb hiernaast Miles McMullan's gids "Field guide to the Birds of Colombia" aangeschaft en denk ook nog aan Field Guide to the Birds of South America: Passerines, dus wat boeken zit het wel goed, maar ben benieuwd!
groet,
Redmar

migratorius

Het boek van Restall heb ik niet: één blik op de platen lijkt me wel genoeg om de reden aan te geven (en anders merk je het wel in het veld...).

Lees ook de hilarische tekst over de baltsvlucht van -ik meen- de Great Antpitta!

JanHein

redmar_woudstra

Met één zin fileer je het boek al Jan Hein. Vind de illustraties in McMullan ook al matig (net als Birds of Ecuador vaak). Birds of Peru is erg, erg fraai. Zou jij Passerines nog aanraden?
groet,
Redmar

migratorius

Citaat van: redmar_woudstra op augustus 20, 2016, 21:05:57 PM
Met één zin fileer je het boek al Jan Hein. Vind de illustraties in McMullan ook al matig (net als Birds of Ecuador vaak). Birds of Peru is erg, erg fraai. Zou jij Passerines nog aanraden?
Absoluut! Dat boek MOET mee naar Zuid-Amerika.
Helaas is er niet een soortgelijk boek voor Non-Passerines...

JanHein