ANWB gids voor Android komt eraan!

Gestart door Steven Wytema, juli 30, 2016, 10:52:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

Steven Wytema

Natureguides, de producent van Collins op iPad en iPhone, gaat een app maken voor de Android!  (waar is de feest-smiley)
Nu hebben ze onlangs een survey geplaatst waarop ze de mening vragen van iedereen, en dat is het natuurlijk ZEER belangrijk dat wij Nederlanders massaal reageren, zodat de app ook in het Nederlands gemaakt wordt!

Ik zou dus zeggen: reageer even op de survey, is 2 minuten werk!
https://twitter.com/BirdGuides/status/755750163625500673 en direct
www.surveymonkey.co.uk/r/K6PFSFS

(en dus vooral zeggen dat je de hele app graag in het Nederlands wil bij opmerkingen aan het eind!)

Ter info: op Apple zijn nu alleen de meeste (niet alle) soortnamen in het Nederlands, maar alle teksten zijn nog gewoon in het engels
Steven Wytema


Gerben Mensink

Ze vragen niet alleen een mening. Ze gebruiken deze enquête ook om de vraag naar een Androidversie scherper te krijgen. Des te belangrijker om even te reageren.
groet,
Gerben Mensink

bas.van.schooten

Hoe lang nog echt... Ik wil geen iphone....

jeroenroelofsen

Citaat van: Steven Wytema op juli 30, 2016, 10:52:31 AM
Ik zou dus zeggen: reageer even op de survey, is 2 minuten werk!
https://twitter.com/BirdGuides/status/755750163625500673 en direct
www.surveymonkey.co.uk/r/K6PFSFS
Voor die laatste link krijg ik nu;
Citeer
This survey is currently closed. Please contact the author of this survey for further assistance
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

ArjenDrost †

Kan me ook voorstellen dat ze die enquete niet 5 maand laten lopen...

jeroenroelofsen

Citaat van: ArjenDrost op januari 10, 2017, 16:53:34 PM
Kan me ook voorstellen dat ze die enquete niet 5 maand laten lopen...
Oeps, had niet gezien dat de start post al een half jaar oud was  :-[
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Johan op den Dries

Maar is al bekend of hij er nu wel of niet gaat komen? Ben wel heel nieuwsgierig :-)
Johan op den Dries
Sneek

Steven Wytema

Ik heb voor de jaarwisseling nog contact gehad, komt eraan en ze hopen zsm maar ze kunnen nog geen garantie geven wanneer.
Steven Wytema


marcel123

Citeer.@weirdNumber @KitemanX @gonebirdin @_BTO we're delighted to reveal that there will be an Android version of full #BirdGuide in Spring 🐦🎄🎉👏
Volgens deze twitter quote in de lente van 2017

Steven Wytema

Ik kreeg net reactie: zomer 2017. In 5 talen UK, Frans, Duits, Noors en Zweeds.
Steven Wytema



Sander Haak

#11
In de iPhone versie (geweldige app!!!) kan je alleen de taal van de soortnamen instellen. Daarbij kan je kiezen voor een eerste taal die overal in de titels verschijnt, en een tweede taal als onderschrift. Bijvoorbeeld Nederlandse titels met de wetenschappelijke naam als onderschrift. De beschrijvingen zijn volgens mij alleen in het Engels beschikbaar. Ik kan in ieder geval niet vinden hoe ik dat zou kunnen aanpassen.
Groet, Sander Haak (Woerden)

marcel123

Dank voor te toelichting. Kan je de app op maximaal vijf devices installeren of mogen ze op al je devices? de iPhone ondersteund wel nederlands?

Sander Haak

Heb je meer dan 5 devices?? :o Ik kom tot 4 (privé en werk) en dat gaat goed. Wat bedoel je precies met ondersteuning van de iPhone? Soortnamen in het Nederlands werken op de iPhone en iPad.
Groet, Sander Haak (Woerden)

Steven Wytema

Citaat van: Sander Haak op januari 11, 2017, 20:55:36 PM
In de iPhone versie (geweldige app!!!) kan je alleen de taal van de soortnamen instellen. Daarbij kan je kiezen voor een eerste taal die overal in de titels verschijnt, en een tweede taal als onderschrift. Bijvoorbeeld Nederlandse titels met de wetenschappelijke naam als onderschrift. De beschrijvingen zijn volgens mij alleen in het Engels beschikbaar. Ik kan in ieder geval niet vinden hoe ik dat zou kunnen aanpassen.

Eens dat het een geweldige app is. Die komt er nu dus ook voor Android.
NB alle teksten, interface etc dus alleen beschikbaar in genoemde 5 talen. Voor alleen de vogelnamen zijn veel meer talen ingesteld (19 bij IOS). Dan zijn (bijna) alle vogelnamen wel in "je eigen taal" beschikbaar, maar de rest (inclusief hele soortbeschrijving) dus niet.
Steven Wytema


Wouter van Pelt

Het heeft even geduurd, maar hij is inmiddels beschikbaar in de Google Play Store: de android versie van de Collins Bird Guide. Een unreleased versie, maar wat ik er tot nog toe van gecheckt heb, werkt.

woen

Citaat van: Wouter van Pelt op mei 31, 2017, 14:36:44 PM
Het heeft even geduurd, maar hij is inmiddels beschikbaar in de Google Play Store: de android versie van de Collins Bird Guide. Een unreleased versie, maar wat ik er tot nog toe van gecheckt heb, werkt.

Mooie app, nog niet in het Nederlands. Aparte optie om voor Groot-Brittannië en Ierland (0,69 cent) te downloaden met verspreidingskaarten vanaf 2007. Bij bijna alle vogels ook het geluid af te spelen, zowel zang als roep. Kost 14,99 euro en is ongeveer 350mb. Werkt soepel en goed wat ik tot nu toe heb getest.
Groeten,

Jeroen

marcel123

#17
Citaat van: woen op juni 03, 2017, 18:28:49 PM
Citaat van: Wouter van Pelt op mei 31, 2017, 14:36:44 PM
Het heeft even geduurd, maar hij is inmiddels beschikbaar in de Google Play Store: de android versie van de Collins Bird Guide. Een unreleased versie, maar wat ik er tot nog toe van gecheckt heb, werkt.

Mooie app, nog niet in het Nederlands. Aparte optie om voor Groot-Brittannië en Ierland (0,69 cent) te downloaden met verspreidingskaarten vanaf 2007. Bij bijna alle vogels ook het geluid af te spelen, zowel zang als roep. Kost 14,99 euro en is ongeveer 350mb. Werkt soepel en goed wat ik tot nu toe heb getest.
Ik kon de vogel cia of emberiza cia niet vinden terwijl  de grijze gors er wel in staat. De teksten en termen zijn in het engels. Dat maakt de app minder geschikt voorde gemiddelde florist. Die kan beter een nederlandstalige app kopen als hij zijn vogelboek vergeet of niet meer mee kan op vakantie.

jeroenverburg

Hangt af van de zoektaal die je instelt. Als je Scientific instelt vindt hij grijze gors via cia of emberiza.

Steven Wytema

Marcel,
Ik en diverse anderen hebben verwoed de makers proberen te overtuigen van een Nederlandstalige app, dat heb ik hierboven dacht ik al eerder verteld.
Desalniettemin zal ik nog eens kijken wat er mogelijk is
Steven Wytema


woen

Citaat van: Steven Wytema op juni 04, 2017, 07:34:36 AM
Marcel,
Ik en diverse anderen hebben verwoed de makers proberen te overtuigen van een Nederlandstalige app, dat heb ik hierboven dacht ik al eerder verteld.
Desalniettemin zal ik nog eens kijken wat er mogelijk is

Als er ergens (weer) iets gedaan kan worden om dat voor elkaar te krigen dan help ik graag mee.
Groeten,

Jeroen

marcel234

#21
Citaat van: Steven Wytema op juni 04, 2017, 07:34:36 AM
Ik en diverse anderen hebben verwoed de makers proberen te overtuigen van een Nederlandstalige app, dat heb ik hierboven dacht ik al eerder verteld.
Ik kan nu wel zoeken op Grijze gors...

''
CiteerYou can now search for species with your secondary as well as primary language (Scientific Language for example)

woen

Citaat van: marcel234 op februari 17, 2018, 21:55:53 PM
Citaat van: Steven Wytema op juni 04, 2017, 07:34:36 AM
Ik en diverse anderen hebben verwoed de makers proberen te overtuigen van een Nederlandstalige app, dat heb ik hierboven dacht ik al eerder verteld.
Ik kan nu wel zoeken op Grijze gors...

Volgens mij is dit al eerder gemeld maar in de settings kun je de species language op Nederlands zetten.
Groeten,

Jeroen

marcel234

Citaat van: woen op juni 03, 2017, 18:28:49 PM
Mooie app, nog niet in het Nederlands. Aparte optie om voor Groot-Brittannië en Ierland (0,69 cent) te downloaden met verspreidingskaarten vanaf 2007.
Er zijn zeker geen plannen om verspreidingskaarten van de recente ''Vogelatlas van Nederand'' op te nemen?