Hybride gans

Gestart door frankmeer, september 30, 2007, 20:25:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankmeer

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=2975206

Vandaag had ik een naast 2 deels leucistische Kolganzen en een mannetje Magelhaen een hybride. Tussen de Kolganzen

Bruin lijf, oranje poten, zwarte hals en vuilwit gezicht met zwarte streepjes in het wit.
-------------------------------
Brown body, orange legs, black neck. Pale white face with black parts in the white part.

Wat kan dit geweest zijn?

Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

#2
Nee, zeker niet. Indische gans ken ik wel, maar met al die hybrides ben ik niet zo bekend. De vogel leek nog het meest op een Canadese gans. De vuile, zwarte plekjes in het gezicht waren ook niet zo overduidelijk als bij een Indische gans, maar juist onopvallend.
Frank van der Meer

gjcaspers

Frank,
je  beschrijving past op allerlei Anser x Branta-hybriden. Heb je meer details over grootte, postuur, snavel?
Groet,
Gert-Jan Caspers

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

heuvelsdoorn

Frank,

Heb vandaag deze gans gezien, lijkt erg op jouw beschrijving.
Vroeg me ook al af wat het precies is.

Of was die van jouw anders?

BvD
Met vriendelijke groet,

Astrid & Gerard

frankmeer

CiteerFrank,
je  beschrijving past op allerlei Anser x Branta-hybriden. Heb je meer details over grootte, postuur, snavel?
De vogel stond in een groep Kolganzen en was even groot met ongeveer hetzelfde postuur als die Kolganzen.
Frank van der Meer

gjcaspers

De gans op de foto zou goed een hybride Kolgans x Brandgans kunnen zijn. Lijkt een vrij kleine slanke vogel. Tweekleurige snavel, oranje poten, witte kol, zwarte hals, lichte wangen en donkere borst is in ieder geval wat je daar zou verwachten.
Groet,
Gert-Jan Caspers