Hoofdmenu

Beer

Gestart door laatvlieger, november 15, 2005, 23:41:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

laatvlieger

Ik vraag me af waarom die discussie gesloten is, terwijl die net zo onzinnige discussie over de OVP en over lynxen hier wel door mag gaan???
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Freek Verkerk

Het maakt mij niet zoveel uit dat de beren discussie gesloten is.

Ik krijg wel een beetje de indruk dat er vrij serieus gediscusieerd wordt. TE serieus soms. Het is toch geweldig om een onzinnige discussie aan te gaan. In de kroeg vertel je toch ook mooie verhalen. Laten we vrij onze mening uiten, compleet met spelfouten en niet te angstig zijn om zaken te beweren die je de volgende dag volledig moet terug nemen. Typ gewoon het eerste wat in je opkomt.

Maar misschien wel  "de organisatie" wel heel serieus discusieren. Volgens mij moet je dat overlaten aan de tijdschriften als "Nature" etc.

Gewoon lekker provoceren zonder uiteraard mensen te beledigen.

Over die beren had ik trouwens een leuk idee; laten we eens een beer uit het berenbos, een soort "snuffelstage" laten lopen in de OVP. Halsband om met zender en na twee weken weer terug naar het berenbos!

Geinig experiment!
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Jan-Pieter

Elke discussie over roofdieren introduceren zal uitlopen op het uiten van ideeën waar niet genoeg over is nagedacht. Als wij niet eens in staat zijn om een goed plan van aanpak te krijgen voor grote planteneters omdat er altijd mensen zijn die op en aanmerkingen hebben. "Natuurlijke" dood sterven binnen omheining, bijvoeren, afschieten (omdat bijvoeren overbevolking tot gevolg heeft) noem maar op al deze onderwerpen roepen al zoveel gevoelens op bij mensen laat staat dat je live getuigen bent van een roedel wolven of een beer of wat dan ook dat voor je neus een ziek dier naar de andere wereld helpt. Meer als 90% van Nederland kan daar niet tegen los van het feit dat leefgebieden niet groot genoeg zijn in ons Postzegel landje met nog kleinere postzegels natuur.

MVG JP

Pim

CiteerIk vraag me af waarom die discussie gesloten is, terwijl die net zo onzinnige discussie over de OVP en over lynxen hier wel door mag gaan???

Ik vermoed dat de zeer legitieme reden is dat  Sam de Berenkenner zijn berichten steeds niet ondertekende en zelfs andere gebruikers ging beledigen.

Ga gerust je gang over beren, olifanten en andere mogelijke dieren om uit te zetten in de Oostvaardersplassen (Freeks zegen heb je...).

vriendelijke groet,

Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Sam de berenkenner

Ehm Pim, Ik heet Sam Bansink.

Wat beterft die gekozen naam is omjulie idee te geven wat ik voor kennis (over dit onderwerp zeker)!! bij te dragen heb.

Sam Bansink

thijs

CiteerWat beterft die gekozen naam is omjulie idee te geven wat ik voor kennis (over dit onderwerp zeker)!! bij te dragen heb.
Hoe komt u daaraan als ik het vragen mag?
Praktijkervaring in Roemenie ofzo? (niet lullig bedoeld hoor!)
In Nederland is nou eenmaal weinig te leren over (Bruine) beren.
En zou u misschien wat willen verklaren.
Ik zie alleen staan dat Bruine beren beter zijn dan Wolven, maar waarom dan?

groeten,

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Peter Lubbers

Reactie op berenkenner,

Ik heb werkelijk waar nergens gelezen of gehoord dat reeen gereguleerd worden
door Bruine Beren, "Beren zijn generalisten en deze functie vervullen ze dan ook duidelijk beter dan die van predator". (Dr.Van Haaften.)

Peter Lubbers

Pim

Dag Berenonderwijzer,

CiteerWat beterft die gekozen naam is om julie idee te geven wat ik voor kennis (over dit onderwerp zeker)!! bij te dragen heb.


Laat dit dan ook blijken door je diverse kreten te onderbouwen!

Pim de mensenkenner
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Sam de berenkenner

Heb meerdere keren gezien dat reeen gepredeert werden door Beren in Roemenie
dacht dus wel dat ik recht van spreken heb.
Wat is jouw expertise eigenlijk?

Jan-Pieter

Beren eten reeën oke das duidelijk maar dat wil niet zeggen dat ze ze reguleren.
Ik eet kip maar reguleer ze zeer zeker niet.

MVG JP

Wil nog wel even kwijt dat de zin: Wat is jou expertise eigenlijk? wat mij betreft erg arrogant over komt. Alsof mensen geen recht hebben om wat te schrijven over iets waar ze een mening over hebben.

Pim

CiteerWat is jouw expertise eigenlijk?

Ten eerste suggereer ik nergens expertise over te hebben.

Ten tweede moet je dat maar aan mijn vrouw vragen.

Ten derde ben ik vrijwilliger en fan bij/van de Oostvaardersplassen en dus erg geïnteresseerd in alles hieromtrent.

Ten vierde is mijn expertise orthopedagogiek.

Zo laten we nu weer op een gelijkwaardige manier communiceren.

vriendelijke groet,


Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Peter Lubbers

Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je je ware gezicht ns laat zien berenkenner,
dat je dan ook een beter en geloofwaarduiger toevoeging kunt zijn voor dit forum

Vriendelijke Groet
Peter.

Freek Verkerk

Ach er zullen altijd berenkenners blijven rondlopen; ook buiten dit forum. Daardoor moet je niet je humeur laten bederven. B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Wim Green

Nee inderdaad Freek!!

Door stompzinnige uitspraken als deze van de kenner himself,moet ik dan ook alleen maar lachen.

Maar ja wie ben ik?

Groeten Wm