Hoofdmenu

Toch even delen!

Gestart door wouterbosgra, juli 24, 2016, 23:35:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Ha Vogelaars,

Inmiddels vogel ik al jaren niet meer (interesse langzaam verschoven naar de andere soortgroepen) hoewel ik natuurlijk wel altijd netjes blijf invoeren :) Anyway, ik haalde vandaag mijn cameravallen op die bij Staverden hadden gehangen. Ik verwachtte zwijnen, een das, natuurlijk reeën en wie weet een vos of edelhert. Die stonden ook wel op de beelden, maar mijn mond viel open toen totaal onverwacht een bijzondere vogel het beeld binnenstapte  ;D

Sorrie, gewoon ff heel blij en wou dat met jullie delen! Nou nog een keer in levende lijve zien!

https://www.youtube.com/watch?v=53vSrckIn4s

mgieskens

Dat is inderdaad een bijzondere  :duim:
Voor de ongeduldigen: Na ca. 2 min.
Maar er komt genoeg ander leuk spul voorbij om de hele clip te bekijken.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Rijswijk †

Dag Wouter,

Wat ontzettend leuk, zomaar die zwarte ooi!!!!! En nog mooie opname ook!
Ook nog nooit gezien, maar zou 'm ook graag eens tegenkomen!

Dank voor het delen, leuk!!!!!!

Groet, Minke.

NB: ik zie wel eens vaker foto's of filmpjes van cameravallen hier op de site, maar moet me dan vaak blind staren om daar iets van te maken............. en vaak lukt me dat niet. Op jouw filmpje zie ik, ook bij de nachtopnamen heel goed herkenbare dieren.
NB2: waar schrikken die zwijnen geregeld van?
Groet, Minke.

Wilfred

Wat geweldig dat er zomaar even zo'n verassing door het beeld komt stappen.
Voor de rest ook erg spannend en leuk wat er allemaal voorbij komt schuiven.
Prima beeldkwaliteit ook.  :duim:

OlivierO

Knap als alles zo goed binnen bereik van de camera passeert! En natuurlijk super knap die Zwarte Ooievaar!

Welk merk en model van camera is dat?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

migratorius

Zo in beken fourageren is typisch voor Zwarte Ooievaars: daarom zijn ze nog helemaal niet zo makkelijk te vinden.
Leuk hoor!

JanHein

wouterbosgra

Ik gebruik deze camera: http://www.trailcampro.com/collections/browning-trail-cameras/products/browning-strike-force-hd-2015
En waar die zwijnen van schrikken: geen idee ik was er niet bij  ;D Maar heb inmiddels wel de indruk van zwijnen gekregen dat het ondanks hun stoere voorkomen eigenlijk maar mietjes zijn

Ruben Vermeer

Het zou kunnen dat de ledjes heel licht roze opgloeien als die 's nachts filmt. Van een afstandje is het nauwelijks zichtbaar, maar als je er vlak langsloop zou je het kunnen zien. Wellicht is dat de reden dat ze schrikken.

Gr Ruben
Groeten, Ruben Vermeer

Rijswijk †

Hallo Ruben,

Dat leek me wel een verklaring die zou kunnen kloppen!!!!

Net toch nog eens opnieuw het filmpje bekeken. Maar op 1x na staan de zwijnen die schrikken en weglopen met hun kont volledig naar de camera en moeten de ogen gericht zijn op het water of de vegetatie aan de overkant van het water, maar in elk geval niet op de camera.
Maar wat daar dan is??????

Groet, Minke.
Groet, Minke.

wouterbosgra

#9
Vraagje nog: Heeft het zin om die plek vaker te checken? Zijn zwarte ooievaars gewoontedieren die zegmaar elke week hetzelfde beekje checken?

Zandhaas

Hoi Wouter,

Toffe opnames!
Ik woon op Staverden en er verblijven daar zelfs 2 Zwarte Ooievaars. Heb ze een aantal keren boven mijn woning gehad. Dus de komende jaren kan het spannend worden rondom Staverden ;)

Volgens mij zijn jouw opnames in een afgesloten gebied gemaakt. Uiteraard heb jij daar een vergunning voor. Misschien een idee om waarnemingen  met zeldzaamheden en grofwild, in een niet voor publiek toegangelijk gebied de kilometerhok vervaging aan te zetten. Gezien het feit dat er nog steeds een categorie natuurfotografen bestaat die lak heeft aan regels en rustig een schuiltentje langs de beek zet.

Wat de Zwarte Ooievaar betreft, denk ik zeker dat je een grote kans maakt op nieuwe opnames. Ik heb ze al vanaf de maand mei regelmatig gezien in het gebied (vanaf de openbare weg) Tevens een goede plek om een Boommarter te spotten.

Met vriendelijke groet,

Paul Klaassen

wouterbosgra

Goeie, ik heb de opnames verborgen. Kom de komende dagen nog vaak in de buurt, dus fa zeker mn ogen open houden  ;D

Zandhaas


Ton Koek

Leuk dat we even mogen meegenieten.

Nog een vraagje, gaat er licht aan als de camera aangaat?
Groet, Ton.

mgieskens

Citaat van: Ton Koek op juli 29, 2016, 18:46:21 PM
Leuk dat we even mogen meegenieten.

Nog een vraagje, gaat er licht aan als de camera aangaat?
Alleen infrarood als het goed is.
Ik weet dat bepaalde insecten zoals bijen in het UV-spectrum kunnen zien, maar bij veel natuurfilms wordt in het donker juist infrarood gebruikt omdat dat de dieren niet zou verstoren.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Ton Koek

Dank je, ik was positief verrast door de uitstekende kwaliteit, vandaar mijn vraag.
Groet, Ton.

levinus01

Inderdaad mooie opnamen. Maar van maart en april 2015?
Of klopt de data van de camera niet?