invoeren waarnemingen htc android.

Gestart door jellecornet, juli 13, 2016, 15:37:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

jellecornet

Goedendag jongens. Ik ben zojuist even lid geworden om een vraag voor te leggen. Tot nu toe heb ik waarnemingen via mijn telefoon, gewoon in de browser, zonder app, kunnen invoeren. Er is een keer geweest dat dit even niet lukte, toen ik navraag deed hoorde ik pas dat dit eigenlijk niet hoorde te werken, en ik of een app moest downloaden, of een computer moest gebruiken. De volgende dag werkte het gewoon weer, dus ik ben op deze manier doorgegaan. Nu laadt de kaart al drie dagen niet, en kan ik niets invoeren. Dat is jammer, want ik ben begonnen met tellen voor de gemeente Zaanstad. Ik heb de app geprobeerd, deze loopt alleen maar vast. Ik zou het graag via de browser blijven doen is dit mogelijk vanaf mijn htc toestel? Ik kan meteen foto's erbij doen, en er staat meteen een mooi overzicht. Ik heb niet zoveel sjoege van deze zaken, ik hoop dat iemand me even een duwtje in de goede richting kan geven. Mvg Jelle.


Alex Kwak

Citaat van: jellecornet op juli 13, 2016, 15:37:23 PM
Ik heb de app geprobeerd, deze loopt alleen maar vast.

Er is nét een nieuwe versie van ObsMapp uit, en die had wat probleempjes.
Controleer even op Google Play of er een nieuwere versie (7.0.2) te vinden is en waarschijnlijk zijn dan ook je opstartproblemen verholpen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jellecornet

Bedankt voor de snelle reacties. Het toestel is een Htc Desire 310 Android versie 4.2.2. Ik had eerst de obs mapps5 vintage gedownload, daarna de obsmapp, 7.0.2
Ik heb buiten helaas geen wifi verbinding. Ik noteerde ze, nam foto's, en s avonds voerde ik ze in. Als ik in de internetbrowser naar de pagina ging, en waarneming invoeren aanklikte, laadde hij de kaart gewoon en kon ik alles invoeren. Zonder iets gedownload te hebben.

Alex Kwak

Je moet nu even de web-manier vergeten, die discussie moet buiten dit topic.
Welke fout krijg je precies met ObsMapp 7.0.2?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jellecornet

Hij gaf telkens na een paar seconden de melding dat de app is gestopt, en sloot hem af. Ik vond het wel fijn op deze manier, ik ben niet op de hoogte van een discussie, ik wilde de app wel proberen want ik heb er best wat in te voeren de komende tijd, en dit ging met deze middelen prima. Allicht probeer ik het eerdaags met een ander toestel.

hiskodevries

Jelle, even een welgemeend advies.
Als je thuis waarnemingen invoert dan kun je dat het beste doen op een pc of laptop via https://waarneming.nl
Als je onderweg je waarnemingen wilt vastleggen op een android smartphone gebruik je obsmapp. Dan wordt gelijk de lokatie vastgelegd.
Na uploaden naar waarneming.nl kun je de foto`s toevoegen. Of je voegt je foto`s toe door deze in obsmapp aan de nog niet geuploade waarnemingen te koppelen.
Zorg dat de lokatie instellingen van je android device aan staan.
Als je obsmapp voor het eerst installeert is het handig om eerst even in je tuin/balkon te gaan oefenen om je bekend te maken met de functionaliteit.
Zie ook de quickstart http://waarneming.nl/download/snelstarten_metmobiel.pdf
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0