Je kunt nog altijd de relatie aanmaken, maar er komt geen extra waarneming van. Je kunt natuurlijk altijd gewoon direct erna een waarneming ingeven van de plant zelf (in geval van en dier op een plant bijvoorbeeld) als je die toch ook belangrijk vindt.
Beide zijn belangrijk, maar ook de relatie zelf. Ik dacht het hier op het forum al een aantal keer te hebben gelezen, maar uit reacties weet ik niet goed of het wel goed is begrepen.
Als ik bijvoorbeeld tientallen insecten of gallen zie op Solidago canadensis deze tijd van het jaar, kan ik inderdaad per locatie wel een plantenwaarneming aanmaken.
Zover alles goed. Als nu blijkt dat het eigenlijk Solidago gigantea was, dan kan ik gemakkelijk de plantenwaarnemingen opzoeken en de naam aanpassen. Al een hele klus als je al een paar dagen foute waarnemingen zit in te voeren, zeker zonder een knop 'selecteer+muteer waarnemingen'.
Wat nu met de Solidago canadensis die bij op/in staat? Welke admin en hoe gaat die foute determinaties kunnen beoordelen bij op/in en hoe corrigeer ik die vlot op de website?
Dat is nog een klein foutje, maar het gaat vaak ook om foute genera of zelfs familie in het buitenland. Ook lastig is het aanpassen van verzamelsoorten. Bij op/in kan je al snel honderden Asteraceae spec. invoeren.
Vroeger kon je daar mee overweg om die later te determineren of laten determineren via foto, maar nu heeft het geen nut want er is geen beginnen aan om die namen terug te vinden en aan te passen op de website.
Als het niet via de website kan. Kan daar iets via Obsmapp aan gedaan worden?