Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 41 42 [43]   Omlaag

Auteur Topic: Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs  (gelezen 34203 keer)

Bob Hogeveen

• Member
Re: Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs
« Reactie #1260 Gepost op: december 06, 2018, 09:11:43 am »

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem als Tom Schildermans en een tijdje eerder Rudi Baesle:
Bij starten van Obsmap wordt de locatie bepaald, daarna wordt na enkele seconden de GPS blijkbaar uitgeschakeld en kan niet meer worden geactiveerd.
Na stoppen en starten van Obsmap gaat hij weer 1 keertje de locatie bepalen om vervolgens de GPS weer te stoppen en 'locatie onzeker' aan te geven.
Geen problemen met andere GPS-apps, bijv. Avimap werkt prima.

Met welke versie van ObsMapp? In de nieuwste bèta zou dit probleem verholpen moeten zijn.
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=383332.0

Ik gebruik 7.22.3
Ik zal eens kijken of ik de beta versie kan installeren!

Bob Hogeveen

• Member
« Reactie #1261 Gepost op: december 06, 2018, 16:13:09 pm »

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem als Tom Schildermans en een tijdje eerder Rudi Baesle:
Bij starten van Obsmap wordt de locatie bepaald, daarna wordt na enkele seconden de GPS blijkbaar uitgeschakeld en kan niet meer worden geactiveerd.
Na stoppen en starten van Obsmap gaat hij weer 1 keertje de locatie bepalen om vervolgens de GPS weer te stoppen en 'locatie onzeker' aan te geven.
Geen problemen met andere GPS-apps, bijv. Avimap werkt prima.

Met welke versie van ObsMapp? In de nieuwste bèta zou dit probleem verholpen moeten zijn.
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=383332.0

Ik gebruik 7.22.3
Ik zal eens kijken of ik de beta versie kan installeren!

7.23b3 geinstalleerd, probleem opgelost, top!

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1262 Gepost op: december 06, 2018, 20:59:24 pm »

7.23b3 geinstalleerd, probleem opgelost, top!

:duim:
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

mariohuizinga

• Member
  • Creator of the BirdRing app
    • BirdRing
« Reactie #1263 Gepost op: december 10, 2018, 10:01:31 am »

Zojuist bij het starten (na een update?) van 7.22.3 kwam een popup in beeld: "We stellen nu een paar vragen om de algemene instellingen te regelen."

Na OK geklikt te hebben, kwam "Downloading Landsgrenzen, 0% 0/100" in beeld. Dat bleef een hele tijd staan, ik dacht dat de app bleef hangen. App gestopt en opnieuw gestart, hetzelfde.

Na twee minuten geen verandering op het scherm, ging de app alsnog verder. Nu lijkt alles weer te werken. Als je geïnteresseerd bent, ik heb een Log bewaard.

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1264 Gepost op: december 10, 2018, 10:37:19 am »

Zojuist bij het starten (na een update?) van 7.22.3 kwam een popup in beeld: "We stellen nu een paar vragen om de algemene instellingen te regelen."
Na OK geklikt te hebben, kwam "Downloading Landsgrenzen, 0% 0/100" in beeld. Dat bleef een hele tijd staan, ik dacht dat de app bleef hangen. App gestopt en opnieuw gestart, hetzelfde.
Na twee minuten geen verandering op het scherm, ging de app alsnog verder. Nu lijkt alles weer te werken. Als je geïnteresseerd bent, ik heb een Log bewaard.

Het downloaden van de grenzen duurt inderdaad lang. Maar de 1% zou toch al na een tiental seconden moeten komen zodat je weet dat er 'iets' bezig is.
Als je me de logggevens wilt sturen: info@alexkwak.nl

Alvast bedank!
www.alexkwak.nl

OlivierO

• Member
« Reactie #1265 Gepost op: december 13, 2018, 15:14:34 pm »

Gegroet,

ik heb mijn paswoord gewijzigd op waarnemingen.be en dat wilde ik nu ook doen op Obsmapp om te kunnen uploaden. Maar ik kan mijn paswoord niet ingeven. Na 3 of 4 tekens gaat het ineens één scherm terug, zeg maar naar instellingen.

Ik heb een Samsung Galaxy A8 en de laatste versies van alle software in principe.
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1266 Gepost op: december 13, 2018, 15:15:44 pm »

Gegroet,

ik heb mijn paswoord gewijzigd op waarnemingen.be en dat wilde ik nu ook doen op Obsmapp om te kunnen uploaden. Maar ik kan mijn paswoord niet ingeven. Na 3 of 4 tekens gaat het ineens één scherm terug, zeg maar naar instellingen.

Ik heb een Samsung Galaxy A8 en de laatste versies van alle software in principe.

Welke versie van ObsMapp?
www.alexkwak.nl

OlivierO

• Member
« Reactie #1267 Gepost op: december 13, 2018, 15:22:46 pm »

Gegroet,

7.22.3.
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1268 Gepost op: december 13, 2018, 15:35:39 pm »

Gegroet,

7.22.3.

Dit is mij compleet onbekend. herstart je toestel eens, het zijn soms net computers...
(dus niet even uit en aan, maar echt herstarten)
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1269 Gepost op: december 13, 2018, 16:56:15 pm »

Gegroet,

7.22.3.

Dit is mij compleet onbekend. herstart je toestel eens, het zijn soms net computers...

En wellicht is het opgelost in de nieuwe versie die vandaag of morgen on-line komt.

Alex.
www.alexkwak.nl

OlivierO

• Member
« Reactie #1270 Gepost op: december 13, 2018, 17:04:09 pm »

Dat werkt iets of wat, maar het hapert nog steeds. Eerst deed de knop Portalen helemaal niets meer, na enige tijd weer wel en werd ik er 1 keer uit gegooid, terug naar instellingen. Nu heb ik het wachtwoord kunnen ingeven. Daarna haperde de knop OK ook weer. Er is geen visualisatie bij aanraking, dus ik heb er wat op getikt (een stuk of 20 keer) en op den duur ging het terug naar instellingen.

De upload is gelukt ondertussen. Dus al bij al goed gekomen, maar wel iets vreemd aan de hand.
« Laatst bewerkt op: december 13, 2018, 17:10:46 pm door OlivierO »
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1271 Gepost op: december 13, 2018, 17:06:11 pm »

Dat werkt iets of wat, maar het hapert nog steeds. Eerst deed de knop Portalen helemaal niets meer, na enige tijd weer wel en werd ik er 1 keer uit gegooid, terug naar instellingen. Nu heb ik het wachtwoord kunnen ingeven. Daarna haperde de knop OK ook weer. Er is geen visualisatie bij aanraking, dus ik heb er wat op getikt en op den duur ging het terug naar instellingen.

De upload is gelukt ondertussen. Dus al bij al goed gekomen, maar wel iets vreemd aan de hand.

Nogmaals, je probleem is mij totaal onbekend. Andere app's werken wel normaal?
Scherm een keer goed schoonmaken misschien? (ivm aanrakingsgevoeligheid)
www.alexkwak.nl

OlivierO

• Member
« Reactie #1272 Gepost op: december 13, 2018, 17:21:46 pm »

Dat werkt iets of wat, maar het hapert nog steeds. Eerst deed de knop Portalen helemaal niets meer, na enige tijd weer wel en werd ik er 1 keer uit gegooid, terug naar instellingen. Nu heb ik het wachtwoord kunnen ingeven. Daarna haperde de knop OK ook weer. Er is geen visualisatie bij aanraking, dus ik heb er wat op getikt en op den duur ging het terug naar instellingen.

Andere apps werken heel vlot. Ik gebruik tegenwoordig veel de Strava App om mijn wandelingen te registreren en die gaat vlekkeloos aan en uit bij één toets op de knoppen. Ook andere apps werken gewoon zoals het hoort.

Het ingeven van een waarneming gaat overigens ook gewoon heel goed!

Ik heb nog wat verder geprobeerd en eigenlijk hapert alles onder de instellingen:
- "Soort" gaat open maar sluit gewoon weer. Er komt geen tekst in beeld, enkel vormen.
- "Stamgegevens" duurt veel (!!) te lang tegenover vroeger maar werkt wel (lijkt mij)
- "Landen" blijft gewoon hangen op 0%
- "OSM-kaarten"gaat open maar sluit gewoon weer, terug naar instellingen
- "Vogelgeluiden" opent, maar als je dan iets wil doen sluit het ook weer
- "Foto's, geluiden ..." opent en lijkt mij te werken (Vogels en Zoogdieren geprobeerd)

Alles onder de hoofding "Soortgroep-instellingen" lijkt goed te gaan.

Dat lijkt het mij te zijn. Ik heb niet onder de geavanceerde instellingen geprobeerd.

Edit: Nog eens "Soort" geprobeerd en nu opent het wel met de tekst en dergelijk in beeld en gaat hij ook downloaden na selectie en OK, maar in tegenstelling tot vroeger zie ik geen oplopend getal meer (mogelijk is dat geen bug, maar gewoon de bedoeling). Het duurt allemaal wel erg lang ...

Edit 2: het getal komt er wel na een tijd.
« Laatst bewerkt op: december 13, 2018, 17:24:25 pm door OlivierO »
Olivier Olyslaegers

OlivierO

• Member
« Reactie #1273 Gepost op: december 13, 2018, 17:25:37 pm »

Excuseer, ik had je bericht niet gezien dat het "in de eerste volgende versie" opgelost zal zijn ...

En wellicht is het opgelost in de nieuwe versie die vandaag of morgen on-line komt.

Alex.
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1274 Gepost op: december 13, 2018, 17:33:59 pm »

Excuseer, ik had je bericht niet gezien dat het "in de eerste volgende versie" opgelost zal zijn ...

"wellicht" aangezien ik de oorzaak niet ken
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1275 Gepost op: december 13, 2018, 17:38:07 pm »

Andere apps werken heel vlot. Ik gebruik tegenwoordig veel de Strava App om mijn wandelingen te registreren en die gaat vlekkeloos aan en uit bij één toets op de knoppen. Ook andere apps werken gewoon zoals het hoort.

Het ingeven van een waarneming gaat overigens ook gewoon heel goed!

Ik heb nog wat verder geprobeerd en eigenlijk hapert alles onder de instellingen:
- "Soort" gaat open maar sluit gewoon weer. Er komt geen tekst in beeld, enkel vormen.
- "Stamgegevens" duurt veel (!!) te lang tegenover vroeger maar werkt wel (lijkt mij)
- "Landen" blijft gewoon hangen op 0%
- "OSM-kaarten"gaat open maar sluit gewoon weer, terug naar instellingen
- "Vogelgeluiden" opent, maar als je dan iets wil doen sluit het ook weer
- "Foto's, geluiden ..." opent en lijkt mij te werken (Vogels en Zoogdieren geprobeerd)

Alles onder de hoofding "Soortgroep-instellingen" lijkt goed te gaan.

Dat lijkt het mij te zijn. Ik heb niet onder de geavanceerde instellingen geprobeerd.

Edit: Nog eens "Soort" geprobeerd en nu opent het wel met de tekst en dergelijk in beeld en gaat hij ook downloaden na selectie en OK, maar in tegenstelling tot vroeger zie ik geen oplopend getal meer (mogelijk is dat geen bug, maar gewoon de bedoeling). Het duurt allemaal wel erg lang ...

Edit 2: het getal komt er wel na een tijd.

Altijd heel lastig om iets op afstand te beoordelen, maar ik heb het vermoeden dat het wel eens een geheugenprobleem zou kunnen zijn. Sluit eens zo veel mogelijk app's voordat je ObsMapp start. En deïnstalleer eventueel wat ongebruikte app's. Alhoewel zo'n toestel dat niet nodig zou moeten hebben.
Nogmaals: ik moet raden omdat ik het probleem niet herken.
www.alexkwak.nl

OlivierO

• Member
« Reactie #1276 Gepost op: december 13, 2018, 19:12:17 pm »

Altijd heel lastig om iets op afstand te beoordelen, maar ik heb het vermoeden dat het wel eens een geheugenprobleem zou kunnen zijn. Sluit eens zo veel mogelijk app's voordat je ObsMapp start. En deïnstalleer eventueel wat ongebruikte app's. Alhoewel zo'n toestel dat niet nodig zou moeten hebben.

Dat lijkt het wel te verhelpen. Ik het 'Apparaatonderhoud' uitgevoerd, maar er stond niet speciaal veel open. Er lopen wel eens meer programma's op de achtergrond. En na de herstart hielp het ook niet. Dus mogelijk effectief gewoon een fout in het (RAM?) geheugen.

Dank je wel voor het meedenken en de oplossing aan te reiken!
« Laatst bewerkt op: december 13, 2018, 19:18:33 pm door OlivierO »
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1277 Gepost op: december 13, 2018, 19:17:50 pm »

Dat lijkt het wel te verhelpen. Ik het 'Apparaatonderhoud' uitgevoerd, maar er stond niet speciaal veel open. Er lopen wel eens meer een programma's op de achtergrond. En na de herstart hielp het ook niet. Dus mogelijk effectief gewoon een fout in het (RAM?) geheugen.

Dank je wel voor het meedenken en de oplossing aan te reiken!

:duim:
www.alexkwak.nl
Pagina's: 1 ... 41 42 [43]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.027 seconden met 20 queries.