Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 24 25 [26]   Omlaag

Auteur Topic: Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs  (gelezen 7886 keer)

OlivierO

• Member
Re: Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs
« Reactie #750 Gepost op: september 29, 2017, 15:09:39 pm »

Als ik aan het GGG van Mechelen sta en de module "omgeving" gebruik, komt er nergens de Krombekstrandloper tevoorschijn in de lijsten.

Afstand en dagen geleden stond zeker goed, ik heb ook gezocht bij zeldzaamheid. Andere soorten komen wel tevoorschijn, maar ik weet dus niet wat er nog ontbreekt, en zo mis je misschien wel meer als je die module gebruikt.

Er worden daar heel veel waarnemingen gedaan, en dan kan niet alles getoond worden. Het aantal waarnemingen is even uit m'n hoofd gelimiteerd op 100.

Ahzo. Dat is natuurlijk wel een stevige beperking en zeer handig om te weten. Is het met dat in het achterhoofd dan een idee om de mogelijkheid te voorzien om per dag geleden, dus niet alle dagen geleden te selecteren? Bijvoorbeeld dus de waarnemingen van eergisteren en dus niet van gisteren én eergisteren op te roepen? Of kan die limiet hoger ingesteld worden?
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #751 Gepost op: september 29, 2017, 15:14:54 pm »

Als ik aan het GGG van Mechelen sta en de module "omgeving" gebruik, komt er nergens de Krombekstrandloper tevoorschijn in de lijsten.

Afstand en dagen geleden stond zeker goed, ik heb ook gezocht bij zeldzaamheid. Andere soorten komen wel tevoorschijn, maar ik weet dus niet wat er nog ontbreekt, en zo mis je misschien wel meer als je die module gebruikt.

Er worden daar heel veel waarnemingen gedaan, en dan kan niet alles getoond worden. Het aantal waarnemingen is even uit m'n hoofd gelimiteerd op 100.

Ahzo. Dat is natuurlijk wel een stevige beperking en zeer handig om te weten. Is het met dat in het achterhoofd dan een idee om de mogelijkheid te voorzien om per dag geleden, dus niet alle dagen geleden te selecteren? Bijvoorbeeld dus de waarnemingen van eergisteren en dus niet van gisteren én eergisteren op te roepen? Of kan die limiet hoger ingesteld worden?

In het eerste scherm dat je krijgt bij de waarnemingen in de omgeving kan je het aantal dagen kiezen...
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

OlivierO

• Member
« Reactie #752 Gepost op: september 29, 2017, 16:41:54 pm »

In het eerste scherm dat je krijgt bij de waarnemingen in de omgeving kan je het aantal dagen kiezen...

Ja, dat weet ik, maar als het aantal waarnemingen dat wordt weergegeven beperkt is, dan lijkt het mij handig dat je kan selecteren op dagen geleden, bijvoorbeeld alléén waarnemingen van 4 dagen geleden. Nu is het zo dat je bij instelling 4 je alles van vandaag, gisteren, eergisteren én de dag daarvoor krijgt, waarbij je dus héél snel aan die 100 waarnemingen zit.
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #753 Gepost op: september 29, 2017, 16:50:57 pm »

Ja, dat weet ik, maar als het aantal waarnemingen dat wordt weergegeven beperkt is, dan lijkt het mij handig dat je kan selecteren op dagen geleden, bijvoorbeeld alléén waarnemingen van 4 dagen geleden. Nu is het zo dat je bij instelling 4 je alles van vandaag, gisteren, eergisteren én de dag daarvoor krijgt, waarbij je dus héél snel aan die 100 waarnemingen zit.

Ik begrijp je wel, maar dat lijkt mij voor de gemiddelde gebruiker totaal onlogisch.
www.alexkwak.nl

OlivierO

• Member
« Reactie #754 Gepost op: september 29, 2017, 16:57:34 pm »

Ik begrijp je wel, maar dat lijkt mij voor de gemiddelde gebruiker totaal onlogisch.

Voor mij ook hoor! Ik wil alleen voorkomen dat ik dingen mis in die lijsten omdat het aantal dat wordt weergegeven beperkt is. Ik zou dus een lijst willen tevoorschijn kunnen halen waarvan ik wéét dat het alles omvat. Nu moet ik er standaard vanuit gaan dat er dingen gaan ontbreken en dan is het nut wel een heel pak minder.
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #755 Gepost op: september 29, 2017, 17:07:46 pm »

Voor mij ook hoor! Ik wil alleen voorkomen dat ik dingen mis in die lijsten omdat het aantal dat wordt weergegeven beperkt is. Ik zou dus een lijst willen tevoorschijn kunnen halen waarvan ik wéét dat het alles omvat. Nu moet ik er standaard vanuit gaan dat er dingen gaan ontbreken en dan is het nut wel een heel pak minder.

Ik ga met Hisko overleggen of het technisch haalbaar is om het aantal op te halen waarnemingen (nog) verder op te schroeven.
www.alexkwak.nl

OlivierO

• Member
« Reactie #756 Gepost op: september 29, 2017, 18:23:27 pm »

Ik ga met Hisko overleggen of het technisch haalbaar is om het aantal op te halen waarnemingen (nog) verder op te schroeven.

Eventueel de waarnemingen per soort beperken? Of op familie selecteren?
Olivier Olyslaegers

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #757 Gepost op: september 30, 2017, 16:31:25 pm »

Deze wensen worden prima met https://m.waarneming.nl/index.php#/user_sightings.php? gedekt.
Ik snap de wensen van Olivier niet zo, ik kan mij heugen dat Olivier ook graag heeft dat de gps zo weinig mogelijk doet omdat dit data verkeer kost, aan de andere kant komt de vraag om oude waarnemingen (met multimedia?) op te halen. Dat laatste gaat aanzienlijk meer dataverkeer kosten.
In nederland hebben de meeste bundels al een forse databundel, maar geen idee hoe dit daar buiten is.
Op een gegeven moment zal bij het ontwikkelen van de apps toch worden gekozen om zoveel mogelijk online te gaan doen.
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2017, 11:09:55 am door hiskodevries »
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

Jo Seegers

• Member
« Reactie #758 Gepost op: oktober 11, 2017, 21:59:53 pm »

Wanneer het probleem begonnen is weet ik niet. Maar afgelopen week wilde ik de OSM kaart van Duitsland gebruiken. Die was er niet. Hij staat ook niet vermeld onder Europa. Moet ik hem nou met de hand gaan installeren?
Ander probleem. Als ik de OSM kaart van Frankrijk wil downloaden gaat hij van 0% onmiddellijk naar 100% en weer terug. En dat blijft zo doorgaan. Ik moet Obsmapp stoppen via het Instelling-> Apps menu.
Kan ik zelf iets doen om e.e.a. in orde te krijgen?

M.v.g.
Jo

OlivierO

• Member
« Reactie #759 Gepost op: oktober 11, 2017, 22:07:30 pm »

Deze wensen worden prima met https://m.waarneming.nl/index.php#/user_sightings.php? gedekt.
Ik snap de wensen van Olivier niet zo, ik kan mij heugen dat Olivier ook graag heeft dat de gps zo weinig mogelijk doet omdat dit data verkeer kost, aan de andere kant komt de vraag om oude waarnemingen (met multimedia?) op te halen. Dat laatste gaat aanzienlijk meer dataverkeer kosten.
In nederland hebben de meeste bundels al een forse databundel, maar geen idee hoe dit daar buiten is.
Op een gegeven moment zal bij het ontwikkelen van de apps toch worden gekozen om zoveel mogelijk online te gaan doen.

Dag Hisko. Dat heb je fout onthouden. Het kost batterij, dat is waar ik het over had, en zeker als het niet werkt is dat niet wenselijk. Over dataverkeer heb ik nog nooit gesproken alsof dat een probleem zou zij. Een GPS gebruikt trouwens geen dataverkeer.

Wat ik wel onhandig vind, is dat je een lijstje oproept en per definitie weet je dat het onvolledig is. Zeker als dan soorten die je nog niet gezien hebt ontbreken, is het nut van deze functie zowat weg. Het zou dus handig zijn niet alle waarnemingen van alle soorten weer te geven (als er beperking is), maar van elke soort één waarneming bijvoorbeeld.
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #760 Gepost op: oktober 11, 2017, 22:24:31 pm »

Wanneer het probleem begonnen is weet ik niet. Maar afgelopen week wilde ik de OSM kaart van Duitsland gebruiken. Die was er niet. Hij staat ook niet vermeld onder Europa. Moet ik hem nou met de hand gaan installeren?
Ander probleem. Als ik de OSM kaart van Frankrijk wil downloaden gaat hij van 0% onmiddellijk naar 100% en weer terug. En dat blijft zo doorgaan. Ik moet Obsmapp stoppen via het Instelling-> Apps menu.

Ik maak deze dagen eerst Texel even onveilig, en kijk daarna naar dit probleem!  :blink:
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #761 Gepost op: oktober 14, 2017, 17:34:18 pm »

Ik maak deze dagen eerst Texel even onveilig, en kijk daarna naar dit probleem!  :blink:

Duitsland wordt momenteel niet aangeboden door de betreffende site, gewoon even geduld hebben. Frankrijk is te groot geworden voor ObsMapp, ik heb een aanpassing gedaan zodat hij toch weer mini of meer te downloaden is. Komt in de eerstvolgende update.
www.alexkwak.nl

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #762 Gepost op: oktober 15, 2017, 16:17:11 pm »

Of het generiek is weet ik niet, maar het volgende deed zich voor.
Ik voer een gewone tuinslak in een kies bij foto voor ‘foto maken’ als ik dan de foto gemaakt en bevestig heb zijn alle soortgegevens weg en kan ik de waarneming niet opslaan. 7.14.3b5
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #763 Gepost op: oktober 15, 2017, 17:01:37 pm »

Of het generiek is weet ik niet, maar het volgende deed zich voor.
Ik voer een gewone tuinslak in een kies bij foto voor ‘foto maken’ als ik dan de foto gemaakt en bevestig heb zijn alle soortgegevens weg en kan ik de waarneming niet opslaan. 7.14.3b5

Niet reproduceerbaar...
www.alexkwak.nl

wouterbosgra

• Member
« Reactie #764 Gepost op: Vandaag om 10:49:36 »

Soort-van-bugje: Ergens enkele maanden geleden is er een aanpassing doorgevoerd in de sortering van soorten, waardoor exacte matches hoger komen te staan. Dat is heel prettig. Ik ben nu echter overgegaan op de sortering 'laatst ingevoerde soort bovenaan', en daar wordt deze fix ook doorgevoerd, waardoor de resultaten heel onlogisch worden. Je hebt nl de exacte matches helemaal bovenaan, en daarna de laatst ingevoerde soorten. De fix moet in dit scenario wel worden doorgevoerd, maar voordat de sortering op laatste invoerdatum plaatsvindt. Op die manier krijg je de meest ingevoerde soorten bovenaan, daaronder de exacte matches en dan de rest alfabetisch.

Daarnaast nog een wens: Laatst gekozen soorten eerst is al een stuk sneller en prettiger dan alfabetisch, maar wat je eigenlijk zou willen is natuurlijk meest gekozen soort bovenaan  ;D
Pagina's: 1 ... 24 25 [26]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.077 seconden met 20 queries.