Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, juli 10, 2016, 11:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

marcel123

#210
Ik mis een foto (ObsMapp_7.0.4_35888d5d-97b6-4332-8679-a761f0863fd4#1.jpg ? ) bij een waarneming. http://waarneming.nl/waarneming/view/124338982

hiskodevries

Dat gebeurt wel vaker. Van obsmapp blijven wel vaker foto's hangen, bij iObs gebeurt dit nooit. Waarom? Ik weet het niet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marcel123

Citaat van: hiskodevries op oktober 08, 2016, 09:41:07 AM
Dat gebeurt wel vaker. Van obsmapp blijven wel vaker foto's hangen, bij iObs gebeurt dit nooit.
Waar hangen ze dan? In Obsmapp, de telefoon of op de server?

hiskodevries

Op de server. Tegenwoordig stuur ik ladingen foto's mee met obsmapp en nog nooit eentje kwijt geraakt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marcel123

Citaat van: hiskodevries op oktober 09, 2016, 11:29:23 AM
Op de server. Tegenwoordig stuur ik ladingen foto's mee met obsmapp en nog nooit eentje kwijt geraakt.
Ik controleer dat niet voor alle waarnemingen, maar bij onzekere waarnemingen of wat nog uitgezocht moet worden valt het natuurlijk direct op...

Michiel en Milka

Ik krijg de vogellijst Nederland niet gedownload.
In een opruimactie heb ik de vogellijst europa verwijderd. (gelukt!) Maar ik krijg de vogellijst Nederland daar niet voor in de plaats. Het lijkt wél of hij gedownload wordt (Nederland - favorieten - vogels), maar ik kan geen vogels invoeren. Bij de optie 'sorteer soortgroepen' wordt vogels wel genoemd, maar bij 'verzamelgroep indelen' of 'verwijder soortgroepen' niet. En ook in het invoerscherm kan ik dus niet uit vogels kiezen.
Ik heb de cache al een keer leeggemaakt en gebruik versie 7.4.7. op een LG P700
Dit lijkt richting de oplossing 'alle soortgroepen verwijderen en opnieuw downloaden' te gaan. Als het echter minder rigoreus kan, dan graag.
Groet, Michiel

Alex Kwak

Citaat van: Michiel en Milka op oktober 09, 2016, 14:44:40 PM
Dit lijkt richting de oplossing 'alle soortgroepen verwijderen en opnieuw downloaden' te gaan. Als het echter minder rigoreus kan, dan graag.

Is toch wel dé oplossing
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Michiel en Milka

Citaat van: Alex Kwak op oktober 09, 2016, 16:02:26 PM
Citaat van: Michiel en Milka op oktober 09, 2016, 14:44:40 PM
Dit lijkt richting de oplossing 'alle soortgroepen verwijderen en opnieuw downloaden' te gaan. Als het echter minder rigoreus kan, dan graag.

Is toch wel dé oplossing
Alle soortgroepen verwijderd; daarnaast ook 'soortendatabase leeggemaakt'; nieuwe soortgroep gedownload. Resultaat: nul. Ik heb nu geen enkele soortgroep meer. Downloaden van soortgroep vogels duurt ongeveer 0,75 seconden. Dat lijkt me ook vrij kort. Gaat daar iets mis?
Wat is de volgende stap op weg naar herstel?
Groet, Michiel

Alex Kwak

In je vorige post zeg je dat je de favorieten download. Probeer eerst eens de 'gewone' NL-soortenlijst te downloaden. Wellicht heb je geen favorieten?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

migratorius

Citaat van: hiskodevries op oktober 08, 2016, 09:41:07 AM
Dat gebeurt wel vaker. Van obsmapp blijven wel vaker foto's hangen, bij iObs gebeurt dit nooit. Waarom? Ik weet het niet.
Ik heb meegemaakt dat de foto's van één waarneming het downloaden van alle waarnemingen volledig bleek te blokkeren (in het veld én thuis bij de wifi). Nadat ik de waarneming met de meeste foto's verwijderd had ging het downloaden wel (hoewel één andere waarneming ook een foto had). Ik heb daar verder niet bij stilgestaan, maar als het me nog eens overkomt meld ik het...

JanHein

marcel123

Citaat van: migratorius op oktober 10, 2016, 15:10:22 PM
Citaat van: hiskodevries op oktober 08, 2016, 09:41:07 AM
Dat gebeurt wel vaker. Van obsmapp blijven wel vaker foto's hangen, bij iObs gebeurt dit nooit. Waarom? Ik weet het niet.
Ik heb meegemaakt dat de foto's van één waarneming het downloaden van alle waarnemingen volledig bleek te blokkeren (in het veld én thuis bij de wifi).
JanHein
Waarschijnlijk bedoel je het uploaden?

migratorius

Citaat van: optilete op oktober 10, 2016, 15:49:35 PM
Citaat van: migratorius op oktober 10, 2016, 15:10:22 PM
Citaat van: hiskodevries op oktober 08, 2016, 09:41:07 AM
Dat gebeurt wel vaker. Van obsmapp blijven wel vaker foto's hangen, bij iObs gebeurt dit nooit. Waarom? Ik weet het niet.
Ik heb meegemaakt dat de foto's van één waarneming het downloaden van alle waarnemingen volledig bleek te blokkeren (in het veld én thuis bij de wifi).
JanHein
Waarschijnlijk bedoel je het uploaden?
Natuurlijk.

JanHein


Michiel en Milka

Citaat van: Alex Kwak op oktober 09, 2016, 23:58:34 PM
In je vorige post zeg je dat je de favorieten download. Probeer eerst eens de 'gewone' NL-soortenlijst te downloaden. Wellicht heb je geen favorieten?!
:rolleye: Gelukt. Landenlijsten gedownload. Ik wist niet dat er verschil was in soortenlijsten. Het was ook even zoeken naar een andere mogelijkheid dan de favorieten, maar alles werkt weer prima. En bijkomend voordeel: alle soortenlijsten weer up to date.  :blink:
Groet, Michiel

marcel123

Foto's verdwijnen van een niet-opgeslagen waarneming als je van soortgroep wisselt (bijv van vogels naar zoogdieren). Obsmapp 7.0.4 en ook veel andere versies.

Alex Kwak

Citaat van: optilete op oktober 14, 2016, 09:19:08 AM
Foto's verdwijnen van een niet-opgeslagen waarneming als je van soortgroep wisselt (bijv van vogels naar zoogdieren). Obsmapp 7.0.4 en ook veel andere versies.

Ook in 7.4.7?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

Citaat van: Alex Kwak op oktober 14, 2016, 09:39:42 AM
Citaat van: optilete op oktober 14, 2016, 09:19:08 AM
Foto's verdwijnen van een niet-opgeslagen waarneming als je van soortgroep wisselt (bijv van vogels naar zoogdieren). Obsmapp 7.0.4 en ook veel andere versies.

Ook in 7.4.7?
Ik dacht al dat ik dat recent had getest en dat het niet optrad. In 7.2 gaat het ook nog fout. 7.4.7 heb ik hier niet.

Alex Kwak

Citaat van: optilete op oktober 14, 2016, 09:45:25 AM
Citaat van: Alex Kwak op oktober 14, 2016, 09:39:42 AM
Citaat van: optilete op oktober 14, 2016, 09:19:08 AM
Foto's verdwijnen van een niet-opgeslagen waarneming als je van soortgroep wisselt (bijv van vogels naar zoogdieren). Obsmapp 7.0.4 en ook veel andere versies.

Ook in 7.4.7?
Ik dacht al dat ik dat recent had getest en dat het niet optrad. In 7.2 gaat het ook nog fout. 7.4.7 heb ik hier niet.

Als het in de meest recente versie niet optreedt, dan heeft het geen zin om het te melden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

Citaat van: OlivierO op september 03, 2016, 12:58:30 PM
Erg onhandig vind ik. Onderaan het scherm kwam je alleen als je de vier vinkjes wilde wijzigen. De knop "Opslaan" blijft toch altijd in beeld geplakt, dus ik begrijp niet goed waarom je nu 4 keer moet tappen om één vinkje weg te halen.  :huh:
Citaat van: Alex Kwak op oktober 14, 2016, 09:49:49 AM
Als het in de meest recente versie niet optreedt, dan heeft het geen zin om het te melden.
Ik ga geen versie installeren die slechter is dan degene die ik nu heb. Kortom ik weet niet of het in de meest recente versie optreed.

Alex Kwak

Citaat van: optilete op oktober 14, 2016, 10:26:58 AM
Citaat van: OlivierO op september 03, 2016, 12:58:30 PM
Erg onhandig vind ik. Onderaan het scherm kwam je alleen als je de vier vinkjes wilde wijzigen. De knop "Opslaan" blijft toch altijd in beeld geplakt, dus ik begrijp niet goed waarom je nu 4 keer moet tappen om één vinkje weg te halen.  :huh:
Citaat van: Alex Kwak op oktober 14, 2016, 09:49:49 AM
Als het in de meest recente versie niet optreedt, dan heeft het geen zin om het te melden.
Ik ga geen versie installeren die slechter is dan degene die ik nu heb. Kortom ik weet niet of het in de meest recente versie optreed.

Dat is je goed recht, maar dan kan je dus ook geen meldingen doen over de meest recente versie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: optilete op oktober 14, 2016, 10:26:58 AM
Ik ga geen versie installeren die slechter is dan degene die ik nu heb. Kortom ik weet niet of het in de meest recente versie optreed.

Ik neem aan dat de doelt op het lastiger toegankelijk zijn van de onzeker-knop?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!


Taka

Er ging iets mis met multimedia op sd-card.

(Sybe)

Alex Kwak

Citaat van: Taka op oktober 16, 2016, 22:40:52 PM
Er ging iets mis met multimedia op sd-card.

Dat zie ik, maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen?  :rolleye:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Guus Peterse

De omgevingsfunctie in Obsmap geeft sinds gisteren middag ineens standaard 'Geen waarnemingen gevonden '.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Alex Kwak

Citaat van: guusp op oktober 17, 2016, 07:38:49 AM
De omgevingsfunctie in Obsmap geeft sinds gisteren middag ineens standaard 'Geen waarnemingen gevonden '.

Er gaat iets fout op de server, er wordt al naar gekeken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op oktober 17, 2016, 08:45:54 AM
Citaat van: guusp op oktober 17, 2016, 07:38:49 AM
De omgevingsfunctie in Obsmap geeft sinds gisteren middag ineens standaard 'Geen waarnemingen gevonden '.

Er gaat iets fout op de server, er wordt al naar gekeken.

En is weer opgelost, én is veel sneller geworden. Met dank aan Hisko!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

laatvlieger

Heb net een update gedaan en heb opeens een groot gemis in deze nieuwe versie. In de oude versie kon je bij invoer switchen tussen wetenschappelijke en nederlandse naam. Nu kan dat opeens niet meer. Dat vind ik wel echt een heel groot minpunt. Kan ik alles weer terugzetten naar een oudere versie?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

laatvlieger

Citaat van: laatvlieger op oktober 19, 2016, 16:01:09 PM
Heb net een update gedaan en heb opeens een groot gemis in deze nieuwe versie. In de oude versie kon je bij invoer switchen tussen wetenschappelijke en nederlandse naam. Nu kan dat opeens niet meer. Dat vind ik wel echt een heel groot minpunt. Kan ik alles weer terugzetten naar een oudere versie?
Het werkt ook niet door twee namen aan te vinken. Je kunt dan niet op de wetenschappelijke naam zoeken.

Ik switch zelf best vaak tussen wetenschappelijke naam en Nederlandse naam. Als dat niet meer kan, dan is de gebruiksvriendelijkheid van Obsmapp opeens een stuk minder geworden.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/