Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 51 52 [53]   Omlaag

Auteur Topic: Wensen voor ObsMapp / Wishes for ObsMapp  (gelezen 68455 keer)

Hans Verdaat

• Admins
  • Admingroep: (zee)zoogdieren & (zee)vogels
    • http://www.verdaat.eu
Re: Wensen voor ObsMapp / Wishes for ObsMapp
« Reactie #1560 Gepost op: november 25, 2019, 10:10:52 am »

Klopt ik bedoel de kaart layer die in Waarneming.nl & Observation.org te kiezen is in de kaart bij het invoeren van een waarneming 'Basemap'
Die layer geeft (ook in het buitenland) meer details dan streetmaps of OSM. 

Hans Verdaat

• Admins
  • Admingroep: (zee)zoogdieren & (zee)vogels
    • http://www.verdaat.eu
« Reactie #1561 Gepost op: november 25, 2019, 10:33:41 am »

aanpassen locatie pijl op kaart

Als je de locatie pijl handmatig aan wil passen in ObsMapp dan moet je 2 dingen doen: kaartje verschuiven + op de kaart drukken om de pijl te verplaatsen.
Bij andere apps (o.a. Windy app & NaturaList van Ornitho) staat de locatie pijl vast in het midden boven en verschuif je alleen de kaart. VEEL makkelijker en ook exacter dan met vingers aan proberen te geven waar iets was.

Kan dit ook bij ObsMapp meegenomen worden?

Is er al gekeken naar de optie om de locatiepijl vast te zetten en de ondergrond te verschuiven?

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1562 Gepost op: november 25, 2019, 12:00:21 pm »

aanpassen locatie pijl op kaart

Als je de locatie pijl handmatig aan wil passen in ObsMapp dan moet je 2 dingen doen: kaartje verschuiven + op de kaart drukken om de pijl te verplaatsen.
Bij andere apps (o.a. Windy app & NaturaList van Ornitho) staat de locatie pijl vast in het midden boven en verschuif je alleen de kaart. VEEL makkelijker en ook exacter dan met vingers aan proberen te geven waar iets was.

Kan dit ook bij ObsMapp meegenomen worden?

Is er al gekeken naar de optie om de locatiepijl vast te zetten en de ondergrond te verschuiven?

Dat wil ik doen voor ObsMapp8
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

jeroenverburg

• Member
    • Mijn waarnemingen
« Reactie #1563 Gepost op: november 27, 2019, 13:28:04 pm »

Ik heb nogal eens het probleem dat het invoerscherm in landscape opent. Waarschijnlijk hou ik het toestel een beetje scheef. Het lastige is dat als het invoerscherm eenmaal actief is dit niet meer reageert op kantelen. Hoe recht of andersom scheef ik hem ook hou, hij blijft landscape. Ik kan dan nog wel een soort kiezen uit de recente soorten, maar als ik iets nieuws wil intypen kan ik de suggesties niet meer zien, omdat het toetsenbord in de weg zit. Toetsenbord wegdoen en dan zie ik ze wel weer, maar handig is het niet. Het liefst zou ik zien dat het invoerscherm helemaal niet kantelt. Kan dat als optie worden ingebouwd?

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1564 Gepost op: november 27, 2019, 13:31:43 pm »

Ik heb nogal eens het probleem dat het invoerscherm in landscape opent. Waarschijnlijk hou ik het toestel een beetje scheef. Het lastige is dat als het invoerscherm eenmaal actief is dit niet meer reageert op kantelen. Hoe recht of andersom scheef ik hem ook hou, hij blijft landscape. Ik kan dan nog wel een soort kiezen uit de recente soorten, maar als ik iets nieuws wil intypen kan ik de suggesties niet meer zien, omdat het toetsenbord in de weg zit. Toetsenbord wegdoen en dan zie ik ze wel weer, maar handig is het niet. Het liefst zou ik zien dat het invoerscherm helemaal niet kantelt. Kan dat als optie worden ingebouwd?

Je kan op je toestel zelf instellen dat je scherm niet kantelt.
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

jeroenverburg

• Member
    • Mijn waarnemingen
« Reactie #1565 Gepost op: november 27, 2019, 13:35:25 pm »

Ja, maar ik wil graag dat al het andere wel kantelt. Ik vind het overal handig, behalve hier. Ik weet het, puur nice to have, maar ja, zo met de Sint in het land ga je allerlei onbelangrijke dingen wensen.  :angel:
Pagina's: 1 ... 51 52 [53]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.044 seconden met 20 queries.