Bent u niet lekker geworden mevrouw....

Gestart door javanerkelens, september 24, 2007, 23:17:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

javanerkelens

Ik fotografeer vooral insekten en dan neem ik soms de vreemdste posities in om een mooie foto te maken of het insekt te pakken te krijgen.......en dan krijg je soms de vreemdste opmerkingen van voorbijgangers:

Ik lig op de grond om een bijzondere kikker, die net op het punt staat te blazen te vereeuwigen op foto.........komt er een vrouw op mij af gerend...."mevrouw bent u niet lekker geworden".  Plop..plop..plop..,daar gingen mijn kikkers.

Of.......ik zit op mijn hurken voor een bosje ....heel stil, want anders is de vlieg gevlogen.......zegt een fietser een eindje verderop "kijk Miep, die zit daar zomaar te plassen" Zegt Miep.."maar ze heeft de broek nog aan".
Tja, dan zwaai ik maar weer eens met mijn camera omhoog en fietst men mij voorbij met een beschaamd knikje........

Of........ik loop langs de struiken en zegt een vader tegen zijn kind....."kijk, die mevrouw zet bloementjes op de foto"..........nou, in geen velden of wegen een bloemetje te zien, dus wat zo'n kind dan moet denken.....

Mochten er meer zijn onder jullie met leuke opmerkingen........ik ben benieuwd !!

Groet Joke :D  
Groet,
Joke (van Erkelens)

han.endt

#1
Een tijdje terug al weer was ik iets aan het fotograferen langs een fietspad in de bossen bij Ermelo. Wat weet ik niet meer. Komen er twee dames op een fiets aan. Zegt de ene: 'Wat is die nu aan het doen?'. Waarop de andere antwoord: 'O, daar moet je hier niet op letten Veldwijk is dichtbij!'. Veldwijk is een psychiatrische inrichting :gap:.

linda

Citeer"kijk Miep, die zit daar zomaar te plassen" Zegt Miep.."maar ze heeft de broek nog aan".
:D

Ik heb hier volgens mij nog niet zo veel rare opmerkingen gehad (wel vreemde blikken)
Maar men blijft dan ook liever op veilige afstand als je op je buik/op je hurken in het gras ligt/zit, ondertussen druk pratend tegen de hond.(het zal er wel vreemd uitzien ofzo :grin: )
Groeten,

Linda

javanerkelens

Ha ha ha.........echt leuk !
Zitten we straks allemaal in een psychiatrische inrichting...........foto's van elkaar te maken.

:D   :D   Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

matthijsbroere

#4
Op de (vogel)trektelpost in de Blauwe Kamer krijgen we ook regelmatig bijzondere vragen. Voornamelijk op de zondag, als de grote massa wandelaars komt. Blijkbaar hebben mensen zelden een telescoop in het veld zien staan...

Het mooiste voorval:
Vader tegen zijn zoontje: "Kijk jongen, dat zijn nou jagers". Vader stapt op ons af: "Waar schieten jullie nou zoal op?". Tja, dan improviseer je wat: "op die paarden meneer". "O".
Gek genoeg kun je alles vertellen, men gelooft je toch wel. Toch vraag ik me nog steeds af hoe een telescoop op een geweer kan lijken!

Nee, dan had de begeleider van de excursieboot de Blauwe Bever van het Utrechts Landschap het laatst beter door: "Aan uw rechterhand ziet u vogeltellers. Die kijken naar stipjes in de lucht". Leuk, dat geluid zover over het water draagt. Zijn we toch nog een toeristische attractie geworden.
Matthijs Broere

Antonie Blom

Een poosje geleden is er op nederpix ook een dergelijk topic geweest en dit is de link.

Natuurlijk maak ik ook wel eens mee dat mensen vreemd reageren, maar het valt me op dat de meeste mensen best geïntereseerd zijn als je serieus een gesprek met ze aangaat. Lang niet altijd trouwens, een poosje geleden zat ik ergens een foto te maken toen iemand me vroeg wat ik nu op de foto zetten. Toen ik zei dat ik een bloem fotografeerde en deze aanwees, vroeg ze me aan waarom ik dit deed, zei ik dat dit mijn hobby was; de reactie was "oh ..." (op een toon dat ze wilde zeggen, die is  :twisted: ).  
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

grunsven

Als je op een droog kalkgrasland een netje in je hand hebt om zweefvliegen te vangen is de standaard vraag altijd of je vissen vangt. Wat ik meestal gewoon beaam.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

vuurvlinder

Heb ik ook eens gehoord terwijl ik door de vegetatie struinde. "Wat zoek je?' Waarop ik antwoordde: "Rupsen." Toen kwam de reactie: "O leuk! Voor in de sla?"
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

margriet

de enige die ik kan verzinnen is de vraag die ik kreeg terwijl ik foto's maakte van een rode bremraap, wat is dat dan? ik helemaal uitleggen dat het een parasitaire plant is die ... na een uitleg van 5 minuten kwam er dan oh, kun je dat eten?>>

later zelfs nog in de krant gekomen met als kopje: "onaanzienlijk stukje groente blijkt rode bremraap" (hadden ze het tóch onthouden) :blink:  
groetjes,

Margriet

Jeroen Nagtegaal

Vaker in de trein met een insectennet, gemaakt van een badmintonraket, vragen ze als je broek en schoen onder de klei zitten nog of je een badminwedstrijd hebt gehad,

in mei dit jaar in De groote peel geprobeerd om Bonte dikkopjes te platen vanaf het pad, alleen dan zijn er weer mensen die hun hond los hebben lopen en dan loop de hond voor je langs, weg beest, maar het ergste is dan als de hond aan je lens likt, en dan vragen de mensen ook nog of er iets zat,

Verder ook vaker in de vogelkijkhut in de Banen gaan de mensen naats de hut staan om de vogels te bekijken, en als je er iets van zegt, zeggen ze, maar zo kan ik het beter zien. dan denk ik bij mezelf, zo jaag je juist alles weg, en vaak hebben ze dan maar een kijker van 4 of 6 keer vergronting,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

vuurvlinder

Ik kan mij nog een leuk voorval herinneren. Ik was libellen larvehuidjes aan het verzamelen in de sloot achter mijn huis. Hoorde ik opeens de kinderen van de buren: "Hee mama, de buurvrouw zit in de sloot!" Mama kwam even stiekum gluren en stuurde direct de kinderen naar binnen. Ik hoorde haar de kinderen toebijten: "Niet naar kijken!' M.a.w. dat mens spoort niet! :grin:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.


Tim Asbreuk

#12
Die strip deed me denken aan het voorval als mensen je zien lopen met een kijker en zeggen:

En meneer al wat bijzonders gezien?  Nee niet echt. O wij wel er liep net een ree of een haas achterin de wei.

Dan denk ik zelf van voor een ree of een haas kom ik mijn bed niet meer uit.

Maarja het blijft natuurlijk goed bedoelt van die mensen.

Ik kan mij men eerste edelhert ook nog wel herinneren. Maar als ik nu in de OVP kom denk ik van tja vroeger vond je ze bijzonder.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Leon Olsthoorn

CiteerEn meneer al wat bijzonders gezien?  Nee niet echt. O wij wel er liep net een ree of een haas achterin de wei.

Dan denk ik zelf van voor een ree of een haas kom ik mijn bed niet meer uit.
Ik heb juist veel vaker dat mensen niet begrijpen dat je naar dieren gaat kijken als je die al lang en breed een keer gezien hebt. "wat sta je naar die lepelaars te kijken, die zien we elk jaar wel een paar keer". Ja, ik bijna elke week, juist omdat het zulke mooie vogels zijn.

Wat dat betreft kan ik me veel meer vinden in de verwondering die kinderen hebben over alles wat ze om zich heen zien. Mijn mooiste reactie was een meisje dat op het strand van Katwijk aan me vroeg "meneer, bent u een zeesterrenzoeker?", wat ik bevestigend beantwoorde. Prachtig, hoe de wereld er vor een kind uitziet.....
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Rinie van Reenen

#14
Voor die meneer of mevrouw was de natuur dan wel wat rijker...
En Edelherten in de OVP zijn inderdaad niet meer bijzonder, maar op de Veluwe wat mij betreft toch een ander verhaal!

Aardig trouwens, die link naar Nederpix; daar staan ook aardige voorvallen tussen!

Vanuit deze verhalen, en vanuit eigen ervaringen, krijg je het idee als natuurliefhebber maar een vreemde hobby te hebben.

Zit je te proberen een copula van Heidelibellen te determineren (zonder fototoestel is 't nog aardig lastig om de kleur van de poten of de aanwezigheid van een snor te zien). Komt er een (inderdaad) man-met-hond langs, vraagt'ie heel interessant waar ik naar zit te kijken, zeg ik 'een paar Heidelibellen', en dan scheelt het 'm ineens niks meer... Hij hoopte zeker dat ik een schat gevonden had ofzo.

Kun je beter zo'n hardloper hebben.
'Zien jullie nog wat leuks?'
'Nou, hier eigenlijk niet veel'
'O, een stukje die kant op, daar zaten echt heel veel watervogels. Ik weet niet wat het waren hoor, maar 't waren er echt heel veel'.
Daar waren wij al langs gekomen, en er zaten inderdaad best wat watervogels,  (Wilde Eenden, paar Krakeenden, Aalscholvers), maar je hebt er natuurlijk niets aan. Maar toch: wel aardig van 'm.
Groet, Rinie van Reenen

javanerkelens

Over kinderen gesproken.......

Ben ik samen met m'n broer aan het fotograferen in het hoge gras, komt er een jongetje van ongeveer 4 jaar aangerend en zegt "wat zoeken jullie daar".......ik antwoord "Insekten"...."wat zijn dat", vraagt hij..........tja dacht ik toen, hoe leg ik dat nou uit........dus ik zoek snel een heersbeestje ( dat doet hem het wel).
Ooooooooh, mag ik hem hebben.....Tuurlijk, zeg ik.
Hij rent met het heersbeestje naar zijn vader en helaas ......plop, het heersbeestje valt op de grond en bij het oppakken, knijpt hij het heersbeestje helaas een beetje plat................het jongetje rent weer naar mij toe in paniek en schreeuwt....
"Hij doet het niet meer"..........
Tot drie keer toe, heeft hij een nieuwe gehad en de laatste.......die doet het hopelijk nu nog steeds.

Groet Joke  :)  
Groet,
Joke (van Erkelens)

Els

#16
Na heel voorzichtig dichterbij geslopen te zijn, probeer ik net scherp te stellen op een blauwe reiger die in het water staat te vissen. Mooie tegenlicht opname in een beetje heiige omgeving. Opeens komt er een hond blaffend op me afstormen... want ja een persoon die gewoon op het pad loopt gaat wel, maar iemand die op zijn hurken in het gras zit... Weg reiger...
Zegt de eigenaar: dat wordt een mooie opname!


Wat ben je aan het fotograveren? Vlinders? Nee libellen. Oooo... libelles....
interressant.... <_<  
Els Ouwehand, Katwijk

Platbuik

In herfstig bosje bij Maartensdijk, waar veel mooie, fotogenieke paddenstoelen stonden (paar jaar geleden) werd mijn fotograferende vriendin, die er bij was gaan liggen voor het perspectief, door twee opgeluchte agenten aangesproken: "Gelukkig, mevrouw,u bent geen lijk!" :lol:  
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

petraw

In het voorjaar had ik Kandelaartjes gevonden langs een spoorwegovergang op industrieterrein Moerdijk. Het is voor West-Brabant een vrij zeldzaam plantje. Ik terug naar mijn auto om de gps te pakken om ze in te meten. Toen ik terug liep naar de spoorwegovergang komt er een groep wielrenners voorbij. De laatste van het groepje draait zich om en vraagt bezorgd in "vrouwke, vrouwke, wa ga de doen". "Plantjes kijken", was mijn antwoord. "Oh, gelukkig, ik dacht dat uw iets ergs van plan was bij de overweg". Hij heeft waarschijnlijk gedacht dat ik me voor een goederentrein wilde gooien, die rijdt in het weekend meestal niet, maar toch wel een gerust idee zo'n bezorgde voorbijganger.

groet,

Petra
Groet, Petra

Grada Menting

Over het algemeen leuke reacties en zijn het nieuwgierige mensen die graag iets willen leren.

In een stad is het altijd anders dan in een stuk natuur.

Ik was in Middelburg een plantje aan het fotograferen toen een man op de fiets voorbij reed en zei daar staat een hele mooie....oh dank je wel zei ik.

Een stuk verder ging ik een plantje bekijken en fotograferen in de buurt van schaftende bouwvakkers. Alles wat men zegt gaat bij mij het ene oor in en het andere uit.
Toen ik overeind kwam en mijn spullen bijeen pakte zag ik een man in een pose voor me staan. Hier moest ik toch wel om lachen. Ik zei:" nee vandaag neem ik iets anders waar."

:blink:  

henkjanvdkolk

#20
Leuk is dat bijna elke wandelaar bewondering heeft voor een telescoop  :grin:  :grin:  [vaak zogezegd een 'fotocamera' [volgens hun]]
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

petermeer

Pas geleden zei een vader tegen zijn zoon: "Kijk, die heeft een grote verrekijker!".
Eigenlijk klopt dit ook wel, maar toch.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Rinie van Reenen

Gehoord van een ander:
- Wat doet u hier?
- Trektellen.
- Hebt u nog wat bijzonders gezien de laatste tijd?
- Nou, een paar weken geleden nog een Slangenarend!
- O, en lijkt'ie op een slang....?
- Ja, net zoals een Huismus op een huis lijkt, en een Houtduif op een stuk hout.
Groet, Rinie van Reenen

robin

laatst een mooie adder op het voetpad lekker zonnend. dit was in een gebied met vrij veel hondenuitlaters. ik zit daar ineengedoken voor de adder komt er een hondeneigenaresse aan. die stopt, ogen als schoteltjes. w w wat is dat? een adder zei ik. die zijn toch giftig? ja zeker wel de enige nederlandse gifslang mevrouw. het antwoord: ik ga hier nooit meer mn hond uitlaten. waarom heeft men ze hier in dit gebied niet weggehaald. dat is gevaarlijk voor de honden :rolleyes:  
groeten robin kraaij

Tim Asbreuk

als je op die manier de honden uit de natuur kunt krijgen  :P  
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Sticht

#25
Afgelopen zomer was ik op vakantie in Zeeland. Zo nu en dan maakte ik wat foto's van libellen nabij een klein plasje in een natuurgebied. Op een keer kwam er een man op me af. "Mag ik zo onbeleefd zijn en vragen wat u fotografeert"?
Ik vertelde hem dat ik libellen probeerde vast te leggen. "Ah, libellen, dat zijn mooie beestjes", zei de man, "die zitten bij ons in Limburg ook".

Edit: soms toont men wat minder interesse:
Op een andere dag kwamen er twee mannen ( Edit: geen Limburgers ) voorbij. De een zegt tegen de ander met zeer luide stem: "Kijk daar heb je die gek weer met z'n camera, die stond er gisteren ook"

frankmeer

CiteerOp een andere dag kwamen er twee mannen voorbij. De een zegt tegen de ander met zeer luide stem: "Kijk daar heb je die gek weer met z'n camera, die stond er gisteren ook"
En dat was dezelfde als die man als die dit zei?
CiteerMag ik zo onbeleefd zijn en vragen wat u fotografeert"?
"Ah, libellen, dat zijn mooie beestjes", zei de man, "die zitten bij ons in Limburg ook".
Hypocriet!
Frank van der Meer

Sticht

Nee, waren andere. Heb mijn berichtje ge-edit.

frankmeer

Ah, oke, het was aan mijn kant even onduidelijk. :wub:  
Frank van der Meer

Grada Menting

CiteerOp een andere dag kwamen er twee mannen ( Edit: geen Limburgers ) voorbij. De een zegt tegen de ander met zeer luide stem: "Kijk daar heb je die gek weer met z'n camera, die stond er gisteren ook"
Waren dus geen Limburgers maar vast ook geen Zeeuwen...die zeggen zoiets niet en zeker niet met luide stem laat staan met zeer luide stem. :P


Waar kwamen ze vandaan is de vraag.
Hadden ze een bepaald accent ? :blink: