Tweekleurige rietkever - Donacia bicolora ?

Gestart door pdeknijff, juni 17, 2016, 10:47:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

pdeknijff

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/120060724
onzeker Tweekleurige rietkever - Donacia bicolora gezien op 2016-06-04 Valkenburg (Li)
Foto's:




bij voorbaat dank Peter de Knijff

Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Douwe van der Ploeg

Zou heel goed kunnen, maar van mij geen zekerheid vanaf foto.. Sowieso zijn de meeste Donacia's binoc-werk, hoewel dit zeker goede foto's zijn.
Douwe van der Ploeg

pdeknijff

Bedankt, had al gelezen dat dit erg moeilijk was o.g.v. alleen foto's.
Is dit de reden dat geen van de andere waarnemingen van deze soort "goedgekeurd" zijn?
Ik zal de naam veranderen in Donacia spec.

m.vr.gr.
Peter de Knijff
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Douwe van der Ploeg

Dat, en we hebben geen expert op de site die actief in deze groep bezig is.
Douwe van der Ploeg

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Douwe van der Ploeg

Douwe moet eerst nog een paar jaar rustig zelf blijven prutsen ;)
Douwe van der Ploeg

arpwifi

Ja, dat gaat zomaar niet van de ene dag op de andere  :rolleyes: Maar hij is dus nog wel bezig ... moet ik ze voor je vasthouden/doorsturen of vind je er genoeg van alle soorten?
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Douwe van der Ploeg

Zeker niet van alle soorten, van die soorten met duidelijke deuken in de dekschilden zie ik er zeker graag meer! Ik heb er dan helaas nu ook weer niet zoveel tijd voor (vanaf september wel weer meer). Als je iets leuks tegenkomt, graag, maar doe vooral geen extra moeite.
Douwe van der Ploeg

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]