Nieuwe ANWB vogelgids

Gestart door Alexander Devos, juni 03, 2016, 20:42:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alexander Devos

De ANWB heeft blijkbaar een nieuwe uitgave:
https://www.bol.com/nl/p/anwb-vogelgids-van-europa/9200000057515479/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002008I-G-24563469155-S-73702945212-9200000057515479

Zijn er inhoudelijke veranderingen of toevoegingen aan gebracht?

Ik denk er mij eentje te kopen voor speculatieve doeleinden.  Want ik zie dat de vraagprijs van de vorige versie die ik drie jaar geleden nog kocht, intussen vervijfvoudigd (!!!) is  :blink::
https://www.bol.com/nl/p/anwb-vogelgids-van-europa/1001004007581761/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002008I-G-24563506235-S-69259941884-1001004007581761

Oenanthe

Ik heb er eentje aangeschaft maar tot nu toe heb ik geen enkel verschil met de vorig druk geconstateerd. Wie daarvoor 150 euro over heeft is overigens zo gek als een deur.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Oenanthe op juni 13, 2016, 13:33:49 PM
Ik heb er eentje aangeschaft maar tot nu toe heb ik geen enkel verschil met de vorig druk geconstateerd.

Misschien hebben ze de vergeten vertalingen bij de illustraties nu wel in het Nederlands? (Op een tiental plekken is in de vorige editie de dtp-er vergeten het Engels door het Nederlands te vervangen).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 13, 2016, 14:52:00 PM

Misschien hebben ze de vergeten vertalingen bij de illustraties nu wel in het Nederlands? (Op een tiental plekken is in de vorige editie de dtp-er vergeten het Engels door het Nederlands te vervangen).

Ook zo handig is dat achterin niet de Nederlandse maar de Engelse namenindex staat.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Oenanthe op juni 13, 2016, 13:33:49 PM
Wie daarvoor 150 euro over heeft is overigens zo gek als een deur.

Die van mij mag je hebben voor de helft  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Calonectris

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 13, 2016, 15:25:32 PM
Citaat van: Oenanthe op juni 13, 2016, 13:33:49 PM
Wie daarvoor 150 euro over heeft is overigens zo gek als een deur.

Die van mij mag je hebben voor de helft  ;)


Koopje!
Filip Collet.

frankneijts

Citaat van: Oenanthe op juni 13, 2016, 13:33:49 PM
Ik heb er eentje aangeschaft maar tot nu toe heb ik geen enkel verschil met de vorig druk geconstateerd. Wie daarvoor 150 euro over heeft is overigens zo gek als een deur.

Als ik me niet vergis is ergens op deze site de (ook) gewijzigde Engelse uitgave ter sprake gekomen en daar zaten dan toch nog aardig wat wijziginkjes in t.o.v. de second edition uit 2009, in elk geval (veel) meer dan ik had verwacht. En ik neem aan dat de nieuwste NL uitgave een bewerking is van de laatste Engelse?
(In het voorwoord bij deze laatste uitgave wordt overigens ook aangegeven dat er zaken gewijzigd zijn..)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Bart van Hoogstraten

Van de Facebookpage van Vogels+: "de lijst met dwaalgasten is uitgebreid, kaartjes met verspreidingsgebied zijn voor sommige soorten geactualiseerd en waar nodig zijn nieuwe ontwikkelingen in de taxonomie meegenomen waardoor de indeling op enkele pagina's is veranderd".
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

marijn

http://www.veldshop.nl/nl/anwb-vogelgids-van-europa.html --> € 33
En bij Bol nu trouwens ook.

Het colofon in de voorbeeldpagina's al aan dat er herziene gedeelten zijn in de 2016-versie.

Marijn Prins

OlivierO

Wat ik zonde vind is dat er geen landsgrenzen staan op de kaartjes. Oké, het wordt dan wel erg klein, maar het zou wel handig zijn.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Chris Eikens

Ik ben trouwens altijd erg nieuwsgierig geweest wat de link van deze gids met de ANWB is. Iemand enig idee?

mgieskens

Citaat van: - Chris - op september 06, 2016, 11:56:04 AM
Ik ben trouwens altijd erg nieuwsgierig geweest wat de link van deze gids met de ANWB is. Iemand enig idee?
Die is er niet. De ANWB geeft wel meer boeken uit (zoals reisgidsen, almanakken, etc.) die ze als organisatie interessant genoeg vindt voor haar doelgroep, de leden (veelal met korting) en niet leden. Kennelijk vonden ze deze gids goed genoeg om de Nederlandse vertaling daarvan uit te geven en de naam ANWB daar aan te verbinden.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft


Jos Welbedacht

CiteerAls ik me niet vergis is ergens op deze site de (ook) gewijzigde Engelse uitgave ter sprake gekomen en daar zaten dan toch nog aardig wat wijziginkjes in t.o.v. de second edition uit 2009, in elk geval (veel) meer dan ik had verwacht.

Vermoedelijk bedoel je deze recensie van de Dutchbirding site: https://www.dutchbirding.nl/recensies/1030/collins_bird_guide_2nd_edition_nieuwste_versie.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

SlechtValk

#14
Ik zie op diverse sites staan dat er op 12-09-2017 (vandaag of morgen, afhankelijk van hoe snel ik op enter kan drukken {edit: Gepost op: Vandaag om 23:59:55 » pfff net op tijd :P }) een nieuwe versie van de ANWB Vogelgids uit zou komen (met ISBN 9789021565958).
Op afbeeldingen staat een nieuwe cover (Wit met blauwe letters en een Grutto, Tureluur en Wulp). Ook zie ik dat deze als paperback staat aangemerkt.

Heeft iemand een idee of er (en zo ja welke) wijzigingen in de inhoud zijn? En als er wijzigingen zijn, of deze nieuwe uitgave binnenkort ook als hardcover uit zal komen?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

frankneijts

Citaat van: SlechtValk op september 11, 2017, 23:59:55 PM
Ik zie op diverse sites staan dat er op 12-09-2017 (vandaag of morgen, afhankelijk van hoe snel ik op enter kan drukken {edit: Gepost op: Vandaag om 23:59:55 » pfff net op tijd :P }) een nieuwe versie van de ANWB Vogelgids uit zou komen (met ISBN 9789021565958).
Op afbeeldingen staat een nieuwe cover (Wit met blauwe letters en een Grutto, Tureluur en Wulp). Ook zie ik dat deze als paperback staat aangemerkt.

Heeft iemand een idee of er (en zo ja welke) wijzigingen in de inhoud zijn? En als er wijzigingen zijn, of deze nieuwe uitgave binnenkort ook als hardcover uit zal komen?
Denk niet dat er inhoudelijk iets gewijzigd is, daar is ook niets over gecommuniceerd op deze site of die van Dutch Birding. Omdat Arnoud (vd Berg) erbij betrokken is zou je dat toch verwachten aangezien hij op beide sites actief is. Maar mocht je behoefte hebben aan een up to date versie raad ik de Collins app aan: afbeeldingen zijn prachtig uit te vergroten, voorzien van vele geluiden, veel handiger dan een papieren uitgave en dat ook nog s voor ca. de helft van de prijs!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'