Hoofdmenu

Steenrode? Zwarte?

Gestart door Taka, september 23, 2007, 19:35:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Taka

Ik vind dit een beetje rare Steenrode. Ik zie wel geel op de poten, maar alleen op de schenen. De tekening op het borststuk doet een beetje aan de zwarte denken, maar is het ook weer niet helemaal. Of is het nog iets anders?



originele grootte
(Sybe)

Jeroen Nagtegaal

Ik maak er gewoon een steen van,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

Is absoluut geen zwarte: die heeft volledig zwarte poten, en een zwarte band op het borststuk met 3 gele stippen er in. Heb het idee dat het geel op de poten niet op iedere foto even uitgebreid te zien is (zou ik eens moeten checken, maar van deze beesten maak ik meestal maar 1 foto, just for ID). Maar goed, andere geelpoten zijn bruinrode, geelvlek en zwervende (of ben ik er nog 1 vergeten?), en die is het geen van drieen, steenrode dus.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Taka

Dank.

Iets anders dan de steenrode kon ik er ook niet echt van maken, maar ik vond 't zo'n contrastrijk beest. Nu ik nog eens goed kijk zie ik overigens ook op de dijen wat geel. En misschien hebben de grote contrasten te maken met de lichtval.  
(Sybe)