Rosekleurige Russula

Gestart door Arno van Stipdonk, november 10, 2005, 20:32:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arno van Stipdonk

Afgelopen zondag op de Brunssumerheide 5 van de onderstaande Russula's gevonden. Ik weet echter niet of hoe ze smaakten, ben teveel paddestoelen tegengekomen om te blijven kauwen. En toen ik een stukje duivelsbroodrussula in mijn mond gehad had, had ik niet zoveel trek meer! :P
Weet iemand om welke soort het gaat?

Arno van Stipdonk


Arno van Stipdonk


Arno van Stipdonk


Dragonfly

Wat een mooie kleur heeft die paddestoel! En loopt ook mooi door in de steel.
Namen ben ik helaas niet goed in, heb er net mijn zojuist aangeschafte paddestoelenencyclopedie van Keizer naast gelegd, maar kom (nog) niet echt ver. Heeft iets weg van een scharlaken wasplaat, maar zal 'm wel niet zijn...
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Elachista

Russula lepida (potlood) of Russula sanguinea (bloedrode).
Groet,
Tymo

Dragonfly

Die staan er niet in  :angry:
Tsja, ik had het in elk geval mis.
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Elachista

Groet,
Tymo

Arno van Stipdonk

Dat maakt niet uit Godelieve, gebeurt mij ook heel vaak! ^_^
Bij mij staat de bloedrode russula ook niet in mijn boek, maar daar lijkt hij inderdaad aardig veel op als ik de foto's op internet bekijk.
Ik wacht nog even of Han of John meer zekerheid kunnen geven (of misschien iemand anders natuurlijk!) Alvast bedankt voor jullie reacties!

Dragonfly

#9
Aardige tymo  :gap:

Maar het blijft een mooie paddo!
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Arno van Stipdonk

John, kun jij zo zeggen of het hier om de bloedrode russula gaat of kan ik de waarneming het beste op onzeker zetten?

fungi_nl

Ik zat meer aan een oude duivelsbroodrussula te denken.

Arno van Stipdonk

Dan houdt ik het daar op! Ik wist niet dat deze soort ook zo rood/rosekleurig kon zijn. Maar er stonden inderdaad heel veel exemplaren van duivelsbroodrussula.
Bedankt voor je reactie.