status membership

Gestart door jeep, september 06, 2004, 14:42:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeep

Berichten in dit forum kennen een soort classificatie van mensen die iets te melden hebben.
Ik neem aan dat de indeling in newbies , members en advanced members niks te maken heeft met de kwaliteit van de berichten.

Maar wat zijn die criteria dan wel en waarom worden die gehanteerd ?

Jeep

matthijsbroere

Tuurlijk heeft dat niks te maken met je berichtkwaliteit.
Dit geeft alleen maar aan hoe vaak je berichten op het forum zet. Hoe meer berichten je in de loop der tijd hebt geplaats, hoe 'hoger' de classificatie.

Dus wie net nieuw is op het forum is eventje een 'newbie'. Als je wat vaker rondhangt op het forum wordt de classificatie hoger.
Maar dit zegt helemaal niets over berichtkwaliteit, dus wees gerust  ;)
Iedereen is een newbie geweest, maar dit zegt verder niks over de persoon zelf.

Groeten
Matthijs Broere

jeep

Het gekke is dat het stikt van de advanced members en newbies kom je ook regelmatiige tegen, maar "gewone" members zijn er heel weinig.

Maar je reactie is niet helemaal helder.
Eerst zeg je
CiteerHoe meer berichten je in de loop der tijd hebt geplaats, hoe 'hoger' de classificatie.

en even verder
CiteerAls je wat vaker rondhangt op het forum wordt de classificatie hoger.

Dit laatste zou impliceren dat jullie ook bijhouden hoe vaak iedereen op het forum komt. Lijkt  me niet waarschijnlijk, dus zal het wel het eerste zijn.
Dat heb ik goed begrepen?
En als ik een schattiing mag maken wordt je bij 10 geschereven berichten gepromoveerd tot member.

Jeep

matthijsbroere

Okee, dat was niet helemaal duidelijk van me.
Met meer rondhangen op het forum bedoel ik dus eigenlijk ook dat je meer berichten achterlaat. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar daar ging ik voor het gemak maar even van uit. Sorry!

Bij 10 berichten wordt je inderdaad een 'member'. Ik denk dat je bij een stuk of 20 berichten 'advanced member' wordt. Ik weet de getallen niet precies.
Matthijs Broere

thijs

Bij 30 berichten wordt je "advanced member".
De inhoud maakt verder niet uit.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jeep

Dus als je zo snel mogelijk "njoebie" af wilt zijn moet je een poosje (desnoods alleen daarom) berichten plaatsen of eindeloze discussies uitlokken.
Is overigens niet mijn bedoeling.
Maar zo'n status zegt dus alleen iets over de mate waarin je je laat horen.
Veelpraters zijn dus in het voordeel.
Als dat er maar niet toe leidt dat sommige mensen op elk bericht gaan reageren.

Jeep

matthijsbroere

Vind je zo'n statusaanduiding dan een soort van achterstellen ofzo?
'Newbie' geeft alleen maar aan dat de persoon nog niet zo lang op het forum is, nogmaals: het zegt niets over de persoon zelf.

Zouden mensen zo'n aanduiding dan vervelend vinden?????
Matthijs Broere

jasper

Denk dat veel mensen het nog niet echt snappen :wacko:

hiskodevries

#8
Vanaf nu bestaat nog maar 1 rank en dat is member. Het enige onderscheid dat nu nog bestaat is tot welke group men behoort (admin of members), maar dit heeft niets met aantal berichten te maken maar met  binnen het forum
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

matthijsbroere

Zo, er is weer een probleem de wereld uit geholpen  :P  
Matthijs Broere

jeep

Als probleem heb ik het niet ervaren.  Je kijkt er eerst wel wat vreemd tegenaan.
Ik vind het niet belangrijk hoeveel berichten je achterlaat maar wel of die een beetje inhoud hebben.
Ik vond de aanduiding van het soort "membership" opvallend aanwezig. En als je dan de kreet "advanced member" staan bij een bericht met megere inhoud dan frons ik even mijn rimpels.
Dat kan verder geen kwaad want daar zit toch al niet zoveel elasticiteit meer in.
Maar zo'n aanduiding kan er wel toe leiden dat mensen proberen zo snel mogelijk advanced member te worden en dus (oppassen wat ik zeg)  :censored: berichten gaan maken. Het effect is natuurlijk maar tijdelijk. En scoren met vogellijsten vind ik dan wat zinvoller.
Wat mij betreft mag ook de berichtenteller wel verdwijnen, maar ja aan de andere kant zit ik er ook niet mee. Zat ik ook al niet met die membership aanduiding.
Ik vond alleen de term newbie wat te veel op zombie lijken.
Maar misschien is dat ook wel mijn onbekendheid met fora.

By the way het is heerlijk om te zien hoe vertaling van emoties plaatsvindt naar aanleiding van berichten op een forum.