Geel bruin klein zwammetje

Gestart door Dragonfly, november 09, 2005, 21:09:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

In het gras in een stadspark de volgende paddestoel gevonden. Geen typische geur, geen ring. Voelde vochtig aan, maar het regende  ;)

Ik kan er even zo niet opkomen...



Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dragonfly

En nu ik toch bezig ben  :P  nog een laatste vraag. Ik dacht bij het zien van deze paddestoelen aan champignons, ofwel: wegwezen  :D
Maar ze hebben geen ring. Dan zijn het toch geen champignons?
Wie kan mij helpen???
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

feel4nature

#2
ik denk dat het een vaalhoed s.l. is

(hebeloma)
natuurlijk met groet, Ali.

Dragonfly

#3
:ph34r:
Gelukkig, ik dacht net ineens aan een fopzwam!

Misschien een tweekleurige vaalhoed???
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

feel4nature

tja, daar heb ik ook een lading van! pfff.... maar dit is volgens mij een tweekleurige vaalhoed
natuurlijk met groet, Ali.

Dragonfly

Zat ik ook aan te denken na de laatste vaalhoed opmerking. Alleen lijkt het op de overige waarnemingen én in de Philips (die nu voor mij ligt  :) ) dat de steel van de tweekleurige vaalhoed dikker is???
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

feel4nature

je had er even aan moeten snuffelen...de vaalhoeden ruiken echt naar radijs...zelfs ik als verstokte roker ruikt dat
natuurlijk met groet, Ali.

Dragonfly

Radijsjes! Bedankt voor de tip!
Ik had niets specifieks geroken (heb mijn snufferd wel gebruikt), alleen het regende en de paddestoel was zeiknat. Misschien daardoor...
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

feel4nature

natuurlijk met groet, Ali.

Dragonfly

Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!