Hoofdmenu

Kever

Gestart door Henri van Dodeweerd, mei 14, 2016, 21:34:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henri van Dodeweerd

Deze kever kwam uit de lucht vallen. Waarschijnlijk een prooi van een vogel. Hij leefde nog wel.
In welke richting (genus) kan ik deze zoeken?

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/118674749
Kevers en Torren onbekend - Coleoptera spec. gezien op 2016-04-30 IJsselmuiden
Foto's:
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Henri van Dodeweerd

Dank voor je reactie, Arp! Helaas heb ik hem niet meer dus inleveren zal het niet worden.
Via de waarneming kreeg ik de reactie dat het Sphaeridium scarabaeoides zou zijn.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

arpwifi

Zou kunnen zijn (en misschien wel het meest waarschijnlijk) ben ik het helemaal mee eens, maar het zou wat mij betreft ook een van de andere kunnen zijn ... kan ik zo niks zinnigs over zeggen, maar misschien één van de keverkenners wel  :huh:
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Ed Colijn

Citaat van: arpwifi op mei 17, 2016, 19:15:36 PM
Zou kunnen zijn (en misschien wel het meest waarschijnlijk) ben ik het helemaal mee eens, maar het zou wat mij betreft ook een van de andere kunnen zijn ... kan ik zo niks zinnigs over zeggen, maar misschien één van de keverkenners wel  :huh:

helemaal met je eens medekeverkenner ;)
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

jfbouwmeester

Citaat van: colijn op mei 17, 2016, 20:18:50 PM
Citaat van: arpwifi op mei 17, 2016, 19:15:36 PM
Zou kunnen zijn (en misschien wel het meest waarschijnlijk) ben ik het helemaal mee eens, maar het zou wat mij betreft ook een van de andere kunnen zijn ... kan ik zo niks zinnigs over zeggen, maar misschien één van de keverkenners wel  :huh:

helemaal met je eens medekeverkenner ;)
Dit moet toch zijn medezeeverkenner? ;)

Na dit gelezen te hebben zit ik mij ineens af te vragen of er ook zoutwater kevers zijn? Net zoals in het zoete water de geelgerande watertor.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

arpwifi

Voor zover mij bekend hebben we in Nederland geen Zeekoeien die daar vlaaien achterlaten waar deze dan weer inkruipen, dus toch meer aspirant medelandkeverkenner ;)
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

lo.troisfontaine

Hoi,


even inhaken op de vraag van Jan. @Arp, denk dat Jan inderdaad wel doorheeft dat er geen mestkever is die op zoutwater vlaaien gaat zoeken.  ;D


Maar als Jan bedoelt of er kevers zijn die puur op/aan zout of brak water leven, staat me nog iets bij van vorig jaar over de loopkever Pogonus...


http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=329356.msg1840908#msg1840908


groeten,


Lo

jfbouwmeester

Citaat van: lo.troisfontaine op mei 17, 2016, 21:30:57 PM
Hoi,


even inhaken op de vraag van Jan. @Arp, denk dat Jan inderdaad wel doorheeft dat er geen mestkever is die op zoutwater vlaaien gaat zoeken.  ;D


Maar als Jan bedoelt of er kevers zijn die puur op/aan zout of brak water leven, staat me nog iets bij van vorig jaar over de loopkever Pogonus...


http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=329356.msg1840908#msg1840908


groeten,


Lo

Hallo Lo.

ik bedoel inderdaad of er kevers zijn die IN zoutwater leven en dan ben ik vooral benieuwd naar hun gedrag.
Wat jij aangaf is in het Engels geschreven dus daar wil ik een andere keer meer tijd aan besteden.
Overigens zit ik mij af te vragen of ik hier dan niet gewoon een apart Topic van moet maken?
Want nu zit ik eigenlijk gewoon in een ander zijn topic te klooien.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER