snuitkever uit moeras

Gestart door Frank van de Putte, mei 04, 2016, 20:14:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank van de Putte

Deze snuitkever vond ik vanmiddag in een zeer drassig gebied, ik kom er niet uit, terwijl het toch wel een markant getekend beestje is.

Hij is ongeveer 6mm groot.


Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/117957900
Snuitkever onbekend - Curculionidae indet. gezien op 2016-05-04 Grenspark De Zoom/Kalmthoutse Heide - Kleine Meer e.o.
Foto's:






bij voorbaat dank, Frank van de Putte
Groetjes,

Frank van de Putte

arpwifi

Hoi Frank,

Vergelijk misschien eens met Polydrusus cervinus/pilosus ?  Geen idee of het één van die is, maar ik vind ze wel in de buurt komen. P. pilosus is (nog) niet bekend uit NL voor zover ik na kan gaan (maar wel uit België), dus dat zou cervinus aannemelijker maken ... mja ... echt uit elkaar houden van foto ... kweenie ... als het al één van die twee is ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Frank van de Putte

Hoi Arp, dat komt wel aardig in de richting, ik heb er werkelijk nog geen kijk op, tis voor het eerst dat ik wat beter naar deze beestjes kijk.
Ik maar er voorlopig een onzekere Polydrusus cervinus. Toch zit het me niet helemaal lekker, ik zal later nog eens verder zoeken,

groetjes,
Groetjes,

Frank van de Putte