Nationale Natuur Quiz zoekt natuurkenners !

Gestart door vinexfred, april 25, 2016, 13:56:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

vinexfred

Op 11 mei 2016 zendt BNNVARA in samenwerking met Natuurmonumenten 'De Nationale Natuur Quiz' uit. In deze quiz gaan Sophie (Hilbrand) en Chris (Zegers) op zoek naar De Nationale Natuurkenner 2016. Jij kan live in de studio meespelen en kans maken op deze titel!  ;D
In vijf rondes spelen 75 kandidaten tegen elkaar. De beste twee bepalen tijdens een super spannende finale wie zich een jaar lang Nationale Natuurkenner mag noemen. 

Vind je het leuk om het op te nemen tegen bekende Nederlanders? Geef je dan nu op voor de voorrondes van de Nationale Natuur Quiz.
Op zaterdag 30 april 2016 organiseren we een selectie waarin we kandidaten testen op hun kennis van de natuur.

De bijeenkomst duurt van 10:00 uur tot 12:30 uur of van 13.30 – 16.00 uur en vindt plaats bij producent TINCAN in Amsterdam. De live uitzending is op 11 mei van 21:30 uur tot 23:00 uur op NPO1.
Meld je nu aan op  https://www.natuurmonumenten.nl/geef-je-op-voor-de-nationale-natuur-quiz

Onzeker over je kennis (nergens voor nodig als je op Waarneming.nl zit :duim:)? Vooraf testen kan op: https://www.natuurmonumenten.nl/battle

Kijken is iets anders dan zien...

Bart van Hoogstraten

Citaat van: vinexfred op april 25, 2016, 13:56:00 PM
Onzeker over je kennis (nergens voor nodig als je op Waarneming.nl zit :duim:)? Vooraf testen kan op: https://www.natuurmonumenten.nl/battle

Lachuh -> heb alle 5 de kandidaten geklopt met alle antwoorden goed en/of in minder tijd.  :blink:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jacob Molenaar

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 25, 2016, 15:36:09 PM
Citaat van: vinexfred op april 25, 2016, 13:56:00 PM
Onzeker over je kennis (nergens voor nodig als je op Waarneming.nl zit :duim:)? Vooraf testen kan op: https://www.natuurmonumenten.nl/battle

Lachuh -> heb alle 5 de kandidaten geklopt met alle antwoorden goed en/of in minder tijd.  :blink:
Ik ook...  :rolleyes: :lol:
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Henri van Dodeweerd

Ik ook, maar niet zo moeilijk met deze vragen ;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

evertdirks

Dat was een eitje maar met jullie als tegenstanders zal het wel tegenvallen. :rolleye:


Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

jva

Leuk, maar m.i. iets te veel gehyped en anekdotisch. Paar dingen die me opvielen (en irriteerden):

- Fact-checking: de korenwolf zou een "hamstertje van 3,5 cm" zijn...??? Kom op NM (of Sophie heeft een bril nodig..)!

- Politieke correctheid: De boswachter die te kennen geeft dat de recente muizenplaag in Friesland sec te wijten is aan het watergebruik in de agrarische sector. Voor het gemak (en voor de tv snap ik dat op zich wel..) wordt eraan voorbij gegaan dat dat ook grotendeels te wijten is aan het ontbreken van natuurlijke predatoren omdat die daar massaal weggeknalt en vergiftigd zijn...

- Anita Witzier die in een filmpje met haar loslopende hond in beeld in een natuurgebied oproept om lid te worden van NM. Goede reclame..

- De prijzen: een ballonvaart, mountainbike...Ligt het aan mij of had men hier beter iets educatievers kunnen vergeven (o.a. boeken, excursies)

- Onwennigheid tussen de presentatoren en de beide boswachters waaruit bleek dat niet alles van te voren was doorgenomen c.q. via autocue verliep en daardoor (op z'n zachtst gezegd) een beetje stroefjes wat op z'n beurt leidde tot onhandige uitspraken... Sophie bij de vraag over de Atlantische Steur, waarbij een oude foto te zien was van een gevangen adult (dood) dier liggend op een pallet: "Moeten we DIT willen" (duidelijk refererend naar de droevige afloop voor dit dier)..repliek van de boswachter: "Dat is toch mooi!"... :huh:

-  Je (lees iedereen) zou de Oehoe in de ENCI-groeve in Maastricht op eigen gelegenheid kunnen gaan bekijken doordat je via een net gerealiseerde trap (die overigens een half jaar geleden al voor het publiek geopend is, maar dat terzijde) in de groeve kunt afdalen. Een dergelijke oproep lijkt me niet handig en bovendien niet juist. Het gedeelte van de groeve waar het dier nesteld(e) (door de jaren heen op verschillende plekken in de 'oehoe-vallei') is juist afgeschermd voor publiek en niet toegankelijk. Dat waren althans de oorspronkelijke plannen die ik ooit onder ogen heb gehad. Weetje: voor de aanleg van de trap is een actieve dassenburcht ontmanteld..

- Tot slot (tot mijn verbazing) Britt Dekker met al haar goede antwoorden! Wie had dat nu gedacht..

Verder leuk initiatief hoor mensen, van mij mag het een vervolg krijgen (maar doe een voordeel met voorgaande..).

Jelle

OlivierO

Citaat van: jva op mei 12, 2016, 09:47:52 AM
Weetje: voor de aanleg van de trap is een actieve dassenburcht ontmanteld..

Euh???
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

evertdirks

- Een zeehond die onderwater slaap zal toch echt gewoon verdrinken.


evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.