Hoofdmenu

Langpoter

Gestart door Alex Kwak, september 11, 2007, 19:11:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Dylan

Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

BWoets

Waarom geen jonge Tureluur dan?
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

BramtK

Groenpootruiter!? Wat een rare...

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Robertmeer

Lijkt me ook groenpoot...
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Guus Peterse

Misschien is jonge tureluur nog de beste optie, maar ik vind het een beetje een vaag beestje.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Alex Kwak

Als ik zelf nog eenduit in het zakje mag doen: waarom geen zwarte ruiter?
(Vreselijk al die lopers, ruiters en plevieren   :wacko: )
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Robertmeer

CiteerAls ik zelf nog eenduit in het zakje mag doen: waarom geen zwarte ruiter?
(Vreselijk al die lopers, ruiters en plevieren   :wacko: )
Zwarte ruiter is grijzer en heeft rode poten
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Bram Rijksen

dit is óf een 1e kj Kleine Geelpootruiter, óf een jonge Tureluur. En -objectief gezien- heeft deze nog het meest weg van eerstgenoemde..

patroon op de tertials, tekening van de staart en de lange hpp doen het wat dat betreft niet onaardig..

Bram Rijksen

Wat dat betreft valt het aantal meldingen van Kleine Geelpootruiters in de nazomer mee dit jaar! Vorige jaren diversen (die uiteindelijk óók als juv. Tuut werden ontmaskerd...)

BWoets

Citeer
CiteerAls ik zelf nog eenduit in het zakje mag doen: waarom geen zwarte ruiter?
(Vreselijk al die lopers, ruiters en plevieren   :wacko: )
Zwarte ruiter is grijzer en heeft rode poten
En veel langere dunnere snavel.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

BWoets

Citeerdit is óf een 1e kj Kleine Geelpootruiter, óf een jonge Tureluur. En -objectief gezien- heeft deze nog het meest weg van eerstgenoemde..

patroon op de tertials, tekening van de staart en de lange hpp doen het wat dat betreft niet onaardig..
Ik vind de snavel zo dik voor een kleine geelpoot..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Robertmeer

#12
Citeer
Citeer
CiteerAls ik zelf nog eenduit in het zakje mag doen: waarom geen zwarte ruiter?
(Vreselijk al die lopers, ruiters en plevieren   :wacko: )
Zwarte ruiter is grijzer en heeft rode poten
En veel langere dunnere snavel.
O ja, die was ik vergeten. Ik dacht al, welke moest ik nog
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Bram Rijksen

CiteerIk vind de snavel zo dik voor een kleine geelpoot..
(en dat is-t-ie ook..)

Guus Peterse

Maar ik vind het lijf dan weer wat langgerekt voor tureluur.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

gerdwichers8

Een juv Tureluur heeft ook enigszins een gele tin aan zijn poten; De snavelvorm is prima in orde op deze vogel voor Tureluur. K hou het daar op.

BramtK

En de snavel zo weinig opgewipt voor Groenpootruiter...
Groeten,

Bram ter Keurs

Guus Peterse

Maar groenpoot is ook niet meer aan de orde.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

gerdwichers8

Tis wat makkelijker hoor om in de slipstream van jullie allen, uit te komen op wat het wel is.

Steven Wytema

een foto van een gelijkende Tureluur (alhoewel genomen in China) op:
http://avesphoto.com/website/JP/species/RSHCOM-1.htm

het postuur van de vogel knaagt toch een beetje, maar ja er zijn al talloze Tureluurs langsgekomen afgelopen jaren die menig vogelaar het bos instuurde
Steven Wytema


frankmeer

Is de snavel niet te lang voor een Tureluur?
Frank van der Meer

gerdwichers8

Ik vond zijn nek wat lang voor een Tureluur maar de vogel heeft de veren boven zijn borst niet in optimale conditie zodat de hals erg lang lijkt; dat gewoonlijk ook wel is maar vanwege de slechte conditie van de bovenborstveren nog eens extra geaccentueerd wordt.

BWoets

Ik zou niet weten wat het anders moet zijn.. volgens mij is de kwaliteit foto's ook niet optimaal! De snavel lijkt me helemaal niet zo lang en de nek.. tja het blijft een ruiter, als die zijn nek uitsteekt hebben ze allemaal een lange nek!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Bram Rijksen

juv. Tureluurs lijken afwisselend op Bosruiters, Kleine Geelpootruiters en onvolwassen Zwarte Ruiters, vaak afhankelijk van het aantal weken dat de vogels oud zijn. Deze heeft door z'n slank lijkende nek weer wat meer weg van een Groenpoot met korte snavel. Maareh, 't blijft een tuutje hè..

Dylan

Weer een les geleerd, altijd oppassen als er juveniele stelten rondlopen. Mijn eerste indruk bij de foto was echt Bosruiter (maar dat zegt misschien meer over mij). Bedankt voor de leerzame opmerkingen.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Steven Wytema

Citeerdit is óf een 1e kj Kleine Geelpootruiter, óf een jonge Tureluur. En -objectief gezien- heeft deze nog het meest weg van eerstgenoemde..

patroon op de tertials, tekening van de staart en de lange hpp doen het wat dat betreft niet onaardig..
eerst kwam je nog op iets anders uit Bram ;)
nee maar serieus, al is soort 1 ***algemeen en soort 1 ***zeldzaam, toch zou ik soort 2 niet af willen schrijven.
Ik heb in een snelle google-search al diverse plaatjes gevonden met dikker gesnavelde geelpoten dan deze jongeheer.
ik denk dat als je objectief wil blijven dat je dan alleen op de regel (wat natuurlijk absoluut geen kenmerk is) "de kans is het grootst dat het een algemene soort is" hier een tuutje van kan maken.

kortom: wat mij betreft laat ik de determinatie in het midden, maar voor de stats kan je m beter op Tureluur zetten.
(dan heeft de database er ook een paar goede platen bij van hoe erg Tureluurs op kl Geelpoten kunnen lijken)
Steven Wytema


Jaap Denee

CiteerTis wat makkelijker hoor om in de slipstream van jullie allen, uit te komen op wat het wel is.
Leuk grapje.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

BramtK

#27
Citeer
Citeerdit is óf een 1e kj Kleine Geelpootruiter, óf een jonge Tureluur. En -objectief gezien- heeft deze nog het meest weg van eerstgenoemde..

patroon op de tertials, tekening van de staart en de lange hpp doen het wat dat betreft niet onaardig..
eerst kwam je nog op iets anders uit Bram ;)
nee maar serieus, al is soort 1 ***algemeen en soort 1 ***zeldzaam, toch zou ik soort 2 niet af willen schrijven.
Ik heb in een snelle google-search al diverse plaatjes gevonden met dikker gesnavelde geelpoten dan deze jongeheer.
ik denk dat als je objectief wil blijven dat je dan alleen op de regel (wat natuurlijk absoluut geen kenmerk is) "de kans is het grootst dat het een algemene soort is" hier een tuutje van kan maken.

kortom: wat mij betreft laat ik de determinatie in het midden, maar voor de stats kan je m beter op Tureluur zetten.
(dan heeft de database er ook een paar goede platen bij van hoe erg Tureluurs op kl Geelpoten kunnen lijken)
Welke Bram kwam op iets anders uit, Steven!? Ik denk dat je deze Bram bedoelt en daar hoef je die andere Bram dan niet op aan te spreken hoor  ^_^

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs