ik weet niet wat dit is

Gestart door fransaar, april 12, 2016, 17:50:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

fransaar

wie weet wat dit is

Douwe van der Ploeg

Graag altijd locatie en datum van de waarneming geven. In Limburg zijn andere soorten te verwachten dan op Vlieland, en in Canada ook weer andere dan in Vietnam. Het is handig om de waarneming eerst in te voeren (als insect onbekend) en dan de knop "Determineren via het forum" te gebruiken, zo komt de benodigde info gelijk mee, worden de foto's minder gecomprimeerd (en zijn dus meer details zichtbaar), staan de foto's slechts één keer op de server (scheelt ruimte en dus geld) en is de waarneming ook gelijk ingevoerd, waardoor een admin het bijv. eventueel direct kan goedkeuren. Ook zijn er validators die meer op de site kijken dan op het forum, en kan je op die manier dus ook van die kenners sneller een reactie verwachten.

Dit is één of andere schietmot.
Douwe van der Ploeg

fransaar

waar kan ik die knop vinden , heb 'm nog nooit gezien  "Determineren via het forum".

Douwe van der Ploeg

Als je de waarneming op waarneming.nl hebt ingevoerd, ga je naar het scherm van de waarneming en staat ie rechts in het lijstje met opties.
Douwe van der Ploeg

David Tempelman

ja dit kan een leuke soort zijn, zou je de waarneming voorlopig als Limnephilus sp. kunnen invoeren?
alvast dank  ;)
met vriendelijke groet,
David

fransaar

hallo
Ik heb een waarneming van een nachtvlinder ingevuld op waarneming.nl maar een knop "Determineren via het forum" kan ik niet vinden.

Douwe van der Ploeg

Als voorbeeldje één van mn eigen waarnemingen ;)
Douwe van der Ploeg

fransaar

David Tempelman

Limnephilus sp kan ik niet invoeren  ???

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

fransaar

ook dat lukt niet, onder inscten overige 
ingaveveld gekleurd

Douwe van der Ploeg

Als je in het soortveld begint met typen, verschijnen eronder een aantal suggesties. Je moet op één van deze suggesties klikken om zo de juiste soort selecteren, simpelweg de soort in het veld typen is niet genoeg.
Douwe van der Ploeg

belle

Citaat van: Douwe van der Ploeg op april 13, 2016, 23:57:59 PM
Als je in het soortveld begint met typen, verschijnen eronder een aantal suggesties. Je moet op één van deze suggesties klikken om zo de juiste soort selecteren, simpelweg de soort in het veld typen is niet genoeg.

Ik kopieer de naam ook wel in het veld, vervolgens verwijder ik de laatste letter et voilá de naam verschijnt in het vakje. Klik op het vakje en je hebt hem geselecteerd.  :blink:
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

David Tempelman

hij is ingevoerd waarvoor dank. ik vind hem een beetje op L. griseus lijken. maar ben nog niet zeker.
met vriendelijke groet,
David